Karlovy Vary - Po průtazích a několika odkladech začne italská společnost Grandi Stazioni začátkem července rekonstruovat vlakové nádraží v Mariánských Lázních. Plánovaná celková oprava nádraží v Karlových Varech se odkládá prozatím na neurčito. Stavbaři totiž zjistili, že hlavní objekt je téměř na spadnutí, a tak Grandi Stazioni jedná s ČD o dalším postupu několik let plánované akce.
„V Mariánských Lázních není ohledně rekonstrukce vlakového nádraží žádný problém,“ říká zástupce Grandi Stazioni Martin Hamšík. „Stavět se zde začne na začátku července. Nyní je těsně před podpisem smlouvy s dodavatelem prací. Do konce roku 2008 má být všechno dokončené, takže se cestující mohou těšit na moderní prostory odbavovací haly, obchody a mimo mnoha dalšího i na služby. Počítáme s tím, že zde prostavíme 80 milionů korun a v Karlových Varech se počítá s investicí asi 90 milionů korun,“ dodává.
„Budova z roku 1945 je totiž v daleko horším stavu, než se čekalo a nelze ji rekonstruovat. To se při zadávání zakázky nevědělo. ČD s námi stále jednají, jak tuto situaci vyřešit. Hledáme způsob, jak nádraží buď přestavět, nebo zrekonstruovat a jak se obě strany na celé akci budou podílet. Kdy se začne stavět, není jasné,“ uvádí Hamšík.
Po 3 letech plánování a příprav začala v prosinci oficiálně rekonstrukce i hlavního nádraží v Praze. To by se během 5 let mělo proměnit z ostudy Prahy v její výkladní skříň. Přestavba začne v nové odbavovací hale, na závěr přijde zrestaurování historické Fantovy budovy. Investice v hodnotě miliardy korun proběhne rovněž pod taktovkou italské společnosti a ČD nebude stát rekonstrukce ani korunu. „Výměnou za to získá Grandi Stazioni právo v příštích 30 letech pronajímat komerční prostory na nádraží,“ říká generální ředitel ČD Josef Bazala.
zdroj: Mladá fronta DNES
Důchodci:když je akce tak se prostě jede to je jasný,to se musí.
pokud jde o mé repliky: nic nenamítám (a nenamítal jsem) proti slevám v dopravě pro důchodce. Nic nenamítám pro přetrvání některých (post)zaměstnaneckých výhod pro důchodce. A to ač liberál.
Jen se už hodně pětiletek pozastavuji nad tím, že někteří důchodci, načasují své pojížďky - pochůzky do období špičky MHD, či nakupovací. Z místa svého bývalého bydliště vím, (prostě jsem se zeptal), že někteří tak činili úmyslně, aby byli v centru dění, aby viděli cvrkot.
A k tomu "ježdění v T3 s vyhříváním zadečku" - dělo se tak v 60.letech v Praze i Brně. I to chápu - většina z těch "turistů - důchodců" doma topila tuhými palivy a takhle ušetřila především námahu. Jen v těch špičkách ....
Doufám, že se to rychle vyřeší, protože stav budovy (z pohledu cestujícího) je neúnosný - ošuntělá budova, prohnilá střecha na kryté části nástupiště, smrad jak v pekle a flinkající se drážní personál vyhulující na nástupišti.
Ale největší lahůdkou je čekání na spoj na nádraží za psího počasí, protože nástupiště je kryté tak, že prohnilou střechou prší na nástupiště (to už fakt není o zatékání) a uvnitř je tlupa santusáků, kteří si klidně v čekárně zapálí, nehledě na to, že hygiena je jim slovem cizím. Personálu nádraží je to fuk, přistupuje k tomu stylem "dyž vono se s tím nedá nic dělat".
Několik obrázků je k vidění zde: http://www.fofifo.com/strana7b.htm
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.