..: Viamont stáhl Regiosprintery z kraslické tratě :..

Ilustrační obrázek Sokolov - Na české poměry moderní a komforní jednotky typu RegioSprinter 1 jsou na trati ze Sokolova do Kraslic takřka minulostí. Soukromý dopravce Viamont je totiž začal od německé společnosti Vogtlandbahn objednávat ve výrazně nižším počtu, místo nich potom od 2. změny JŘ nasadil motorové vozy řady 810. Společnost tento krok zdůvodnila nejasnostmi kolem budoucnosti přeshraniční dopravy. Do Kraslic tak opět vyrážejí motorové vozy řady 810, pronajaté od ČD. Výjimkou by měl být jeden sobotní vlak, který pokračuje až do Mariánských Lázní, a tak zůstane v režii RegioSprinterů.

Sokolovský deník dnes informoval, že Viamont již nedotovanou a ztrátovou přeshraniční dopravu odmítá dotovat, neboť roční ztráta činí okolo tří milionů korun. „Bude dále záležet na tom, zda a v jakém rozsahu si dopravu objedná kraj. Čekáme také na stanovisko německé strany,“ řekl vedoucí střediska Viamont v Kraslicích Pavel Raška.

Jen za uplynulý rok ubylo na úseku 20 procent spojů. S nasazením starých souprav se musel zásadně změnit jízdní řád, cestující si stěžují. Raška v reakci na to uvedl, že pokud se všechny strany na přeshraniční dopravě dohodnou, začnou opět jezdit RegioSprintery, což by umožnilo obnovit starý jízdní řád.

Potíž s RegioSprinetery spočívá v tom, že jejich majitel změnil strategii a svá vozidla by rád viděl jezdit opět spíše na německé straně hranice. Proto došlo k zredukování jejich turnusové potřeby na trati číslo 149 z Karlových Varů do Mariánských Lázní, další racionalizace zde ale již není možná. Viamont na této trati totiž vyhrál výběrové řízení na provoz osobních vlaků a k nasazování vozidel této kategorie se tehdy zavázal. Proto se začal dopravce poohlížet po náhradních řešeních. Únorové vydání magazínu Dráha potvrdilo spekulace o tom, že Viamont jednal o odkupu čtyř přípojných vozů řady 053 ze Slovenska. O žádné dohodě takového typu ale dosud není nic známo, deset nejzachovalejších vozů navíc již odkoupily České dráhy. Nakonec se proto objevily na trati číslo 142 staré známé "osmsetdesítky".

zdroj: Sokolovský deník


Honza Beránek / JTB | 29.6.2007 (14:19)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Precla 
29.06.2007 (21:27)  
750,752,753,754,755 Tak na 313 skoro nic nejezdí.. jen jedna 810 a někdy 742 s 010 Btax. Lidí tam jezdí málo.. tam osobní doprava prodělává.
29.06.2007 (20:29)  
Pán ČD4ever je můj člověk protože mně "soukromníci" také pěkně rozčolují - samozřejmě jen někteří ale viamont mi vadí protože jak se říká v přísloví: NAVRCH HUJ, JINAK FUJ.
29.06.2007 (18:36)  
Splecnost Viamont mne rozciluje tim, ze kazdou zmenu JR prelepuji jejich trate:(
29.06.2007 (18:05)  
Co je pravdy na tom, že Viamont chce opět zřídit zastávku Hraničná, a zahrnout tak úsek Kraslice - státní hranice do ZDO, aby dostával dotace od kraje?
No, bohužel je to smutné, že kraj tam má radši šukafony od ČD. A proč teď změnili v pracovní dny polohy vlaků na 145, které ujíždějí rychlíkům od KV a v Kraslicích se pak čeká? To víc lidí jezdí od Chebu? Celý jaro tam plánuju výlet a teď mi udělají čáru přes rozpočet. Jinak Connex Morava bych za příklad stálého jízdního řádu nedával, kdy to bylo jak s první změnou jízdního řádu škrtli alespon čtvrtinu spojů? A tabulky ČD v KV kraji se letos taky přelepují ostošest.

A České dráhy na trati 149 - ne, děkuju, aniž bych byl fanoušek Viamontu. Co jsem tam jel loni v lednovou sobotu za krásného počasí se spoustou sněhu, hrkala tam 810+010, zadní vůz netopil, ale stejně jelo jen pár lidí. A letošní lednovou sobotu, kdy sníh nebyl, jsem se pohodlně svezl Regiosprinterem, slušně využitým. Specielně pro ČD4evera, který se naváží do solventnosti Viamontu: Neslíbily náhodou ČD, že loňský rok budou na 149 jezdit samé Regionovy, čili tři soupravy? Pokud vím, nasadili tam jednu jedinou, a to až od léta. A jsem zvědavý co by ČD daly na 145 a 149, napadá mě v záplavě šukafonů jen sem tam nějaká Regionova, která své jízdní vlastnosti myslím dostatečně předvádí na 142.
29.06.2007 (17:47)  
"Když ptáčka lapají, hezky mu zpívají" …

Saský daňový poplatník, který spolufinancoval nákup kolejových vozidel pro VGB oprávněně požaduje, aby vozidla sloužila k tomu k čemu byla určena = k regionální dopravě v Vogtlandu a okolí, resp. je ochoten akceptovat nasazení na trati do Sokolova v návaznosti na vlaky z Německa, aby nemusel přestupovat.
Saský daňový poplatník je rozhodně nespokojený když se jím spolufinancovaná vozidla používají pro ryze podnikatelské zájmy v Česku.
Odpovědnost nese kraj, resp. lakomý hejtman (ODS), který se dal nachytat na levnou nabídku Viamontu, aniž by se zajímal o to, jak má Viamont zajištěn dlouhodobě pronájem nízkopodlažních vozidel, resp. co udělá Viamont, když smlouva na vozidla bude skončena … aby byly dodrženy podmínky, za nichž Viamont vyhrál výběrové řízení …
29.06.2007 (17:41)  
Docela je zábavné dívat se na změny JŘ,jak stále Viamont mění jízdní řády.Viamont má nastarost 3 tratě a pořád něco mění.A kdyby neměli 810 od ČD tak nemaj skoro s čím jezdit.Hlavně,že se pořád někam cpou.Musím říci,že například OKD-D na trati 313 organizuje teda lépe dopravu,nebo Connex Morava na Desné.
29.06.2007 (17:39)  
konca , Deadeye : holt ČDforever je prostě ČDforever....
registrovaný uživatel konca 
29.06.2007 (17:26)  
Deadeye: naprostý souhlas, ale on tu lásku k ČD snad ani nemůže myslet vážně, dělá si z nás prdel:-)
29.06.2007 (17:16)  
to CD4ever: Opet jste ukazal a dokazal, ze jste..hmm blbec. Nemam nic proti fandovstvi draham, dokonce i nic proti fandovstvi CD. Ale nechapu co je smesneho ci zabavneho na tom, ze kraj nechce, ci nedokaze, zaplatit dopravu na nejake trati a proto se tam omezuje provoz? Za prve za omezeni nemuze Viamont, ale kraj, Viamont (narozdil od Vami opevovanynch CD} tam jezdi i bez dotaci. Za druhe sukafon je prave od CD, tudiz any ony by tam pravdepodobne nic lepsi nebyly schopny nasadit. Za treti: Na nedotovane trati by CD nejezdily, zrusila by se. Tak nevim kdo je tu lepsi, zda CD, ktere zadnou takovou nedotovanou trat a spoj neprovozuji. Nebo soukromnik, ktery jen nechce prodelat i sve gate, tak se tam snazi nasadit alespon neco. Ale to Vam asi nikdo nevysvetli, ze? Ja se rika, chytremu napovez, hloupeho...
29.06.2007 (17:11)  
ČD4ever: treba prevezme dopravni obsluznost znovu akciova spolecnost Ceske Drahy.

Nestraš. :)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko