..: Nedělní přerušení dopravy na 1. koridoru - pendolina odklonem po tratích 250, 231 a 060 :..

Zmatky na nádraží, autor: Jiří HovorkaAdamov - Aktualizováno 12.6.2007 v 17:30 hod. - V neděli 10.6.2007 došlo v úseku mezi stanicemi Adamov a Blansko na trati č. 260 k přetržení lan mězi dvěma sloupy trakčního vedení přibližně v km 174,4 osobním vlakem Os 4722 ve směru do Letovic vedeným pantografem 560-026 + 560-025. Uvolněný sběrač na předním hnacím vozidle poškodil vedení nad 1. traťovou kolejí (směr Brno) a přetrhl směrové lano vedení nad 2. kolejí, tudíž musela být zastavena doprava na obou kolejích v celém úseku. Vlak zastavil o 200 m dále na trati. Provoz na trati 260 byl obnoven ve 21:33 hod. ŽelPage měla na místě reportéry a jako první informovala o podrobnostech mimořádnosti.

Blesk vyřadil zabezpečovací zařízení z provozu

Stav 11.6.2007 v 9:15 hod.

Náhradní autobusová doprava, autor: Jiří Kalina

Podle dostupných údajů z Babitronu se do této chvíle zatím nepodařilo zcela odstranit poruchu zabezpečovacího zařízení v úseku Kolín - Pečky, konkrétně ve stanici Velim. Na hlavních tratích nabírají vlaky nadále zpoždění. Vlaky dálkové dopravy jsou opožděny zhruba o 40 minut (R 422 Cassovia, SC 500, Ex 570 Brněnský drak, R 277 Slovan). Největší zpoždění má vlak EC 71 Antonín Dvořák (106 minut) - tento vlak neměl ani včera příliš šťastný den. Některé rychlíky jsou opět z Kolína až do Prahy vedeny odklonem přes Nymburk a Lysou nad Labem (R 700 opožděn o 30 minut, Ex 520 opožděn o 26 minut).


Brněnský Pragotron dne 10.6.2007Redakce ŽelPage doporučuje čtenářům, aby se o jízdě vlaku informovali na internetových stránkách ČD - Poloha vlaku. Polohu vlaku lze zjistit také přes mobilní telefon (O2: odeslat SMS na 999111 ZPO číslo nebo jméno vlaku; Vodafone: odeslat SMS na 7755 POZ číslo nebo jméno vlaku; T-mobile: odeslat SMS na 4616 POZ číslo nebo jméno vlaku). Informace obdrží cestující také na Bílé informační lince ČD - 840 112 113.

Rádio Impuls ve svých zprávách sdělilo: "Vlaky na páteřní trati mezi Kolínem a Prahou nabírají velká zpoždění. Důvodem je výpadek zabezpečovacího zařízení. Porucha by měla být odstraněna v průběhu dnešního dne."

Stav 11.6.2007 ve 12:45 hod.

Odstavené vlaky v Blansku, autor: Jiří Hovorka"Dopoledne se nám podařilo opravit nejdůležitější část, laicky řečeno mozek celého bezpečnostního zařízení. Vlaky začaly normálně projíždět po trati z Kolína do Peček před dvanáctou hodinou," řekl mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. V úsecích z Kolína do Velimi a z Velimi do Peček se jezdilo takzvaně mezistaničně, v jednom okamžiku mohl být na trati pouze jeden vlak. Pro iDNES.cz mluvčí drah Kubala dodal: "Porucha zpomalila kolem stovky vlaků, které po této trati pravidelně jezdí."

Stav 10.6.2007 v 17:45 hod. na trati 260

MVTV2 Podle slov pracovníků ČD, kteří se podíleli na znovuobnovení provozu, potrvá nejméně do 18:40 hod., než budou moci po trati opět projet první vlaky. Oprava vedení se pravděpodobně protáhne do nočních hodin. Cestující z vlaku se vesměs vydali pěšky do Adamova, ve stanici se zatím nahromadily vlaky, které nemohly pokračovat v cestě směrem na Českou Třebovou. Na 5. koleji stojí Sp 1972, na 3. koleji nákladní vlak v čele s lokomotivou 363 108. V době vzniku této aktuality (17:45) dorazila do Adamova první vozidla nezávislé trakce (řada 754).

SC 74 Smetana nabral zpoždění 39 min., EC 278 Jaroslav Hašek 89 min., R 974 118 min. Mezi stanicemi Adamov a Blansko byla zavedena náhradní autobusová doprava.

Stav 10.6.2007 v 19:30 hod. v Kolíně

Rychlík Slovan dnes vedený Kuřetem 363.084 (ilustrační foto), autor: KuTomV 19:25 hod. přijel do Kolína zpožděný R 276 Slovan, který jel až do Havlíčkova Brodu včas. Zde nabral zpoždění kvůli čekání na přípojný vlak z Jihlavy. Pětiminutové zpoždění vlak zvýšil následně v Čáslavi, kde se udělalo nevolno jedné starší cestující a čekalo se na příjezd Rychlé záchranné zdravotnické služby. Z Kutné Hory hl. n. vyjel hned za rychlíkem Slovan osobní vlak Os 9432. Na kolínském nádraží stál na 5. nástupišti R 720 do Ústí nad Labem západ, který odjel z Kolína se zpožděním 25 minut.

Ke 4. nástupišti přijel odklonem přes Vysočinu vedený SC 74 Smetana se zpožděním 40 minut. Cestující měli zajištěn přípoj ve směru Pardubice hl. n. Ihned po odjezdu pendolina přijel na stejnou kolej IC 582 Jan Perner zpožděný o 25 minut. Po odjezdu dálkových vlaků odjely z Kolína postupně osobní vlaky směr Pardubice hl. n., Praha Masarykovo nádraží přes Český Brod i Nymburk hl. n. Vlaky byly zpožděny shodně o 10 - 15 minut.

Stav 10.6.2007 od 20:00 do 22:30 hod. na trati 260

Ilustrační foto, autor: Jiří KalinaVlak SC 135 Slovenská strela - směr Bratislava opožděn o 72 minut, vlak EC 177 - směr Vídeň opožděn o 101 minut, EC 177 v Zaječí opožděno o 101 minut, EC 175 v Podivíně opožděno o 216 minut a EC 70 Antonín Dvořák opožděn v Břeclavi o 175 minut. R 877 - směr Brno opožděn o 72 minut. Provoz na trati 260 mezi Brnem a Českou Třebovou byl obnoven krátce po 21:30 hod.

Stav 10.6.2007 ve 23:00 hod.

Zpoždění vlaků nepostihlo jen trať 260, ale kvůli výpadku zabezpečovacího zařízení v Pečkách na trati 011 se zpoždění přenesla i na další vlaky. Kvůli mimořádnosti na trati 011 byl odkloněn vlak SC 514 do Prahy, který byl ve Velkém Oseku opožděn o 58 minut a v Poděbradech již o 70 minut. Z Nymburka hl. n. bylo pendolino vedeno přes Nymburk město a Sadskou po trati 060 do Poříčan a dále ve své standardní trase do žst. Praha Holešovice. EC 126 Fatra míří do Prahy se zpožděním 96 minut, R 201 Silesia má ve Velimi 77 minut. Po trati 231 byl odklonem veden také R 1540 do Prahy. R 600 je zpožděn v Kostěnicích o 74 minut. R 375 Pannonia ještě nevyjel z Prahy a nabral již 26 minut zpoždění a R 225 Šírava je ve Velimi s 32 minutami.

Vyjádření cestujícího, pana Jiřího Hovorky, k mimořádné události dne 10.6.2007 na trati 260

Po dotazu u výpravčího v Blansku v cca 19:30 jsem se dozvěděl, že NAD zajišťuje 5 autobusů. Dle zjištění si ČD požádaly o autobusy DPMB až před 18. hodinou (mimořádná událost nastala kolem 15:35). Dva busy vzápětí odjely po trase Bílovice nad Svitavou - Adamov - Blansko v 18:04. Tyto autobusy poté pendlovaly na trase Adamov - Blansko. Třetí autobus DPMB odjel z Brna v 19:20. Do té doby na trase zajišťovaly NAD dva autobusy (jeden z nich společnosti DOPAZ, druhý se mi nepodařilo identifikovat). Dle příručky návazností IDS JMK měl výpravčí v Blansku informovat CED (Centrální dispečink) společnosti Kordis - CED nebyl o situaci informován, první informace CED obdržel až po hodině od výpravčího z Letovic ve stylu "Vy už to asi víte". Vzhledem k tomu, že na CEDu v té době sloužil jeden z nejschopnějších dispečerů, mohla se situace vyvíjet úplně jinak. Možnost jiné dopravy z Blanska využilo celkem 6 cestujících, jeli v 19:50 linkou 152 do Lipůvky a poté 301 do Brna, Králova Pole. K hlavnímu nádraží v Brně bylo možné dorazit krátce před 21. hodinou, v době příjezdu vlaku z Adamova.

Fotky z místa

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

zdroj: vlastní pozorování, Zpoždění vlaků (Babitron), CSPSV, 740, Rail-2005, Jiří Hovorka


Jiří z Adamova Poslat mail autorovi | 11.6.2007 (12:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihomoravský ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský ČR Vysočina


  1 2 3 4 5 ... 21      Zpráv na stránku:   
12.06.2007 (14:14)  
doktor: Já nevím, seděl jsem zabarikádovaný v kliubáku, na klíně obrovskou krosnu a ještě přenosnou ledničku s jídlem od maminky, kolem mě desítky lidí...:-) Každopádně vím, že nejdřív jsme se vlekli do šílenýho kopečka, jednou jsme se dokonce rozjížděli z nulové rychlosti, ale zvládli jsme to. A pak jsme kličkovali do Adamova šíleně dlouho nějakým lesem, aspoň teda tím kouskem okna, co jsem viděl ven, jsem pořád viděl zeleno a pořád jsme někde zatáčeli.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
12.06.2007 (12:39)  
2 MichalB:

ale to víte že jo, já si svůj profesní, funkční a věřím i odborný kříž už pár let nesu. A občas (trvale) mně hnětou srážky s blbcem, nebo emoce tam, kde je třeba konat. Pocit beznaděje nastává tam, kde narazíte na popoulistické emoce u funkcionářů, jejichž úloha je v systému havarijního plánování dána zákonem. (Teď nemluvím o dráze)

"Vrcholné číslo" z mých prožitků: Praskl horkovod. Normálka. Znovuuveden do provozu za cca 26 hodin, tj. zahájeno napouštění. To je bez zbytečného odkladu. Předepsaná a stanovená informovanost průběžně zajištěna bez ztráty kytičky. Jedna paní starostka padesátitisícové obce (zákonná povinnost informovat obyvatelstvo) se cítila býti neinformována, protože a) zadala do systému čislo faxu a emajlu do kanceláře, která nebyla obsazena službou b) nikdo nebyl ochoten s ní populisticky vylézt na obrazovku, aby mohla položit otázku: ".. a co mám říct maminkám, které mají rozvařený oběd?" To je totiž mimo mísu. Proč to říkám:

Oba v diskusi popisované případy mají charakter poruchy (neplánované nedisponibility) přepravní cesty, ne poruchy dopravního prostředku. Systémově, je/má být prioritou "Správce"/provozovatele dopravní cesty znovunastolit provozuschopnost a předejít následným škodám. Informovanost, bez emocí, věcná a pravdivá (včetně toho, že když nevím - protože teprve analyzuji stav a způsoby řešení - tak sdělím, zatím nevím), je činnost paralelní. U nás ve firmě / v oboru nemáme "průvodčí", od toho je tiskový mluvka. Protože pro "zdárný průběh znovunastolování" je vhodné dotčené zaměstnance nerušit podněty, které nejsou předmětem jejich úkolu - tedy znovunastolit.
registrovaný uživatel doktor 
12.06.2007 (12:30)  
Kubíček: Tak přes Olomučany říkáš. Hm, pominu-li zákaz vjezdu vozidel delších 12 metrů (Karosa B941 má 17 metrů), tak jak přeplněné kloubáky zvládaly výjezd z Josefova do Olomučan a sjezd Olomučany?
12.06.2007 (12:11)  
No myslím, že jednání v krizových chvílích dělá problém v dost velké řadě profesí, i tam kde mají pokyny krizového řízení a zcela jasně vypracované postupy. Proberte se ze snění a podívejte se okolo. Pokud máte nápady a myšlenky jak cokoliv zlepšit tak se nepotácejte jak bludný holanďan po internetových diskuzích a pojďte něco udělat – založte si firmu, která nabídne řešení .. dejte přihlášku do výběrového řízení na funkci, kde něco zmůžete a změníte. Někteří aktéři internetových diskuzí jsou nejspíš jak Blaničtí rytíři .. svým moudrem a uměním nás jednou vysvobodí až to všechno bude totálně v … :o) … ale zatím vyčkávají a mudrcují.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
12.06.2007 (10:08)  
2 Michal Janko:

.. ale myslím to vážně, tedy v rozashu celé věty, kterou jsem o tom "lání" napsal.

Mám zkušenost s "krizovou komunikací s občanskou veřejností", byť ne na ČD. Tomu průvodčímu ve Vašem případě bych vytknul, že podal nesprávnou informaci. V případě, že by Vám řekl něco ve smyslu: "Bohužel nevím, nemám informaci o skutečném stavu poruchy a přerušení dopravy v jejím důsledku", považoval bych to za korektní, i když by to neřešilo Vaši individuální situaci.

Na druhou stranu "alibistické" postupné umořování cestujících informacemi v Žst (tuším jste jmenoval Pardubice), to je nevhodné, nesprávné.

Opět ze zkušenosti vím, že v takových případech je fér říct "Nevíme, pracujeme na odstranění příčiny". Ano, (u nás šlo o přerušení dodávky tepla), lidé (dušičky) chtějí slyšet "... a kdy se budu moci vykoupat?" Je "profesně komunikační sebevražda" sdělit termín, o němž si nejsem jist, že ho mohu dodržet. Navíc, i pak mohu říci: závada byla odstraněna v 12:30, Hodinu budeme testovat a pak začneme napouštět horkovod - tj, postupně znovu obnovovat provoz. Proto jsem napsal a myslím to vážně, že na dílčí (emotivní) otázky není odpověď.
registrovaný uživatel Jedle 
12.06.2007 (10:00)  
Ad - jenze tady nejde jen o tu praci vypravcich a pracovniku CD na pozadi. Je jasny ze pri takoveto situaci maji hlavu v pejru a nevi co driv .. Ale jde o informovani cestujicich - v 90procentech pripadu jsem zazil ze se cestujici nedozvi nic - maximalne po deseti minutach pribyva zpozdeni na pragotronu a z rozhasu se ozve maximalne ze je nejake zpozdeni z provoznich duvodu.

Z vlastni zkusenosti vim, ze kdyz se nejdu zeptat fíry, nebo přímo do dopravy tak se nic nedozvim .. A z informaci, ktere dostanu i jako laik dokazu vetsinou skoro presne vydedukovat jestli se bude stat 20 minut nebo 4 hodiny .. a podle toho se zaridim ..
12.06.2007 (9:30)  
in-gold-holder: Tu prozřetelnost vystoupit včas z EC 278 vám závidím. Já ji bohužel neměl... (viz můj předchozí příspěvek)

M: Nasraný jsem byl hlavně zpočátku, od Kolína už převažovala bezmoc a touha, aby to všechno už skončilo. Musel jsem se omluvit z práce, protože mám po tom "výletu" teploty a cítím se mizerně. "Nejlepší" na tom je, že ztracený čas, nucený nocleh v Pardubicích ani ušlý zisk mi ČD neproplatí. Ještě bych měl být rád, že jsem si nemusel přikoupit novou jízdenku :-/

stoupa: Lát průvodčímu, který podává nepravdivé informace (příjezd do Kolína 20.30, přípoj na Trutnov v Pardubicích), se nesmí?!
Očekávat NAD do stanic EC (Třebová, Pardubice) je nepřiměřené?!
Oznamovat změnu zpoždění (10× pro jeden vlak) až poté, co se stala skutečností, a nutit tak lidi čekat v lijáku v noci na peróně, je v pořádku?!
A nakonec, jsem podle vás "lidská dušička", když mi dělá problémy shánět před druhou ranní nocleh v Pardubicích?!

To snad nemyslíte vážně!
12.06.2007 (9:04)  
doktor: My jsme jeli přes Olomučany.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
12.06.2007 (8:36)  
.. no tohle byla opravdu diskusní smršť ...

Pokud je někomu vedro a ještě ho to baví, připojím:

- Pravil jsem, technické poznání lidské společnosti není na takové úrovni, aby ovládlo blesk - tedy atmosferický výboj. Porucha, trip, destrukce v jeho důsledku - lze omezit, ne znemožnit. To je vis major.

- Informace vlakovým/staničním rozhlasem, jak byla popisována, je adekvátní.

- lát průvodčímu, vlakvedoucímu, výpravčímu v Adamově, Pečkách, Velimi či Blansku, že neví za kolik minut přijede NAD = objektivně není fér. Míním, že jmenovaní ji mohou nárokovat na "vyšší instanci" dopravce, ne sjednávat sami. A pak logicky vyčkávají.

- pro firmu je důležité (jistě po zajištění ochrany zdraví) znovunastolení kýženého stavu = obnova funkce zařízení, která byla poškozena, zneschopněna, prostě nejsou disponibilní

- náklady na "on line" NAD disponiblilní v reálném čase plošně pokrývající síť (a čí? ČD, Správy dopr. cesty? "Elektroúseku"?, Indivindi přepravců) by byly nepřiměřené

- duševní výpadky jedniců nemohou dost dobře být zahrnuty do ochrany zdraví. Míním: Lidská dušička se v té době táže: Co mám dělat? Co a jak mám říct mamince (babičce, tetičce) která na mne má čekat v cílové stanici mé cesty? Co mám dělat? Pejskovi se už déle v té kleci nelíbí? Budu mít v NAD místo u okna? Zbude na mne místo v onom jediném klimatizovaném, který přijede? Na tyto otázky není odpověď
12.06.2007 (6:21)  
Kolegové!
Smiřte se s tím, že to lepší už nebude. V současné době nás trápí problémy jara, které končí va 10 dnů. Potom budou problémy s létem. Bouřky asi také nějaké budou, ale bude horko. A tak se dají očekávat vybočení kolejnic. Potom přijde podzim. Všude vlhko, na tratích spadané listí a mlhy. A nakonce zima nám přinese zamrzlé výhybky, lomy kolejnic atd. Je zde zbytečné žehrat nad zpožděními, ale nad těmi hlavními nepřáteli železničního provozu, kterýmu jsou jaro, léto, podzim a zima. Do těch se obujme a dejme jim co proto. Co to bude platné nevím, ale řada z Vás se bude moci vykecat jiným směrem, než ke kvalitě řízení železničního provozu, jehož stav se mění každou minutou, podle toho, jak postupují různé tlakové vlny a podobně. FRK
  1 2 3 4 5 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko