..: GE představila první hybridní lokomotivu :..

Ilustrační obrázekLos Angeles – Společnost GE oznámila debut své první hybridní lokomotivy, která byla představena v rámci konference Ecomagination v Los Angeles. Lokomotiva, vyvíjená GE Evolution, se poprvé objevila 24. května na historickém nádraží Union Station coby příklad pokroku, který se podařilo učinit divizi GE Transportation ve vývoji hybridní lokomotivy, která dokáže recyklovat termální energii ukládanou do palubních akumulátorů.

Tato ukázková hybridní lokomotiva je jen jednou z mnoha technologií vystavených v rámci konference a vyvíjených jako součást iniciativy Ecomagination v oblasti železniční dopravy za účelem snížení emisí plynů způsobujících smog, jako jsou oxidy dusíku a částice ostatních prvků. Ecomagination je iniciativou společnosti General Electric usilující o představení nových technologií, které umožní zákazníkům reagovat na nejpalčivější ekologické problémy.

Tato hybridní lokomotiva je dalším důkazem našeho odhodlání investovat do technologií a uvádět do života nové originální koncepty,“ prohlásil prezident a generální ředitel divize GE Transportation. „Budeme i nadále podporovat iniciativu Ecomagination a vyrábět produkty, které umožní zákazníkům zvyšovat palivovou efektivitu, spolehlivost a zároveň snižovat emise."

Prototyp hybridní dieselové lokomotivy číslo 2010 o výkonu 4 400 koňských sil bude vybaven řadou originálních baterií, které budou zachycovat a ukládat energii, jež vzniká při dynamickém brzdění. Energie takto ukládaná do baterií sníží spotřebu paliva a emisí až o 10 procent oproti běžným, dnes používaným lokomotivám (kromě nižších emisí bude hybridní lokomotiva výkonnější ve vyšších nadmořských výškách a při prudkém stoupání).

Na vývoji hybridní technologie se podílelo několik významných zákazníků GE, včetně společnosti BNSF. „Společnost BNFS má zájem přispívat k rozvoji nových technologií, které přinesou profit jak nám, tak životnímu prostředí,“ prohlásil předseda představenstva a generální ředitel BNSF Railway Company Matthew K. Rose. „Jsme hrdí na to, že můžeme s GE spolupracovat na vývoji hybridní lokomotivy, výzkumu alternativních paliv a testování jiných technologií, které povedou k optimalizaci výkonu naší lokomotivové flotily."

Minulý týden se hybridní lokomotiva vydala po železnici provozované společností Union Pacific, když mířila z výroby na konferenci v Kalifornii. Společnost Union Pacific je rovněž zastoupena v poradní radě GE. „Společnost Union Pacific investuje a podílí se na vývoji nových technologií, které zajistí čistší životní prostředí. Součástí našich plánů je dosáhnout nejekologičtější lokomotivové flotily v železniční dopravě,“ prohlásil předseda představenstva a generální ředitel Union Pacific Jim Young. „Chtěli bychom pogratulovat společnosti GE k práci, kterou učinila při vývoji hybridní lokomotivy, a ocenit přispění dodavatelů, kteří nám pomáhají v realizování našich cílů, tolik potřebných pro budoucnost Ameriky.

Před uvedením lokomotivy na trh bude tým konstruktérů ještě dokončovat práce na novátorských bezolovnatých akumulátorech a souvisejících palubních systémech. Po laboratorním testování nabídne společnost GE několik před-výrobních kusů pro testování.

Tato lokomotiva přinese snížení emisí a lepší provozní efektivitu zákazníkům, kteří se zabývají transportem zboží a surovin. Hlavní inovace spočívá v tom, že lokomotiva dokáže zachycovat a ukládat energii, která jinak při brzdění přichází vniveč,“ prohlásil hlavní konstruktér GE Transportation Steve Gray. „Zatímco budeme pracovat na tom, abychom tuto lokomotivu mohli uvést na trh, naši konstruktéři využijí prototyp jako laboratoř, kde budou společně s našimi zákazníky hybridní technologii testovat, analyzovat a společně dolaďovat.

Energie uspořená při brzdění 270tunové lokomotivy za dobu jednoho roku postačí k ročnímu zásobování 160 domácností elektřinou.

zdroj: MMD & GE


Jan Felt | 22.6.2007 (16:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu USA


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Sova 
24.06.2007 (20:34)  
Škoda,že naše TA 436.05(řada 718) nešla do seriové výroby,byl to skutečně dobrý stroj:-)
Do seriové výroby nešel z důvodu vytíženosti ČKD,protože takováto lokomotiva měla docela dost baterii a to by ubralo baterie pro ČME3 určených pro SSSR,ČKD potřebovala 500sad baterii ročně,náš průmysl zvládl 400 a tak 100 se muselo ještě dovážet(ze západu),jedna TA 436.05 potřebovala 13 sad a o to by se musela snížit produkce ČME 3 protože větší dovoz už by nešlo utáhnout a snížit produkci pro SSSR tehdy nepřipadalo v úvahu
a tak zůstala 718.501 jako jediný zástupce své řady:_(
24.06.2007 (13:14)  
Aj u nás "baterkáč" r.199 dodáva celú brzdiacu energiu do trakčných bateriek takmer až do zastavenia. Samozrejme sa tiež jedná len o pár desiatok kW.
registrovaný užívateľ zaosai  mail  
23.06.2007 (23:50)  
Nač takové nadšení,nic nového pod sluncem.Jen trochu vylepšená naše hybridní lok z doby před 17 lety.Stačilo se v té době podívat na svážný pahrbek v Olomouci na seř.nádraží a TA tam jezdilo.
23.06.2007 (21:41)  
Posunovací lokomotiva 799 pro velmi nízké rychlosti ,,nabrzděnou" energii využije prakticky beze zbytku.Při posunu v menším elektrickém depu(moje zkušenost) vyvíjí tažnou sílu většinou z alternátoru, poháněného dieselem(o nízkém výkonu),veškeré pomocné pohony včetně startéru jsou ale kryty z baterie.Ještě bohatě zbývá i na jízdu z baterie, když je nežádoucí použít diesel-v hale oprav.Ovšem je to malá lokomotiva s max.rychlostí 15km/h,zpřevodovaná hodně do pomala a má el.výkon 40kW.
23.06.2007 (12:26)  
Fabiatik:
Tak to je celkem logické, neboť jak úpně nabité, tak úplně vybité baterie nejsou z hlediska provozu žádoucí stav. Co se týče toho držení baterii nabuzených, na to stačí malý proud, který by v podstatě kompenzoval samovybíjení + něco málo navíc...
23.06.2007 (11:13)  
Duke123: Baterie se nedobíjí stále, nicméně je pravdou, že po většinu času. Dobíjení je zastaveno v okamžiku, kdy je potřeba naopak využít energii z akumulátoru pro akceleraci, nebo v případě, že SOC (stav nabití) dosáhne definovanou úroveň. Stav nabití je udržován neustále v rozsahu cca 20-80% kapacity akumulátoru, povětšinou 40-60%. Důvodem je, že plné nabití nebo vybití má neblahý vliv na životnost akumulátoru. Jinak že se jedná o drahou techniku není pochyb, tento akumulátor např. pro Prius stojí kolem 4000€. Informace na daném webu jsou samozřejmě spíše marketingové než technické, bohužel detailní technická dokumentace není určena ke zveřejnění.
23.06.2007 (10:16)  
Fabiatik:
Ještě jsem se trochu na ten Prius díval, a podle mě to mají uděláno tak, že ty baterky drží "nabuzené" ze spalovacího motoru (dobíjí je pořád malým proudem), a pak při brzdění se dočasně zvýší dobíjecí proud.
23.06.2007 (10:10)  
Fabiatik: Na http://www.hybridsynergydrive.com jsem se letmo díval, a nenašel jsem informaci o tom, že baterie rekuperují hned, respektive kolik brzdné energie lze efektivně využít.
Dnes už samozřejmě existují baterky, které berou s minimální prodlevou, jen jsou trochu drahé a nedosahují zatím požadovaných kapacit (pro trakci).
23.06.2007 (9:41)  
Duke123: Prius žádné superkapacitory nemá, akumulátor je přímo dobíjen generátorem. Veškeré podrobné informace k systému najdete na uvedeném odkazu co jsem poslal (http://www.hybridsynergydrive.com), tedy pokud není problémem angličtina. Jinak velmi podrobně se tématem hybridních vozů zabýval časopis AutoTechnology ve speciálním čísle. Link na web časopisu je www.auto-technology.com, zmíněné číslo mohu po dohodě zapůjčit.
23.06.2007 (9:12)  
Fabiatik: Můžeš napsat, kde konkrétně tvrdí, to co ty?
Vždycky se toto řešilo přidáním superkapacitorů, i když nevím jestli Prius je má, protože je v nich nějaká nebezpečná chemie, tak se v dopravě moc nepoužívají.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2019 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko