..: Nedělní přerušení dopravy na 1. koridoru - pendolina odklonem po tratích 250, 231 a 060 :..

Zmatky na nádraží, autor: Jiří HovorkaAdamov - Aktualizováno 12.6.2007 v 17:30 hod. - V neděli 10.6.2007 došlo v úseku mezi stanicemi Adamov a Blansko na trati č. 260 k přetržení lan mězi dvěma sloupy trakčního vedení přibližně v km 174,4 osobním vlakem Os 4722 ve směru do Letovic vedeným pantografem 560-026 + 560-025. Uvolněný sběrač na předním hnacím vozidle poškodil vedení nad 1. traťovou kolejí (směr Brno) a přetrhl směrové lano vedení nad 2. kolejí, tudíž musela být zastavena doprava na obou kolejích v celém úseku. Vlak zastavil o 200 m dále na trati. Provoz na trati 260 byl obnoven ve 21:33 hod. ŽelPage měla na místě reportéry a jako první informovala o podrobnostech mimořádnosti.

Blesk vyřadil zabezpečovací zařízení z provozu

Stav 11.6.2007 v 9:15 hod.

Náhradní autobusová doprava, autor: Jiří Kalina

Podle dostupných údajů z Babitronu se do této chvíle zatím nepodařilo zcela odstranit poruchu zabezpečovacího zařízení v úseku Kolín - Pečky, konkrétně ve stanici Velim. Na hlavních tratích nabírají vlaky nadále zpoždění. Vlaky dálkové dopravy jsou opožděny zhruba o 40 minut (R 422 Cassovia, SC 500, Ex 570 Brněnský drak, R 277 Slovan). Největší zpoždění má vlak EC 71 Antonín Dvořák (106 minut) - tento vlak neměl ani včera příliš šťastný den. Některé rychlíky jsou opět z Kolína až do Prahy vedeny odklonem přes Nymburk a Lysou nad Labem (R 700 opožděn o 30 minut, Ex 520 opožděn o 26 minut).


Brněnský Pragotron dne 10.6.2007Redakce ŽelPage doporučuje čtenářům, aby se o jízdě vlaku informovali na internetových stránkách ČD - Poloha vlaku. Polohu vlaku lze zjistit také přes mobilní telefon (O2: odeslat SMS na 999111 ZPO číslo nebo jméno vlaku; Vodafone: odeslat SMS na 7755 POZ číslo nebo jméno vlaku; T-mobile: odeslat SMS na 4616 POZ číslo nebo jméno vlaku). Informace obdrží cestující také na Bílé informační lince ČD - 840 112 113.

Rádio Impuls ve svých zprávách sdělilo: "Vlaky na páteřní trati mezi Kolínem a Prahou nabírají velká zpoždění. Důvodem je výpadek zabezpečovacího zařízení. Porucha by měla být odstraněna v průběhu dnešního dne."

Stav 11.6.2007 ve 12:45 hod.

Odstavené vlaky v Blansku, autor: Jiří Hovorka"Dopoledne se nám podařilo opravit nejdůležitější část, laicky řečeno mozek celého bezpečnostního zařízení. Vlaky začaly normálně projíždět po trati z Kolína do Peček před dvanáctou hodinou," řekl mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. V úsecích z Kolína do Velimi a z Velimi do Peček se jezdilo takzvaně mezistaničně, v jednom okamžiku mohl být na trati pouze jeden vlak. Pro iDNES.cz mluvčí drah Kubala dodal: "Porucha zpomalila kolem stovky vlaků, které po této trati pravidelně jezdí."

Stav 10.6.2007 v 17:45 hod. na trati 260

MVTV2 Podle slov pracovníků ČD, kteří se podíleli na znovuobnovení provozu, potrvá nejméně do 18:40 hod., než budou moci po trati opět projet první vlaky. Oprava vedení se pravděpodobně protáhne do nočních hodin. Cestující z vlaku se vesměs vydali pěšky do Adamova, ve stanici se zatím nahromadily vlaky, které nemohly pokračovat v cestě směrem na Českou Třebovou. Na 5. koleji stojí Sp 1972, na 3. koleji nákladní vlak v čele s lokomotivou 363 108. V době vzniku této aktuality (17:45) dorazila do Adamova první vozidla nezávislé trakce (řada 754).

SC 74 Smetana nabral zpoždění 39 min., EC 278 Jaroslav Hašek 89 min., R 974 118 min. Mezi stanicemi Adamov a Blansko byla zavedena náhradní autobusová doprava.

Stav 10.6.2007 v 19:30 hod. v Kolíně

Rychlík Slovan dnes vedený Kuřetem 363.084 (ilustrační foto), autor: KuTomV 19:25 hod. přijel do Kolína zpožděný R 276 Slovan, který jel až do Havlíčkova Brodu včas. Zde nabral zpoždění kvůli čekání na přípojný vlak z Jihlavy. Pětiminutové zpoždění vlak zvýšil následně v Čáslavi, kde se udělalo nevolno jedné starší cestující a čekalo se na příjezd Rychlé záchranné zdravotnické služby. Z Kutné Hory hl. n. vyjel hned za rychlíkem Slovan osobní vlak Os 9432. Na kolínském nádraží stál na 5. nástupišti R 720 do Ústí nad Labem západ, který odjel z Kolína se zpožděním 25 minut.

Ke 4. nástupišti přijel odklonem přes Vysočinu vedený SC 74 Smetana se zpožděním 40 minut. Cestující měli zajištěn přípoj ve směru Pardubice hl. n. Ihned po odjezdu pendolina přijel na stejnou kolej IC 582 Jan Perner zpožděný o 25 minut. Po odjezdu dálkových vlaků odjely z Kolína postupně osobní vlaky směr Pardubice hl. n., Praha Masarykovo nádraží přes Český Brod i Nymburk hl. n. Vlaky byly zpožděny shodně o 10 - 15 minut.

Stav 10.6.2007 od 20:00 do 22:30 hod. na trati 260

Ilustrační foto, autor: Jiří KalinaVlak SC 135 Slovenská strela - směr Bratislava opožděn o 72 minut, vlak EC 177 - směr Vídeň opožděn o 101 minut, EC 177 v Zaječí opožděno o 101 minut, EC 175 v Podivíně opožděno o 216 minut a EC 70 Antonín Dvořák opožděn v Břeclavi o 175 minut. R 877 - směr Brno opožděn o 72 minut. Provoz na trati 260 mezi Brnem a Českou Třebovou byl obnoven krátce po 21:30 hod.

Stav 10.6.2007 ve 23:00 hod.

Zpoždění vlaků nepostihlo jen trať 260, ale kvůli výpadku zabezpečovacího zařízení v Pečkách na trati 011 se zpoždění přenesla i na další vlaky. Kvůli mimořádnosti na trati 011 byl odkloněn vlak SC 514 do Prahy, který byl ve Velkém Oseku opožděn o 58 minut a v Poděbradech již o 70 minut. Z Nymburka hl. n. bylo pendolino vedeno přes Nymburk město a Sadskou po trati 060 do Poříčan a dále ve své standardní trase do žst. Praha Holešovice. EC 126 Fatra míří do Prahy se zpožděním 96 minut, R 201 Silesia má ve Velimi 77 minut. Po trati 231 byl odklonem veden také R 1540 do Prahy. R 600 je zpožděn v Kostěnicích o 74 minut. R 375 Pannonia ještě nevyjel z Prahy a nabral již 26 minut zpoždění a R 225 Šírava je ve Velimi s 32 minutami.

Vyjádření cestujícího, pana Jiřího Hovorky, k mimořádné události dne 10.6.2007 na trati 260

Po dotazu u výpravčího v Blansku v cca 19:30 jsem se dozvěděl, že NAD zajišťuje 5 autobusů. Dle zjištění si ČD požádaly o autobusy DPMB až před 18. hodinou (mimořádná událost nastala kolem 15:35). Dva busy vzápětí odjely po trase Bílovice nad Svitavou - Adamov - Blansko v 18:04. Tyto autobusy poté pendlovaly na trase Adamov - Blansko. Třetí autobus DPMB odjel z Brna v 19:20. Do té doby na trase zajišťovaly NAD dva autobusy (jeden z nich společnosti DOPAZ, druhý se mi nepodařilo identifikovat). Dle příručky návazností IDS JMK měl výpravčí v Blansku informovat CED (Centrální dispečink) společnosti Kordis - CED nebyl o situaci informován, první informace CED obdržel až po hodině od výpravčího z Letovic ve stylu "Vy už to asi víte". Vzhledem k tomu, že na CEDu v té době sloužil jeden z nejschopnějších dispečerů, mohla se situace vyvíjet úplně jinak. Možnost jiné dopravy z Blanska využilo celkem 6 cestujících, jeli v 19:50 linkou 152 do Lipůvky a poté 301 do Brna, Králova Pole. K hlavnímu nádraží v Brně bylo možné dorazit krátce před 21. hodinou, v době příjezdu vlaku z Adamova.

Fotky z místa

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

zdroj: vlastní pozorování, Zpoždění vlaků (Babitron), CSPSV, 740, Rail-2005, Jiří Hovorka


Jiří z Adamova Poslat mail autorovi | 11.6.2007 (12:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihomoravský ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský ČR Vysočina


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 21      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP MIKY  mail  
11.06.2007 (17:11)  
Dneska jsem se koukl do Horních Heršpic, na 560.026 se maká, 560.028 tam stojí venku s ošklivě pochroumaným pantecem a čeká...
registrovaný uživatel Precla 
11.06.2007 (17:07)  
M Klikl, ale nemám čas to prohlížet celý.. Netvrdím, že vlaky spoždění nemají.. Ale není to tak kritický, jak popisuješ.. Spoždění je jen v některých lokalitách. ( Blbost všechno cpát na koridory, potom se posere jedna blbá trolej kdesi u nějaký vesničky a úplně to zastaví mezinárodní dopravu.
11.06.2007 (17:07)  
No .. pánové a případně diskutující dámy :o) Hodně z Vás tu šíří různý bludy ohledně mimořádných situací. Včera jsme jeli těsně po 19 hodině z Brna na Letovice a popisovaná situace sedí .. jen se nekonaly žádný zmatky hysterie a neinformování. Průvodčí nám řekl že v Adamově si vylezeme, počkáme na autobus a v Blansku na nás bude čekat vlak. Že to čekání na bus může chvilku trvat. Prostě stručně výstižně. NAD busem od našeho vlaku kapacita dostatečná. V Blansku to taky vázlo, ale jelo se .. Průvodčí každému vyhledávali jak se kam dostane. Bez žádných caviků. Myslím že se zaměstnanci chovali slušně. Cestování tentokrát nic moc, ale furt lepší jak blbý komenty některých z Vás. PS: Vlakem jezdím dost a občas když se něco semele, tak se bavím srovnáním reality a s kecama které se tady člověk může dočíst (myšleno v diskuzi).
registrovaný uživatel MC 
11.06.2007 (17:02)  
Jednou jsem v Zabrehu zazil, ze CD cestujici informovalo (aspon ve stanici). Z Jeseniku se dojelo o hodinu pozdeji, v Zabrehu pak byli cestujici rozhlasem kazdou chvili informovani, ze vlak na Brno odjel vcas a ze ti, co jedou na Brno, se maji nahradne prepravit rychlikem do CT a tam prestoupit na brnaka. Musim priznat, ze jsem neveril vlastnim usim.

PS: Ja zrovna cekal na toho jesenicaka na Jesenik, cili co probihalo ve vlaku pred prijezdem a nasledne na Brno, netusim.
registrovaný uživatel M 
11.06.2007 (17:02)  
A ja budu hadat (tipovat) - ze jsi na ty odkazy ani neklikl?
registrovaný uživatel Precla 
11.06.2007 (16:59)  
M já se stebou hádat nebudu, říkej si co chceš..
registrovaný uživatel tenzor 
11.06.2007 (16:50)  
A to nedej bože aby tam toho v regálu bylo třeba víc, za 2 000 Kč třeba.. i takové případy se občas dějí
registrovaný uživatel tenzor 
11.06.2007 (16:49)  
Jinak ještě k tomu přirovnání k supermarketu a prošlému jogurtu
- vzhledem k nechvalně známé úrovni některých supermarketů bude každý rozumný člověk usilovat o to aby jeho práce k něčemu takovému přirovnávána nebyla
- ale i v tom blbém Tescu, když se ozvete že jste koupili něco prošlého, vrátí vám peníze a je pravda, že nikoho za to vyhazovat nebudou, akorát to té prodavačce co má regál na starosti strhnou z jejích 6 000 čistého platu, což v případě jogurtu není žádná tragédie, ale v případě třeba drahého salámu za 200 Kč, pocítí na svých financích docela dost
registrovaný uživatel koffr 
11.06.2007 (16:45)  
nádražáci museli hajlovat a tak nezbyl čas na řešení krizové situace. radši by ti amatéři opravdu měli prodávat zkažený jogurty a necpat se do železniční dopravy.
registrovaný uživatel M 
11.06.2007 (16:44)  
Precla
kde je to tvoje "zde"?
http://www.mdcr.cz/cs/Legislativa/Verejna-doprava/Smlouvy+o+ZVS/prehledyvelka.htm
http://pis.nfo.sk/kategorie/EC/
Jeste nejaky pripominky?

Cestující

Waszyn: "Lidi tady nejsou pro vás ale vy pro ně!"
Musíš dodat číslo předpisu, kde je toto psáno. :))
MegaLOL:-)))

Sharky33
Inu je to presne tak, jak pises... Nekdo je blbej jak tago, vi hovno, pise picoviny a nic neumi. A nekdo jinej pracuje na draze...
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko