..: Od 1. července se Náměšť nad Oslavou zapojuje do IDS JMK :..

Ilustrační obrázek
autor: FirefighterNáměšť nad Oslavou - Lidé cestující vlakem z Náměště nad Oslavou do Brna za pár týdnů výrazně ušetří, také se jim navíc zjednoduší popojíždění po samotné jihomoravské metropoli. Náměšť se totiž od 1.7.2007 zapojuje do Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje. Na jednu jízdenku zakoupenou v náměšťské železniční stanici budou moci lidé jezdit brněnskými autobusy, tramvajemi či trolejbusy. „Jsem moc ráda až systém zavedou, tak ušetřím měsíčně přes 200 korun. Nyní platím měsíčně 983 korun za vlak do Brna a dalších pár stovek za průkazku na MHD. Od července zaplatím měsíčně asi 1.000 korun a mám v tom jízdné za vlak i MHD v Brně. Už jsem si sehnala informace,“ říká Petra Bohuslavová, která dojíždí za studiem denně do Brna.

Pokladní v Náměšti nad Oslavou potvrdila, že lidé mají obrovský zájem o informace. „Zjišťují, jak bude systém fungovat. Zatím tu máme vylepenu mapku se základními informacemi. Příští týden nás proškolí a ve druhé půli června začneme prodávat předplatní jízdenky,“ říká pokladní. Podrobnější informace najdou lidé i na webu radnice. Předplatní jízdenky budou měsíční, čtvrtletní i roční. Vyplatí se při více než 17 zpátečních cestách měsíčně mezi Náměští a Brnem. Používat je lze na osobní vlaky i rychlíky. Z Vysočiny jsou do systému již zapojeny některé vesnice těsně na hranicích s Jihomoravským krajem. Z těch větších pak Rapotice a Kralice nad Oslavou ležící na stejné železniční trati.

zdroj: Mladá fronta DNES a Deník


Adys Poslat mail autorovi | 7.6.2007 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Qaws 
14.06.2007 (19:06)  
JnR: tak srovnávat dojíždění v závislosti poloh nádraží v obou dotyčných městech mi nepřijde jako pádný argument, protože z jihlavského nádraží je slušné spojení do centra (cca každých 8 minut). A doba jízdy R/Sp/Os Třebíč-Jihlava je také srovnatelná.. Já myslím, že je to tím, že v Brně je práce, narozdíl od Vysočiny (ikdyž je pravda, že se to i u nás zlepšuje)
registrovaný uživatel JnR 
11.06.2007 (20:30)  
Twix: počet vlaků z Třebíče do Jihlavy a Brna je přibližně stejný. To že je více využíván směr Brno je dáno
1) polohou nádraží v Jihlavě (na periferii) a v Brně (v centru), to se ale časem srovná (přesun funkce hl. nádraží na stanici Jihlva město a stále hrozící ODSun nádraží v Brně)
2) nevhodnou nabídkou spojů do Jihlavy (první R/Sp přijíždí do Jihlavy o půl desáté dopoledne
10.06.2007 (15:10)  
tak trochu nechápu ty hádky o ty kraje. Kraje byly založeny kvůli decentralizaci moci z Prahy a tak také fungují. Kraje před rokem 1989 neplnily takové funkce jako plní kraje dnes.Teď ale k tý dopravě...
Domnivám se, že dělat IDS podle krajů je nesmysl. Důležitý je spád. Reálně se dá říci, že až na Prahu, Brno, Ostravu a Plzeň nejsou ostatní krajská města spádovými a dělat IDS podle krajů je nesmysl. Sám jsem z České Lípy a myslím, že počet lidí cestujících za prací do Liberce se příliš neliší třeba od Prahy. Takže možná by nebylo od věci udělat v některých krajích klidně těch IDS více a některé pospojovat....
registrovaný uživatel stoupa  mail  
09.06.2007 (15:19)  
ad násoska:

.. a právě jen "sponzor" dopravní obslužnosti může ovlivnit "souběh" bus/vlak.

Pokud jde o tu přirozenou spádovost - věřím, že evoluce zvítězí nad politickým rozhodnutím i za cenu toho, že např. Brno bude více Brnovatější a Jihlava více provinciálnější. Nevidím v tom nic špatného.
08.06.2007 (21:11)  
O úrovni krajského vedení v Jihlavě bylo již na těchto stránkách psáno dost a ne moc lichotivě, IDS na Vysočině smysl má, i když je zde několik center - odstranilo by se nepředstavitelné plýtvání díky souběžné dopravě busem a vlakem, ale o to možná jde - aby si ICOM (hlavně) nahrabal. Ostatně pokud bude stále lepší spojení z okrajových částí kraje do Brna, tak dojde i k tomu, co jsme již zaznamenali - jednotlivé obce budou chtít pod Brno i administrativně, pak se skutečně může stát, že Kraj Vysočina bude tvořit jen Jihlava s předměstskými obcemi, což mne těšit nebude, ale dobře jim tak!
registrovaný uživatel Precla 
08.06.2007 (17:04)  
JnR Ono to zIntegrování rychlíků Brno - Kuřim - Tišnov (trať 250 - Havlbrod - Praha je trochu víc o dohadech..
1. V Kuřimi staví jen 5 rychlíků denně a to jen ve veřerních hodinách
2. Některé rychlíky staví ve stanici Brno hl. n. a další je až Tišnov.
3. Chybí návaznost rychlíků na vlakové přípoje na trať 251 z Tišnova.
4. Chybí autobusová návaznost na spádovou oblast Tišnovska ( 60 obcí) .. O Kuřimě se zatím bavit je nesmysl, když většina lidí používá městských linek a rychlíky tam ve frekventovaných dobách nestaví.
Když se koukám, tak v Tišnově vystupue z rychlíku jen okolo 30 - 40 lidí, bylo by dobrý to přesunout z už tak dost přecpaných osobáků. Problém bych ale asi hledal v tom, kam ty rychlíky nacpat mezi ty nízký intervaly. Jinak k tématu se vyjadřovat nebudu =) Prážáky Brňáci nemaj v lásce :)
registrovaný uživatel zdenda 
08.06.2007 (16:43)  
navíc vy tady řešíte integrovaný systémy podle hranic kraje a to je trochu nesmysl, ten se dělá podle spádových oblastí, někde se to kryje s hranicema kraje, jinde ne
registrovaný uživatel zdenda 
08.06.2007 (16:17)  
těch vlaků z Třebíče do Brna než do Jihlavy o mnoho víc nejezdí, ty počty jsou celkem vyrovnaný, mnohem víc vlaků končí nebo začíná v Zastávce a pak pár dalších v Náměšti, která spádově k Brnu patří, ale Třebíč co se týče počtu lidí jedoucích do zaměstnání, od Jihlavy výrazně neliší
jinak do Jihlavy bych nic nevymísťoval, radši umísťoval a srovnání s Kladnem tady víc než pokulhává, s Prahou nelze v téhle republice nic srovnávat, elektrifikace se ta trať má dočkat soudím především kvůli rychlíkové dopravě
registrovaný uživatel milan 
08.06.2007 (16:16)  
ladik: Rozdíl je jednoduchej, takovej rychlík ve kterém jsi odbaven jako v Os je de facto Os s méně zastávky, platí tam IDS, SONE+ pro Os,Sp apod.

ostatni: Nějak jsem nepochopil ty vaše hádky o kraje? Já jsem Jižan a z Brna a jsem na to patřičně hrdej, ale upřímně by bylo zvláštní, kdyby v naší republice neexistoval kraj Vysočina. To byste to území chtěli rozdělit mezi Brno, Prahu, Pardubice a Budějice, či jak si to představujete? Blbost...Víc než kraj Vysočina my přijde zbytečná kombinace Pardubický+Královéhradecký...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
08.06.2007 (16:07)  
... ostatně věřím, že velmi něžně se vyjádřil Babilon.

Cosi vzniklo uměle, (nové kraje, pseudostatutární města). Jsou holt centra přirozená, a centra menšího významu. Tím, že uměle něco vymístím např. do Jihlavy, její význam spíšev nestoupne, a onoho přirozenějšího centra rozhodně neklesne. (V daném případě se objeví pár lidí specifického oboru energetického, kteří holt aspoň občas musí na ERÚ do Jihlavy).

Pokud z hlediska zájmu cestující veřejnosti (kvantitativně i kvalitativně) "vede Brno", tak holt z těch měst a obcí (zajisté moudře) parlamentem přičleněným k Jihlavě se stejně bude jezdit vic do Brna. (PS. Z Kladna se tuším taky jezdí do Prahy - (myslim z místa bydlení směrem za prací) a ne naopak
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko