..: Nedělní přerušení dopravy na 1. koridoru - pendolina odklonem po tratích 250, 231 a 060 :..

Zmatky na nádraží, autor: Jiří HovorkaAdamov - Aktualizováno 12.6.2007 v 17:30 hod. - V neděli 10.6.2007 došlo v úseku mezi stanicemi Adamov a Blansko na trati č. 260 k přetržení lan mězi dvěma sloupy trakčního vedení přibližně v km 174,4 osobním vlakem Os 4722 ve směru do Letovic vedeným pantografem 560-026 + 560-025. Uvolněný sběrač na předním hnacím vozidle poškodil vedení nad 1. traťovou kolejí (směr Brno) a přetrhl směrové lano vedení nad 2. kolejí, tudíž musela být zastavena doprava na obou kolejích v celém úseku. Vlak zastavil o 200 m dále na trati. Provoz na trati 260 byl obnoven ve 21:33 hod. ŽelPage měla na místě reportéry a jako první informovala o podrobnostech mimořádnosti.

Blesk vyřadil zabezpečovací zařízení z provozu

Stav 11.6.2007 v 9:15 hod.

Náhradní autobusová doprava, autor: Jiří Kalina

Podle dostupných údajů z Babitronu se do této chvíle zatím nepodařilo zcela odstranit poruchu zabezpečovacího zařízení v úseku Kolín - Pečky, konkrétně ve stanici Velim. Na hlavních tratích nabírají vlaky nadále zpoždění. Vlaky dálkové dopravy jsou opožděny zhruba o 40 minut (R 422 Cassovia, SC 500, Ex 570 Brněnský drak, R 277 Slovan). Největší zpoždění má vlak EC 71 Antonín Dvořák (106 minut) - tento vlak neměl ani včera příliš šťastný den. Některé rychlíky jsou opět z Kolína až do Prahy vedeny odklonem přes Nymburk a Lysou nad Labem (R 700 opožděn o 30 minut, Ex 520 opožděn o 26 minut).


Brněnský Pragotron dne 10.6.2007Redakce ŽelPage doporučuje čtenářům, aby se o jízdě vlaku informovali na internetových stránkách ČD - Poloha vlaku. Polohu vlaku lze zjistit také přes mobilní telefon (O2: odeslat SMS na 999111 ZPO číslo nebo jméno vlaku; Vodafone: odeslat SMS na 7755 POZ číslo nebo jméno vlaku; T-mobile: odeslat SMS na 4616 POZ číslo nebo jméno vlaku). Informace obdrží cestující také na Bílé informační lince ČD - 840 112 113.

Rádio Impuls ve svých zprávách sdělilo: "Vlaky na páteřní trati mezi Kolínem a Prahou nabírají velká zpoždění. Důvodem je výpadek zabezpečovacího zařízení. Porucha by měla být odstraněna v průběhu dnešního dne."

Stav 11.6.2007 ve 12:45 hod.

Odstavené vlaky v Blansku, autor: Jiří Hovorka"Dopoledne se nám podařilo opravit nejdůležitější část, laicky řečeno mozek celého bezpečnostního zařízení. Vlaky začaly normálně projíždět po trati z Kolína do Peček před dvanáctou hodinou," řekl mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. V úsecích z Kolína do Velimi a z Velimi do Peček se jezdilo takzvaně mezistaničně, v jednom okamžiku mohl být na trati pouze jeden vlak. Pro iDNES.cz mluvčí drah Kubala dodal: "Porucha zpomalila kolem stovky vlaků, které po této trati pravidelně jezdí."

Stav 10.6.2007 v 17:45 hod. na trati 260

MVTV2 Podle slov pracovníků ČD, kteří se podíleli na znovuobnovení provozu, potrvá nejméně do 18:40 hod., než budou moci po trati opět projet první vlaky. Oprava vedení se pravděpodobně protáhne do nočních hodin. Cestující z vlaku se vesměs vydali pěšky do Adamova, ve stanici se zatím nahromadily vlaky, které nemohly pokračovat v cestě směrem na Českou Třebovou. Na 5. koleji stojí Sp 1972, na 3. koleji nákladní vlak v čele s lokomotivou 363 108. V době vzniku této aktuality (17:45) dorazila do Adamova první vozidla nezávislé trakce (řada 754).

SC 74 Smetana nabral zpoždění 39 min., EC 278 Jaroslav Hašek 89 min., R 974 118 min. Mezi stanicemi Adamov a Blansko byla zavedena náhradní autobusová doprava.

Stav 10.6.2007 v 19:30 hod. v Kolíně

Rychlík Slovan dnes vedený Kuřetem 363.084 (ilustrační foto), autor: KuTomV 19:25 hod. přijel do Kolína zpožděný R 276 Slovan, který jel až do Havlíčkova Brodu včas. Zde nabral zpoždění kvůli čekání na přípojný vlak z Jihlavy. Pětiminutové zpoždění vlak zvýšil následně v Čáslavi, kde se udělalo nevolno jedné starší cestující a čekalo se na příjezd Rychlé záchranné zdravotnické služby. Z Kutné Hory hl. n. vyjel hned za rychlíkem Slovan osobní vlak Os 9432. Na kolínském nádraží stál na 5. nástupišti R 720 do Ústí nad Labem západ, který odjel z Kolína se zpožděním 25 minut.

Ke 4. nástupišti přijel odklonem přes Vysočinu vedený SC 74 Smetana se zpožděním 40 minut. Cestující měli zajištěn přípoj ve směru Pardubice hl. n. Ihned po odjezdu pendolina přijel na stejnou kolej IC 582 Jan Perner zpožděný o 25 minut. Po odjezdu dálkových vlaků odjely z Kolína postupně osobní vlaky směr Pardubice hl. n., Praha Masarykovo nádraží přes Český Brod i Nymburk hl. n. Vlaky byly zpožděny shodně o 10 - 15 minut.

Stav 10.6.2007 od 20:00 do 22:30 hod. na trati 260

Ilustrační foto, autor: Jiří KalinaVlak SC 135 Slovenská strela - směr Bratislava opožděn o 72 minut, vlak EC 177 - směr Vídeň opožděn o 101 minut, EC 177 v Zaječí opožděno o 101 minut, EC 175 v Podivíně opožděno o 216 minut a EC 70 Antonín Dvořák opožděn v Břeclavi o 175 minut. R 877 - směr Brno opožděn o 72 minut. Provoz na trati 260 mezi Brnem a Českou Třebovou byl obnoven krátce po 21:30 hod.

Stav 10.6.2007 ve 23:00 hod.

Zpoždění vlaků nepostihlo jen trať 260, ale kvůli výpadku zabezpečovacího zařízení v Pečkách na trati 011 se zpoždění přenesla i na další vlaky. Kvůli mimořádnosti na trati 011 byl odkloněn vlak SC 514 do Prahy, který byl ve Velkém Oseku opožděn o 58 minut a v Poděbradech již o 70 minut. Z Nymburka hl. n. bylo pendolino vedeno přes Nymburk město a Sadskou po trati 060 do Poříčan a dále ve své standardní trase do žst. Praha Holešovice. EC 126 Fatra míří do Prahy se zpožděním 96 minut, R 201 Silesia má ve Velimi 77 minut. Po trati 231 byl odklonem veden také R 1540 do Prahy. R 600 je zpožděn v Kostěnicích o 74 minut. R 375 Pannonia ještě nevyjel z Prahy a nabral již 26 minut zpoždění a R 225 Šírava je ve Velimi s 32 minutami.

Vyjádření cestujícího, pana Jiřího Hovorky, k mimořádné události dne 10.6.2007 na trati 260

Po dotazu u výpravčího v Blansku v cca 19:30 jsem se dozvěděl, že NAD zajišťuje 5 autobusů. Dle zjištění si ČD požádaly o autobusy DPMB až před 18. hodinou (mimořádná událost nastala kolem 15:35). Dva busy vzápětí odjely po trase Bílovice nad Svitavou - Adamov - Blansko v 18:04. Tyto autobusy poté pendlovaly na trase Adamov - Blansko. Třetí autobus DPMB odjel z Brna v 19:20. Do té doby na trase zajišťovaly NAD dva autobusy (jeden z nich společnosti DOPAZ, druhý se mi nepodařilo identifikovat). Dle příručky návazností IDS JMK měl výpravčí v Blansku informovat CED (Centrální dispečink) společnosti Kordis - CED nebyl o situaci informován, první informace CED obdržel až po hodině od výpravčího z Letovic ve stylu "Vy už to asi víte". Vzhledem k tomu, že na CEDu v té době sloužil jeden z nejschopnějších dispečerů, mohla se situace vyvíjet úplně jinak. Možnost jiné dopravy z Blanska využilo celkem 6 cestujících, jeli v 19:50 linkou 152 do Lipůvky a poté 301 do Brna, Králova Pole. K hlavnímu nádraží v Brně bylo možné dorazit krátce před 21. hodinou, v době příjezdu vlaku z Adamova.

Fotky z místa

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

zdroj: vlastní pozorování, Zpoždění vlaků (Babitron), CSPSV, 740, Rail-2005, Jiří Hovorka


Jiří z Adamova Poslat mail autorovi | 11.6.2007 (12:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihomoravský ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský ČR Vysočina


  1 2 3 4 5 6 ... 21      Zpráv na stránku:   
11.06.2007 (21:59)  
Pro mě to byl rozhodně nejotřesnější zážitek s ČD. Stál mě 900 minut zpoždění, nouzový nocleh v Pardubicích a silné nachlazení.
Hašek měl obligátních 20 minut zpoždění, když se začaly rušit vlaky na Českou Třebovou. Přesto jsem do něj nastoupil -- ještě dlouhou toho budu litovat.
Nejprve jsme skoro půlhodiny stáli v nádraží a čekali bůhvínaco, EC přecpané, vedro k zalknutí. Pustili před nás rychlík Brno--HB--Praha s odjezdem v 18.25. Průvodčí přesto všechny ujišťoval, že domluvil s kolínským dispečerem přípoje. Konejšil nás nesmyslnými čísly typu "příjezd do Kolína ve 20.30".
Ten zatracený rychlík jsme předjeli až v HB, kdy několik neomalenců využilo našeho zastavení, aby se ještě vervali do našeho už tak přecpaného vlaku.
V Kutné Hoře jsme opět čekali jak pitomci -- prý proto, že se hledal "pilot s poznáním" toho 11km úseku do Kolína. Nakonec se prý našel nějaký člověk, co normálně řídí náklaďáky.
V Kolíně dosáhlo naše zpoždění úctyhodných 91 minut. To nejhorší mě ale ještě melo čekat.
Po půlhodině u okénka ČD centra v Kolíně vyšlo najevo, že ČD kašlou na to, jestli se já ještě dostanu do mé cílové stanice (Trutnov) a kde budu spát. Získal jsem aspoň glejt, že mohu na původní jízdenku pokračovat i druhý den. Nezbývalo než se aspoň dostat do východních Čech -- do Pardubic.
Slibovaná Cassovia samozřejmě dávno odjela, Silesii svítilo 20 minut zpoždění, ačkoli lidé od dráhy už v té chvíli věděli, že bude minimálně dvojnásobné. Nechali nás čekat v lijáku na peroně dlouhé desítky minut, protože vždy, kdy byla překročena doba avizovaného opožděného příjezdu, naskočilo nových 10 minut.
Frustrace nabyla nejvyšší míry, když i ten brutálně zpožděný rychlík zastavoval u každého druhého návěstidla. A stál, a sunul se, a stál... Definitivní zpoždění v Pardubicích dosáhlo 145 minut. A to mě ještě čekaly starosti s noclehem...
Do Trutnova jsem dorazil s patnáctihodinovým zpožděním druhý den, zničený a silně nachlazený. A zejména s pocitem, že ačkoli se lecčemu nedá zabránit, lze na to vhodně reagovat. Třeba jen tím, že se zajistí náhradní autobusy Brno--ČT--Pardubice.
90 % cestujících totiž vůbec nezajímá, kdo nebo co za zpoždění a nepohodlí může. Většina mých spolucestujících se ten den shodla, že to je na dlouhou dobu naposled, co jela vlakem.
11.06.2007 (20:37)  
Právě mi přišel mail od bratra. Včera jel R 877 z Pardubic do Brna a z nějakého neznámého duvodu nemá označenou jizdenku. Co za tímhle vězí... Já vím, chybka v matrixu ;-)
11.06.2007 (18:51)  
Miroslav Zikmund:
Ono je hezké kritizovat něčí neschopnost – je den pracovního klidu, pohotovosti na pracovišti se nedrží, protože by se musely platit jako tvrdý výkon, tak se drží nějaké domácí nehodové pohotovosti...

OTV v okolí Brna slouží turnusově ve všední dny, o víkendech i o svátcích a v rajónu je vždy minimálně jedna opravna, která v danou dobu slouží. Problém bývá v případech, kdy se nacházejí daleko od místa nehody a může to trvat, i když se jede jako nutný pomocný vlak. A pokud drží dotyční zaměstnanci domácí pohotovost, musí být schopni se dostavit do jedné hodiny.
registrovaný uživatel Precla 
11.06.2007 (18:40)  
Jiří z Adamova To víš všude samá vesnice, jako např Brno, Blansko :) to se každej lehce ztratí.
11.06.2007 (18:34)  
Protentokrát,... No Tišnov je nám nehynoucím vzorem.
registrovaný uživatel Precla 
11.06.2007 (18:28)  
Jiří z Adamova Promiň =) Tak hezké městečko s 5 000 obyvateli v malebném prostředí Drahanské Vrchoviny. =) Ok ? :)
11.06.2007 (17:53)  
to M
Tvoje duchaplné výjevy jsou sice hezký ale mě nemůžeš naštvat ,to může jen někdo kdo už něco pořádného dokázal a ne ty.
11.06.2007 (17:49)  
Co se týče té obecné debaty o tom, zda jsou lepší ČD nebo soukromníci - musím se zastat ČD. Nikoliv z emotivních důvodů, jako mnozí tady, ale protože jako velká firma mají prostě lepší možnosti tkovou situaci řešit. Argumenty: při podobné situaci na JHMD nám bylo oznámeno, že NAD nebude, že k dispozici je jedna škodovka, která bude posupně převážet lidi a my se nedostaneme dřív než v třetí várce, tudíž jsem šel (se zaplacenou jízdenkou u soukromníka) raději pěšky.

A ke srovnání se Student agency - kdyby vyhořel motor panťáku, tak, jak se to přihodilo u autobusu na dálnici, jsou cesující v Brně se zpožděním odhadem půl hodiny, což je opět u ČD skóre lepší. Zde šlo o jiný druh problému, myslím. Asi jako kdyby se zřítil úsek dálnice a autobus zůstal v padesátikilometrové zácpě.

Co se týče neinformování cestujících, je to pro mě nepochopitelné, přesto se to děje často. Nejčastěji průvodčí jsou v tomle ohledu zabednění, což mě mrzí. Cestující se nejvíc dozvěděli od pěšky přišedších z vlaků, které zůstaly na trati. A to také považuji za jedinou opravdu podstatnou chybu ČD v tomto případu.

Věční kritici, můžete se pustit do pitvání mého příspěvku.

Precla: Tu vesničku ti nedaruju, Adamov je město od roku 1964 :-D
11.06.2007 (17:41)  
To je fuška přečíst to celé. Dovolím si přidat několik zajímavostí - první hlášení o tom, že vlaky budou zpožděny neznámo jak, bylo v Adamově v 16.23 přibližně, ale že se něco děje viděl ve stanici každý, takže žádná krize podobná Blansku se zde neděla (ale také zde bylo podstatně méně lidí).

Nejrychlejším řešením by bylo asi jít z Blanska do Adamova pěšky, což samozřejmě masově nepřipadá v úvahu, ale je to zajímavý paradox, když se tu diskutuje o možnostech náhradní přepravy. Trvá to 2 hodiny, když sebou hodíte :)

Ve chvíli, kdy bylo jasné, že trať zůstane delší dobu neprůjezdná, jsme na místě uvažovali, jaké autobusy budou využity pro NAD, paradoxně se právě v Adamově okolo nádraží tou dobou pohybovaly autobusy MHD Adamov a ještě jeden autobus, tuším firmy Autoškola Pernica (předpokládám, že šlo o linku Ráječko - Adamov), které čistě teoreticky mohly nápor okamžitě převzít, ale žádné propojení s ČD tady asi (snad mimo Kordis) neexistuje. Neví někdo, kdo byl ten zmiňovaný »soukromý dopravce«.

Po bitvě je opravdu každý generálem. Můj prostý názor laika, který to sledoval odpočátku je ten, že nikdo nemohl vědět, jak rozsáhlé je poškození a zda třeba už hodinu po havárii nebude jedna kolej pro brejlovce průjezdná. Potom by celé zařizování NAD bylo k ničemu - s dobou než se to zařídí a autobusy DPMB do Adamova / Blanska dojedou (a objedou daný úsek - doporučuji podívat se na mapu - cesta autobusem je zde ve srovnání s vlakem asi čtyřikrát delší), by už cestující byli s nezávislou trakcí doma. Že se to stlo tak hloupě, že byly vyloučené obě koleje a brejlovci nakonec nejezdili, se zjisilo až na místo dorazily MVTV z Brna - tedy po víc než hodině - z logických důvodů.
registrovaný uživatel MC 
11.06.2007 (17:12)  
Precla: Ony se pokazily dve. Byt dole jen jedna, tak lze tahat aspon diesly a nemusi se tak resit NAD.
  1 2 3 4 5 6 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko