Náměšť nad Oslavou - Lidé cestující vlakem z Náměště nad Oslavou do Brna za pár týdnů výrazně ušetří, také se jim navíc zjednoduší popojíždění po samotné jihomoravské metropoli. Náměšť se totiž od 1.7.2007 zapojuje do Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje. Na jednu jízdenku zakoupenou v náměšťské železniční stanici budou moci lidé jezdit brněnskými autobusy, tramvajemi či trolejbusy. „Jsem moc ráda až systém zavedou, tak ušetřím měsíčně přes 200 korun. Nyní platím měsíčně 983 korun za vlak do Brna a dalších pár stovek za průkazku na MHD. Od července zaplatím měsíčně asi 1.000 korun a mám v tom jízdné za vlak i MHD v Brně. Už jsem si sehnala informace,“ říká Petra Bohuslavová, která dojíždí za studiem denně do Brna.
Pokladní v Náměšti nad Oslavou potvrdila, že lidé mají obrovský zájem o informace. „Zjišťují, jak bude systém fungovat. Zatím tu máme vylepenu mapku se základními informacemi. Příští týden nás proškolí a ve druhé půli června začneme prodávat předplatní jízdenky,“ říká pokladní. Podrobnější informace najdou lidé i na webu radnice. Předplatní jízdenky budou měsíční, čtvrtletní i roční. Vyplatí se při více než 17 zpátečních cestách měsíčně mezi Náměští a Brnem. Používat je lze na osobní vlaky i rychlíky. Z Vysočiny jsou do systému již zapojeny některé vesnice těsně na hranicích s Jihomoravským krajem. Z těch větších pak Rapotice a Kralice nad Oslavou ležící na stejné železniční trati.
zdroj: Mladá fronta DNES a Deník
1) polohou nádraží v Jihlavě (na periferii) a v Brně (v centru), to se ale časem srovná (přesun funkce hl. nádraží na stanici Jihlva město a stále hrozící ODSun nádraží v Brně)
2) nevhodnou nabídkou spojů do Jihlavy (první R/Sp přijíždí do Jihlavy o půl desáté dopoledne
Domnivám se, že dělat IDS podle krajů je nesmysl. Důležitý je spád. Reálně se dá říci, že až na Prahu, Brno, Ostravu a Plzeň nejsou ostatní krajská města spádovými a dělat IDS podle krajů je nesmysl. Sám jsem z České Lípy a myslím, že počet lidí cestujících za prací do Liberce se příliš neliší třeba od Prahy. Takže možná by nebylo od věci udělat v některých krajích klidně těch IDS více a některé pospojovat....
.. a právě jen "sponzor" dopravní obslužnosti může ovlivnit "souběh" bus/vlak.
Pokud jde o tu přirozenou spádovost - věřím, že evoluce zvítězí nad politickým rozhodnutím i za cenu toho, že např. Brno bude více Brnovatější a Jihlava více provinciálnější. Nevidím v tom nic špatného.
1. V Kuřimi staví jen 5 rychlíků denně a to jen ve veřerních hodinách
2. Některé rychlíky staví ve stanici Brno hl. n. a další je až Tišnov.
3. Chybí návaznost rychlíků na vlakové přípoje na trať 251 z Tišnova.
4. Chybí autobusová návaznost na spádovou oblast Tišnovska ( 60 obcí) .. O Kuřimě se zatím bavit je nesmysl, když většina lidí používá městských linek a rychlíky tam ve frekventovaných dobách nestaví.
Když se koukám, tak v Tišnově vystupue z rychlíku jen okolo 30 - 40 lidí, bylo by dobrý to přesunout z už tak dost přecpaných osobáků. Problém bych ale asi hledal v tom, kam ty rychlíky nacpat mezi ty nízký intervaly. Jinak k tématu se vyjadřovat nebudu =) Prážáky Brňáci nemaj v lásce :)
jinak do Jihlavy bych nic nevymísťoval, radši umísťoval a srovnání s Kladnem tady víc než pokulhává, s Prahou nelze v téhle republice nic srovnávat, elektrifikace se ta trať má dočkat soudím především kvůli rychlíkové dopravě
ostatni: Nějak jsem nepochopil ty vaše hádky o kraje? Já jsem Jižan a z Brna a jsem na to patřičně hrdej, ale upřímně by bylo zvláštní, kdyby v naší republice neexistoval kraj Vysočina. To byste to území chtěli rozdělit mezi Brno, Prahu, Pardubice a Budějice, či jak si to představujete? Blbost...Víc než kraj Vysočina my přijde zbytečná kombinace Pardubický+Královéhradecký...
Cosi vzniklo uměle, (nové kraje, pseudostatutární města). Jsou holt centra přirozená, a centra menšího významu. Tím, že uměle něco vymístím např. do Jihlavy, její význam spíšev nestoupne, a onoho přirozenějšího centra rozhodně neklesne. (V daném případě se objeví pár lidí specifického oboru energetického, kteří holt aspoň občas musí na ERÚ do Jihlavy).
Pokud z hlediska zájmu cestující veřejnosti (kvantitativně i kvalitativně) "vede Brno", tak holt z těch měst a obcí (zajisté moudře) parlamentem přičleněným k Jihlavě se stejně bude jezdit vic do Brna. (PS. Z Kladna se tuším taky jezdí do Prahy - (myslim z místa bydlení směrem za prací) a ne naopak
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.