..: Rekonstrukce Masarykova nádraží v Praze :..

Ilustrační obrázekPraha - Velmi dlouho se o tom jen mluvilo, ale již zítra se začne s 1.etapou realizace. Řeč je o rekonstrukci kolejiště a zabezpečovacího zařízení stanice Praha Masarykovo nádraží. Pamětníky a tamní zaměstnance určitě nepotěší, že se blíží vypnutí elektromechanického zabezpečovacího zařízení (pravděpodobně 31.8.2007) v této stanici a jeho nahrazení elektronickým zabezpečovacím zařízením ESA 11.
Během druhé etapy budou zdemolovány budovy St.1 (Hrabovka), St.2, St.3 a místní dozor. Stavědlo 4 zůstane jako památka, ale bude opuštěno.


Ilustrační obrázek

V první fázi, která začne 2.července, budou ve 3:40 vyloučeny v celé délce koleje 4.-7. ve Dvoraně, dále koleje 1V zvaná Levý Viadukt (LV) a 2V zvaná Pravý Viadukt (PV) směr Praha-Bubny a kolej 2Ž zvaná Levý Žižkov (LŽ), včetně výhybek mezi kolejemi LV/PV a 4.-7. - viz plánek stanice vlevo.
V praxi to znamená, že budou v provozu pouze koleje 1. - 3. ve Dvoraně, 101. (Pravý Žižkov=PŽ) a 103. (dříve strojová kolej na Hrabovce a 2.traťová kolej od/do Prahy-Libně (1.TK dlouhodobě vyloučena stavbou Nového spojení).

Ilustrační obrázek

Během první etapy bude zprovozňováno zabezpečovací zařízení ESA 11 v nové budově ústředního stavědla Masarykova nádraží (v blízkosti současného místního dozoru), které bude spuštěno s koncem první etapy a zároveň se zahájením druhé etapy dne 31.8.2007. V tento den dojde k předání obsluhy z elektromechanického zabezpečovacího zařízení na ESA 11.

Ve druhé etapě budou vyloučeny 1.-3.kolej ve Dvoraně, dále strojová kolej (103.) a Pravý Žižkov (101.) včetně všech výhybek mezi Dvoranou a těmito kolejemi. 3.kolej ve Dvoraně bude zprovozněna již 21.9., aby bylo k dispozici více Ilustrační obrázeknástupištních hran pro vlaky od Prahy-Libně (do této doby budou pro vlaky od Libně k dispozici pouze 4. a 5.kolej).
V provozu zůstanou koleje 4.-7., obě koleje do Prahy-Buben a dále koleje Levý Žižkov a 104.kolej (tvořící společně provizorní výhybnu sloužící pro křižování vlaků mezi Libní a Dvoranou) a opět jen 2.TK do Prahy Libně.

Po úplném dokončení bude zvýšena traťová rychlost na Masarykově nádraží směr Praha-Libeň na 50 km/h, směr Praha-Bubny 40 km/h. Odjezdová návěstidla budou nově u každé koleje ve Dvoraně, stávající skupinová návěstidla budou snesena.

Další informace:
Přehled opatření v osobní dopravě pro první etapu


Karel Chýla Poslat mail autorovi | 1.7.2007 (15:28)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu ČR Praha


  1 2      Zpráv na stránku:   
01.07.2007 (21:54)  
Obchodní centrum se bude stavět v ulici na Florenci, tam kde jsou dnes zbytky zdi, alej náletových stromů apod. Na O26 GŘ se vážně zabývají stavbou podchodu spojujícího ulici Opletalovu s ulicí Na Florenci, z něhož by byl přísup na nástupiště.
Likvidace Masarykova nádraží je fantasmagorie "stavebního inženýra" Jana Bürgermeistera, který jako odborník navrhoval zahloubení nádraží nebo jeho odsunutí směrem k Hrabovce …

Takže fotografové mají poslední možnost vyfotit skupinová návěstidla …
registrovaný užívateľ Petryk 
01.07.2007 (20:38)  
A co brání tomu, postavit to obchodní centrum nad tratí? Předpisy? Tak se změní, papír snese všechno, jde o to se jen dohodnout a vrazit do toho ty prachy, ne?
01.07.2007 (20:31)  
Pavel Večeřa: Elektriky směr Kladno a Ruzyně je hudba hooodně vzdálené budoucnosti.
01.07.2007 (20:20)  
Já bych to s tou demolicí neviděl tak černě, když z tama mají odjíždět elektriky směr Kladno / Ruzyně. Doufám...
registrovaný užívateľ Luxian  mail  
01.07.2007 (19:57)  
Frava: No vůbec bych se nedivil. Ono to totiž je u nás dost běžné. Viz za miliardy zrekonstruovány kasárny (pro hnidopichy kasárna) a následně opuštěny při reformě armády pro nadbytečnost.
registrovaný užívateľ Frava  mail  
01.07.2007 (18:28)  
U nás v Česku neví pravá ruka co dělá levá, takže je klidně možné, že týden po slavnostním přestřihnutí pásky s ukončenou přestavbou stavbou Masarykova nádraží začne demolice a slavnostně se poťuká základní kámen obchodního centra.
registrovaný užívateľ lwq  mail  
01.07.2007 (17:41)  
2 Luxian: kdyz kvuli Masarne stavej velkou cast noveho spojeni, tak to ruseni asi neni a dlouho nebude "na programu" ...
registrovaný užívateľ Luxian  mail  
01.07.2007 (16:41)  
Mě by celkem zajímalo, jak je současná rekonstrukce kolejiva a zabzař komaptibilní se stále neumrtvenými záměry zrušit Masaryčku a přesměrování všech vlaků na Hlavní, popř. zkrácení kolejí za most SJ magistrály. Když si osaznestvo na magistrátu usmyslí, že Masnu definitvně zruší, pak celá investice vyjde vniveč. Nebo jsou snad návrh na jakékoliv přesouvání nebo rušení Masny pasé?
registrovaný užívateľ Qaws 
01.07.2007 (16:22)  
Škoda, že to 4. stavědlo zdemolují sprejeři a jiní nelidové...=:o(
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko