Sokolov - Na české poměry moderní a komforní jednotky typu RegioSprinter 1 jsou na trati ze Sokolova do Kraslic takřka minulostí. Soukromý dopravce Viamont je totiž začal od německé společnosti Vogtlandbahn objednávat ve výrazně nižším počtu, místo nich potom od 2. změny JŘ nasadil motorové vozy řady 810. Společnost tento krok zdůvodnila nejasnostmi kolem budoucnosti přeshraniční dopravy. Do Kraslic tak opět vyrážejí motorové vozy řady 810, pronajaté od ČD. Výjimkou by měl být jeden sobotní vlak, který pokračuje až do Mariánských Lázní, a tak zůstane v režii RegioSprinterů.
Sokolovský deník dnes informoval, že Viamont již nedotovanou a ztrátovou přeshraniční dopravu odmítá dotovat, neboť roční ztráta činí okolo tří milionů korun. „Bude dále záležet na tom, zda a v jakém rozsahu si dopravu objedná kraj. Čekáme také na stanovisko německé strany,“ řekl vedoucí střediska Viamont v Kraslicích Pavel Raška.
Jen za uplynulý rok ubylo na úseku 20 procent spojů. S nasazením starých souprav se musel zásadně změnit jízdní řád, cestující si stěžují. Raška v reakci na to uvedl, že pokud se všechny strany na přeshraniční dopravě dohodnou, začnou opět jezdit RegioSprintery, což by umožnilo obnovit starý jízdní řád.
Potíž s RegioSprinetery spočívá v tom, že jejich majitel změnil strategii a svá vozidla by rád viděl jezdit opět spíše na německé straně hranice. Proto došlo k zredukování jejich turnusové potřeby na trati číslo 149 z Karlových Varů do Mariánských Lázní, další racionalizace zde ale již není možná. Viamont na této trati totiž vyhrál výběrové řízení na provoz osobních vlaků a k nasazování vozidel této kategorie se tehdy zavázal. Proto se začal dopravce poohlížet po náhradních řešeních. Únorové vydání magazínu Dráha potvrdilo spekulace o tom, že Viamont jednal o odkupu čtyř přípojných vozů řady 053 ze Slovenska. O žádné dohodě takového typu ale dosud není nic známo, deset nejzachovalejších vozů navíc již odkoupily České dráhy. Nakonec se proto objevily na trati číslo 142 staré známé "osmsetdesítky".
zdroj: Sokolovský deník
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.