Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Holostřevy - O obrovském štěstí může mluvit 66letý řidič Škody 120, který vjel včera krátce po 17. hodině na koleje přejezdu u Holostřev na Tachovsku právě ve chvíli, kdy tudy projížděl vlak. Motorový vůz 810.676 do auta narazil a odhodil jej několik metrů stranou. Bok vozu na straně spolujezdce byl zcela zdemolován, řidič z nedalekého Stříbra však vyvázl jen se zraněním hlavy. "Tak tohle jsem zažil poprvé," kroutí hlavou strojvedoucí vlaku Zdeněk Merunka, který má za sebou dvanáctiletou praxi.
Strojvedoucí začal houkat a brzdit, zastavit už ale nestačil. Nehoda se stala na trati číslo 178, spojující Bor u Tachova a Svojšín. Lokálka zůstala stát 65 metrů od vozu. Na předním nárazníku zůstalo viset přední sklo automobilu. Cestující vlaku neutrpěli žádná zranění. Řidiče odvezla záchranná služba na chirurgii nemocnice ve Stodu. Policie nehodu dále šetří. Jednou z verzí možných příčin je přehlédnutí signalizace řidičem.Výstražná signalizace fungovala
Výstražná signalizace u přejezdu byla podle strojvedoucího po celou dobu v provozu. "Šla ještě, když jsem šel k přejezdu. Řidič už v autě nebyl, seděl vedle a pomáhali mu jiní řidiči." O fungující signalizaci mluvili také drážní hasiči, kteří se odvolávali i na 2 údajné svědky. "Samozřejmě to bude ještě předmětem šetření," uvádí Josef Junk, vrchní inspektor Inspektorátu bezpečnosti železničního provozu Plzeň. Auto totiž urazilo zabezpečovací zařízení přejezdu. "Trať zprovozníme hned, jak bude odvezen vrak. O něco déle bude trvat oprava zabezpečovacího zařízení a vytržených kabelů. Zvládneme to ale ještě dnes," informoval. Vlak jel v době střetu rychlostí asi 50 km/h a vznikla na něm škoda zhruba za 20 000 Kč.zdroj: Právo a iDNES
Adys | 28.6.2007 (21:00)
Související zprávy
28.06.2007 (23:15)
Výpravčí: Tvrdím pouze to, že ke krytí škod způsobeným provozem motorového vozidla slouží povinné ručení nikoliv bankovní účet řidiče. To je jako kdybych přišel k doktorovi se zlomenou rukou s tím, že jsem nedával pozor a upadl, a on by mi sdělil, že si tedy léčbu zaplatím ze svého.
Ve zbytku příspěvku pouze opakuješ to, co už jsem napsal.
Ve zbytku příspěvku pouze opakuješ to, co už jsem napsal.
28.06.2007 (23:07)
2 Pjetro: Signalizace byla s největší pravděpodobností v pořádku a pokud jel strojvedoucí tak jak měl (což lze velmi přesně zjistit z rychloměrného proužku) tak mne opravdu nenapadá jiný viník :-)
K té mapě: odkaz musíš celý zkopírovat do adresního řádku prohlížeče.
K té mapě: odkaz musíš celý zkopírovat do adresního řádku prohlížeče.
28.06.2007 (23:05)
Pjetro na tý mapě je jasně vidět, kdo za tu nehodu nejspíš může, a koho považuješ za viníka ty?
28.06.2007 (23:02)
2 Cestující: V tom případě tedy nevím co tu blekotáš o povinném ručení.
Výjezd záchranky a léčebné výlohy se zaplatí ze zdravotního pojištění, čili z peněz nás všech (nejhezčí je představa, že to na silnici dělá ročně několik desítek miliard korun).
Výjezd policie a drážní inspekce se zaplatí ze státního rozpočtu, čili opět z našich peněz.
Škoda na drážních vozidlech a zařízení dráhy se možná zaplatí z povinného pojištění odpovědnosti za provoz silničního vozidla viníka.
Jen to zpoždění (a také škody na vozidlech a zařízení dráhy v případě že to pojišťovna nezacáluje) naúčtuje dráha viníkovi nehody.
PS: Velmi by mne zajímalo, co by dělal viník v případě, že by neoprávněným vjetím na přejezd zrušil Pendolino. Pojišťovna má strop cca sto milionů, z čehož mi při ceně jednotky cca 650 milionů vychází, že by dráha po viníkovi nárokovala více než půl miliardy škody :-)
Výjezd záchranky a léčebné výlohy se zaplatí ze zdravotního pojištění, čili z peněz nás všech (nejhezčí je představa, že to na silnici dělá ročně několik desítek miliard korun).
Výjezd policie a drážní inspekce se zaplatí ze státního rozpočtu, čili opět z našich peněz.
Škoda na drážních vozidlech a zařízení dráhy se možná zaplatí z povinného pojištění odpovědnosti za provoz silničního vozidla viníka.
Jen to zpoždění (a také škody na vozidlech a zařízení dráhy v případě že to pojišťovna nezacáluje) naúčtuje dráha viníkovi nehody.
PS: Velmi by mne zajímalo, co by dělal viník v případě, že by neoprávněným vjetím na přejezd zrušil Pendolino. Pojišťovna má strop cca sto milionů, z čehož mi při ceně jednotky cca 650 milionů vychází, že by dráha po viníkovi nárokovala více než půl miliardy škody :-)
28.06.2007 (22:46)
To Mapro: já na tom odkazu mapy.cz vidím teda kulové:-)
Jinak nevím proč hned odsuzovat řidiče, když ani neznáte podrobnosti jak se to semlelo.
Jinak nevím proč hned odsuzovat řidiče, když ani neznáte podrobnosti jak se to semlelo.
28.06.2007 (22:44)
Výpravčí: Náklady na léčení s hradí ze zdravotního pojištění (čili si to hradí z části sám a zbytek my). nákaldy na výjezdy se hradí z rozpočtu (státu, krajů?). Když třeba nedobrzdíš na vozem před tebou a ťukneš do něj, tak výjezd policie taky nebudeš hradit ze svého, ikdyž je to tvoje blbost. Pokud by toto měl hradit viník, tak to stejně půjde z povinného ručení.
Tím se ale nechci zastávat té testovací figuríny.
Tím se ale nechci zastávat té testovací figuríny.
28.06.2007 (22:20)
28.06.2007 (22:14)
2 Cestující: Kdo tedy zaplatí výjezd záchranářů a náklady na léčení?
28.06.2007 (21:59)
Výpravčí: Od kdy je požadované po vinících nehod?
28.06.2007 (21:58)
2 Cestující: odkdy proplácejí pojišťovny z povinného ručení výjezd záchranky a účet v nemocnici???
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko