Sokolov - Na české poměry moderní a komforní jednotky typu RegioSprinter 1 jsou na trati ze Sokolova do Kraslic takřka minulostí. Soukromý dopravce Viamont je totiž začal od německé společnosti Vogtlandbahn objednávat ve výrazně nižším počtu, místo nich potom od 2. změny JŘ nasadil motorové vozy řady 810. Společnost tento krok zdůvodnila nejasnostmi kolem budoucnosti přeshraniční dopravy. Do Kraslic tak opět vyrážejí motorové vozy řady 810, pronajaté od ČD. Výjimkou by měl být jeden sobotní vlak, který pokračuje až do Mariánských Lázní, a tak zůstane v režii RegioSprinterů.
Sokolovský deník dnes informoval, že Viamont již nedotovanou a ztrátovou přeshraniční dopravu odmítá dotovat, neboť roční ztráta činí okolo tří milionů korun. „Bude dále záležet na tom, zda a v jakém rozsahu si dopravu objedná kraj. Čekáme také na stanovisko německé strany,“ řekl vedoucí střediska Viamont v Kraslicích Pavel Raška.
Jen za uplynulý rok ubylo na úseku 20 procent spojů. S nasazením starých souprav se musel zásadně změnit jízdní řád, cestující si stěžují. Raška v reakci na to uvedl, že pokud se všechny strany na přeshraniční dopravě dohodnou, začnou opět jezdit RegioSprintery, což by umožnilo obnovit starý jízdní řád.
Potíž s RegioSprinetery spočívá v tom, že jejich majitel změnil strategii a svá vozidla by rád viděl jezdit opět spíše na německé straně hranice. Proto došlo k zredukování jejich turnusové potřeby na trati číslo 149 z Karlových Varů do Mariánských Lázní, další racionalizace zde ale již není možná. Viamont na této trati totiž vyhrál výběrové řízení na provoz osobních vlaků a k nasazování vozidel této kategorie se tehdy zavázal. Proto se začal dopravce poohlížet po náhradních řešeních. Únorové vydání magazínu Dráha potvrdilo spekulace o tom, že Viamont jednal o odkupu čtyř přípojných vozů řady 053 ze Slovenska. O žádné dohodě takového typu ale dosud není nic známo, deset nejzachovalejších vozů navíc již odkoupily České dráhy. Nakonec se proto objevily na trati číslo 142 staré známé "osmsetdesítky".
zdroj: Sokolovský deník
No, bohužel je to smutné, že kraj tam má radši šukafony od ČD. A proč teď změnili v pracovní dny polohy vlaků na 145, které ujíždějí rychlíkům od KV a v Kraslicích se pak čeká? To víc lidí jezdí od Chebu? Celý jaro tam plánuju výlet a teď mi udělají čáru přes rozpočet. Jinak Connex Morava bych za příklad stálého jízdního řádu nedával, kdy to bylo jak s první změnou jízdního řádu škrtli alespon čtvrtinu spojů? A tabulky ČD v KV kraji se letos taky přelepují ostošest.
A České dráhy na trati 149 - ne, děkuju, aniž bych byl fanoušek Viamontu. Co jsem tam jel loni v lednovou sobotu za krásného počasí se spoustou sněhu, hrkala tam 810+010, zadní vůz netopil, ale stejně jelo jen pár lidí. A letošní lednovou sobotu, kdy sníh nebyl, jsem se pohodlně svezl Regiosprinterem, slušně využitým. Specielně pro ČD4evera, který se naváží do solventnosti Viamontu: Neslíbily náhodou ČD, že loňský rok budou na 149 jezdit samé Regionovy, čili tři soupravy? Pokud vím, nasadili tam jednu jedinou, a to až od léta. A jsem zvědavý co by ČD daly na 145 a 149, napadá mě v záplavě šukafonů jen sem tam nějaká Regionova, která své jízdní vlastnosti myslím dostatečně předvádí na 142.
Saský daňový poplatník, který spolufinancoval nákup kolejových vozidel pro VGB oprávněně požaduje, aby vozidla sloužila k tomu k čemu byla určena = k regionální dopravě v Vogtlandu a okolí, resp. je ochoten akceptovat nasazení na trati do Sokolova v návaznosti na vlaky z Německa, aby nemusel přestupovat.
Saský daňový poplatník je rozhodně nespokojený když se jím spolufinancovaná vozidla používají pro ryze podnikatelské zájmy v Česku.
Odpovědnost nese kraj, resp. lakomý hejtman (ODS), který se dal nachytat na levnou nabídku Viamontu, aniž by se zajímal o to, jak má Viamont zajištěn dlouhodobě pronájem nízkopodlažních vozidel, resp. co udělá Viamont, když smlouva na vozidla bude skončena … aby byly dodrženy podmínky, za nichž Viamont vyhrál výběrové řízení …
Nestraš. :)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.