..: Rekonstrukce Masarykova nádraží v Praze :..

Ilustrační obrázekPraha - Velmi dlouho se o tom jen mluvilo, ale již zítra se začne s 1.etapou realizace. Řeč je o rekonstrukci kolejiště a zabezpečovacího zařízení stanice Praha Masarykovo nádraží. Pamětníky a tamní zaměstnance určitě nepotěší, že se blíží vypnutí elektromechanického zabezpečovacího zařízení (pravděpodobně 31.8.2007) v této stanici a jeho nahrazení elektronickým zabezpečovacím zařízením ESA 11.
Během druhé etapy budou zdemolovány budovy St.1 (Hrabovka), St.2, St.3 a místní dozor. Stavědlo 4 zůstane jako památka, ale bude opuštěno.


Ilustrační obrázek

V první fázi, která začne 2.července, budou ve 3:40 vyloučeny v celé délce koleje 4.-7. ve Dvoraně, dále koleje 1V zvaná Levý Viadukt (LV) a 2V zvaná Pravý Viadukt (PV) směr Praha-Bubny a kolej 2Ž zvaná Levý Žižkov (LŽ), včetně výhybek mezi kolejemi LV/PV a 4.-7. - viz plánek stanice vlevo.
V praxi to znamená, že budou v provozu pouze koleje 1. - 3. ve Dvoraně, 101. (Pravý Žižkov=PŽ) a 103. (dříve strojová kolej na Hrabovce a 2.traťová kolej od/do Prahy-Libně (1.TK dlouhodobě vyloučena stavbou Nového spojení).

Ilustrační obrázek

Během první etapy bude zprovozňováno zabezpečovací zařízení ESA 11 v nové budově ústředního stavědla Masarykova nádraží (v blízkosti současného místního dozoru), které bude spuštěno s koncem první etapy a zároveň se zahájením druhé etapy dne 31.8.2007. V tento den dojde k předání obsluhy z elektromechanického zabezpečovacího zařízení na ESA 11.

Ve druhé etapě budou vyloučeny 1.-3.kolej ve Dvoraně, dále strojová kolej (103.) a Pravý Žižkov (101.) včetně všech výhybek mezi Dvoranou a těmito kolejemi. 3.kolej ve Dvoraně bude zprovozněna již 21.9., aby bylo k dispozici více Ilustrační obrázeknástupištních hran pro vlaky od Prahy-Libně (do této doby budou pro vlaky od Libně k dispozici pouze 4. a 5.kolej).
V provozu zůstanou koleje 4.-7., obě koleje do Prahy-Buben a dále koleje Levý Žižkov a 104.kolej (tvořící společně provizorní výhybnu sloužící pro křižování vlaků mezi Libní a Dvoranou) a opět jen 2.TK do Prahy Libně.

Po úplném dokončení bude zvýšena traťová rychlost na Masarykově nádraží směr Praha-Libeň na 50 km/h, směr Praha-Bubny 40 km/h. Odjezdová návěstidla budou nově u každé koleje ve Dvoraně, stávající skupinová návěstidla budou snesena.

Další informace:
Přehled opatření v osobní dopravě pro první etapu


Karel Chýla Poslat mail autorovi | 1.7.2007 (15:28)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel vrbam 
03.07.2007 (7:27)  
Dale Cooper: Vše je lobbing, 50 let před tím v novinách ani ťuk a teď se o tom píše o 106, to je další důkaz že to chtejí dostat do podvědomí veřejnosti
02.07.2007 (22:41)  
Znám přejezd v Rynárci, přejde bouřka a škoda za šílený prachy.
registrovaný uživatel PES38 
02.07.2007 (11:37)  
Zabezpečit to určitě jde... Co třeba takové převaděče a vysílače signálu MT (BTS). Stalo se vám, že byste za bouřky neměli signál? Mně ne. A vzhledem k umístění na vysokých místech a jejich elmag. vyzařování je šance úderu blesku do nich obrovská...
02.07.2007 (11:13)  
Flying Scotsman:to víš to bude tím že ČD respektive stát mají peněz dost.Co takhle dát na návěstidla hromosvody???třeba menší.jinak v létě nejezdit věčer na masnu a jezdit tam jenom ráno-to bouřky nechoděj.
Bych tam zboural ty boudy tý ubytovny ciganů,fízlárnu,a ty jejich dopravní instituty a postavit novou budovu, dole obchod ,nahoře fízly a institut.To samý Bubny ty boudy zvyklidovat.
ESA:je to šmejd,bych to zakázal,at vymyslej něco lepšího,přeci v evropě při normální bouřce vlaky jezděj né!
02.07.2007 (11:09)  
Reznik_Krkovicka: Celkem chápu, že když blesk praští přímo do toho tak není šance. Ale mám takovej divnej pocit, že té ESA 11 stačí, aby to prásklo i někde o kus dál a to už má do ideálu hodně daleko. Prostě za bouřky u nás vlaky jezdit nebudou - Vlaky stojí, auta jedou :)
02.07.2007 (9:27)  
Reznik_Krkovicka :
Nejlepší je, že při každém setkání s Ing. A.F. z AŽD Praha, s.r.o. se na tuhle otázku schválně zeptám a je mi odpovězeno, že jejich zařízení je odolné vůči atmosférickým výbojům při bouřce :-))) A jeho rétorika je už desítky let stejná. K tomu se divím, že nikdo neprotestoval při předávání rekonstruovaného zařízení na trati 703, když během aktivace proběhly tři bouřky a každá znamenala škodu na zařízení v řádech statisíců.
01.07.2007 (23:34)  
Milda IV: Ono totiž není úplně elektricky jednoduché ochránit plně elektronické zabezepečovací zařízení před vlivy silných atmosferických výbojů. Vezměte si jen, co je blesk schopen udělat se střechou, na níž je hromosvod. Byť tam je funkční hromosvod, střecha klidně po zásahu bleskem (a jeho svedení do země) začne hořet. Destruktivní účinky blesku jsou VELMI SILNÉ, a to zde nemluvíme ani o tzv. "vedlejších" výbojích. Tudíž blesk vám může relativně bezpečně prásknout do země nebo do sloupu trakčního vedení, ale ještě při tom klidně může "spálit" část kabeláže v rámci zabzař. Chtěl bych poznat technika, který by dokázal dostatečně přesně navrhnout ochranu elektronického zabzař před blesky (zajímalo by mě, odkud by vycházel při propočtech intenzity výboje při blesku).
01.07.2007 (23:05)  
Takže ESA 11. To je to, co při nejbližsí bouřce přestane fungovat ?
01.07.2007 (22:22)  
vrbam: to že něco píší noviny ještě ani zdaleka nic neznamená... Stejnou "hodnotu" jako noviny má že "to říkali na nově" nebo "slyšel jsem to v metru (autobuse, vlaku, tramvaji ...)".
registrovaný uživatel vrbam 
01.07.2007 (21:58)  
Dale Cooper: neřekl bych, pomalu už noviny začínají psát a ta bych řekl že se můžeme ještě v tomto životě dočkat
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko