..: Rekonstrukce nádraží v Karlových Varech se odkládá :..

Mariánské Lázně, zdroj: Vlaky.netKarlovy Vary - Po průtazích a několika odkladech začne italská společnost Grandi Stazioni začátkem července rekonstruovat vlakové nádraží v Mariánských Lázních. Plánovaná celková oprava nádraží v Karlových Varech se odkládá prozatím na neurčito. Stavbaři totiž zjistili, že hlavní objekt je téměř na spadnutí, a tak Grandi Stazioni jedná s ČD o dalším postupu několik let plánované akce.

„V Mariánských Lázních není ohledně rekonstrukce vlakového nádraží žádný problém,“ říká zástupce Grandi Stazioni Martin Hamšík. „Stavět se zde začne na začátku července. Nyní je těsně před podpisem smlouvy s dodavatelem prací. Do konce roku 2008 má být všechno dokončené, takže se cestující mohou těšit na moderní prostory odbavovací haly, obchody a mimo mnoha dalšího i na služby. Počítáme s tím, že zde prostavíme 80 milionů korun a v Karlových Varech se počítá s investicí asi 90 milionů korun,“ dodává.

„Budova z roku 1945 je totiž v daleko horším stavu, než se čekalo a nelze ji rekonstruovat. To se při zadávání zakázky nevědělo. ČD s námi stále jednají, jak tuto situaci vyřešit. Hledáme způsob, jak nádraží buď přestavět, nebo zrekonstruovat a jak se obě strany na celé akci budou podílet. Kdy se začne stavět, není jasné,“ uvádí Hamšík.

Praha hl.n.Po 3 letech plánování a příprav začala v prosinci oficiálně rekonstrukce i hlavního nádraží v Praze. To by se během 5 let mělo proměnit z ostudy Prahy v její výkladní skříň. Přestavba začne v nové odbavovací hale, na závěr přijde zrestaurování historické Fantovy budovy. Investice v hodnotě miliardy korun proběhne rovněž pod taktovkou italské společnosti a ČD nebude stát rekonstrukce ani korunu. „Výměnou za to získá Grandi Stazioni právo v příštích 30 letech pronajímat komerční prostory na nádraží,“ říká generální ředitel ČD Josef Bazala.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 12.6.2007 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Karlovarský ČR Praha


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
15.06.2007 (0:35)  
Pavel Z: v jižním podchodu pod nástupišti nic nedělají, kutí jen v průchodu mezi ním a horní halou. Mají to zabedněné, takže tam není vidět, do podchodu mají natažené dvě trubky a z nich se line nepříjemný smrad a kouř. Na severní straně budovy jen přehradili východ z horní haly, ovšem neděje se tam nic.
13.06.2007 (22:20)  
Pokud by se sleva pro důchodce měla ,,rozpustit"v důchodu tak na tom nikdo nevydělá-vtip je v tom že slevy využívají jen někteří důchodci.Ale pokud by se slevy zrušily a důchody stouply tak na tom prodělají všichni.Jen by mne docela zajímalo jak se bez dotací obejít?Údajně to zkoušeli někde v Somálsku,snad tam úplně zrušili stát a dopadlo to jak to dopadlo.
13.06.2007 (13:46)  
...to se nevědělo doteď, že to nádraží ve Varech je na "spadnutí"? To musel přijít investor a říct:" No počkejte, tohle nepůjde jen přetřít, to se musí zbořit"...?
13.06.2007 (11:00)  
Vousáč: To jsi mě nepochopil. Mě nevadí důchodci jako takový(někteří jo, ale to platí na všechny lidi), ale vadí mi sleva pro důchodce(vadí mi jakýkoliv dotace z principu). Rači ať mají důchodci plnou cenu jízdného a rozpustí se jim ty dotace v důchodu. Pak třeba i ten důchdce zjistí, že se nevyplatí jet přes celý město pro slevněný banány a koupí si je za rohem a vyděláme na tom všichni.
13.06.2007 (9:40)  
Holt až to spadne cestujícímu na hlavu a zmrzačího tak se začne něco řešit.
Důchodci:když je akce tak se prostě jede to je jasný,to se musí.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
13.06.2007 (8:28)  
ad Vousáč:

pokud jde o mé repliky: nic nenamítám (a nenamítal jsem) proti slevám v dopravě pro důchodce. Nic nenamítám pro přetrvání některých (post)zaměstnaneckých výhod pro důchodce. A to ač liberál.

Jen se už hodně pětiletek pozastavuji nad tím, že někteří důchodci, načasují své pojížďky - pochůzky do období špičky MHD, či nakupovací. Z místa svého bývalého bydliště vím, (prostě jsem se zeptal), že někteří tak činili úmyslně, aby byli v centru dění, aby viděli cvrkot.

A k tomu "ježdění v T3 s vyhříváním zadečku" - dělo se tak v 60.letech v Praze i Brně. I to chápu - většina z těch "turistů - důchodců" doma topila tuhými palivy a takhle ušetřila především námahu. Jen v těch špičkách ....
registrovaný uživatel Brumla 
13.06.2007 (6:47)  
Tak jsem se těšil, že se varský "horňák" konečně promění v nádraží hodný lázeňského města a ono to tak jednoduchý nebude :(

Doufám, že se to rychle vyřeší, protože stav budovy (z pohledu cestujícího) je neúnosný - ošuntělá budova, prohnilá střecha na kryté části nástupiště, smrad jak v pekle a flinkající se drážní personál vyhulující na nástupišti.

Ale největší lahůdkou je čekání na spoj na nádraží za psího počasí, protože nástupiště je kryté tak, že prohnilou střechou prší na nástupiště (to už fakt není o zatékání) a uvnitř je tlupa santusáků, kteří si klidně v čekárně zapálí, nehledě na to, že hygiena je jim slovem cizím. Personálu nádraží je to fuk, přistupuje k tomu stylem "dyž vono se s tím nedá nic dělat".
12.06.2007 (21:22)  
Každému ,,liberálovi",kterému vadí že se na důchodce doplácí(není to pravda,ale komu není dáno...)doporučuji krátkou,ale velmi poučnou básničku,kterou napsal Jan Neruda už v r.1868.Jmenuje se,,Dědova mísa" a je na Internetu,stačí zadat do vyhledávače.
12.06.2007 (18:58)  
Poborskiii: Že se nic neděje za ohrazením v dolní hale ještě neznamená, že se nic nedělá v jižním podchodu. Nedávno jsem tam koukal a je to tam pěkně rozkopané a dělá se tam podle kraválu neustále, stejně jako ze severní strany staré budovy. Tam se také něco kutá.
registrovaný uživatel Jura 
12.06.2007 (17:48)  
Ještě ke Karlovým Varům, citace pana Hamšíka uvedená v tomto článku uvádí nepravdivé informace. Nádražní budova v Karlových Varech je z roku 1870, kdy byla zprovozněna i část buštěhradské dráhy K. Vary - Cheb. V roce 1945 byla po těžkém poškození při náletu provizorně opravena.
Několik obrázků je k vidění zde: http://www.fofifo.com/strana7b.htm
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko