Praha - Velmi dlouho se o tom jen mluvilo, ale již zítra se začne s 1.etapou realizace. Řeč je o rekonstrukci kolejiště a zabezpečovacího zařízení stanice Praha Masarykovo nádraží. Pamětníky a tamní zaměstnance určitě nepotěší, že se blíží vypnutí elektromechanického zabezpečovacího zařízení (pravděpodobně 31.8.2007) v této stanici a jeho nahrazení elektronickým zabezpečovacím zařízením ESA 11.
Během druhé etapy budou zdemolovány budovy St.1 (Hrabovka), St.2, St.3 a místní dozor. Stavědlo 4 zůstane jako památka, ale bude opuštěno.

V první fázi, která začne 2.července, budou ve 3:40 vyloučeny v celé délce koleje 4.-7. ve Dvoraně, dále koleje 1V zvaná Levý Viadukt (LV) a 2V zvaná Pravý Viadukt (PV) směr Praha-Bubny a kolej 2Ž zvaná Levý Žižkov (LŽ), včetně výhybek mezi kolejemi LV/PV a 4.-7. - viz plánek stanice vlevo.
V praxi to znamená, že budou v provozu pouze koleje 1. - 3. ve Dvoraně, 101. (Pravý Žižkov=PŽ) a 103. (dříve strojová kolej na Hrabovce a 2.traťová kolej od/do Prahy-Libně (1.TK dlouhodobě vyloučena stavbou Nového spojení).

Během první etapy bude zprovozňováno zabezpečovací zařízení ESA 11 v nové budově ústředního stavědla Masarykova nádraží (v blízkosti současného místního dozoru), které bude spuštěno s koncem první etapy a zároveň se zahájením druhé etapy dne 31.8.2007. V tento den dojde k předání obsluhy z elektromechanického zabezpečovacího zařízení na ESA 11.
Ve druhé etapě budou vyloučeny 1.-3.kolej ve Dvoraně, dále strojová kolej (103.) a Pravý Žižkov (101.) včetně všech výhybek mezi Dvoranou a těmito kolejemi. 3.kolej ve Dvoraně bude zprovozněna již 21.9., aby bylo k dispozici více
V provozu zůstanou koleje 4.-7., obě koleje do Prahy-Buben a dále koleje Levý Žižkov a 104.kolej (tvořící společně provizorní výhybnu sloužící pro křižování vlaků mezi Libní a Dvoranou) a opět jen 2.TK do Prahy Libně.
Po úplném dokončení bude zvýšena traťová rychlost na Masarykově nádraží směr Praha-Libeň na 50 km/h, směr Praha-Bubny 40 km/h. Odjezdová návěstidla budou nově u každé koleje ve Dvoraně, stávající skupinová návěstidla budou snesena.
Další informace:
Přehled opatření v osobní dopravě pro první etapu


1 2 | Zpráv na stránku: |
Bych tam zboural ty boudy tý ubytovny ciganů,fízlárnu,a ty jejich dopravní instituty a postavit novou budovu, dole obchod ,nahoře fízly a institut.To samý Bubny ty boudy zvyklidovat.
ESA:je to šmejd,bych to zakázal,at vymyslej něco lepšího,přeci v evropě při normální bouřce vlaky jezděj né!
Nejlepší je, že při každém setkání s Ing. A.F. z AŽD Praha, s.r.o. se na tuhle otázku schválně zeptám a je mi odpovězeno, že jejich zařízení je odolné vůči atmosférickým výbojům při bouřce :-))) A jeho rétorika je už desítky let stejná. K tomu se divím, že nikdo neprotestoval při předávání rekonstruovaného zařízení na trati 703, když během aktivace proběhly tři bouřky a každá znamenala škodu na zařízení v řádech statisíců.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
