Beroun - Dne 6.6.2007 byl vypraven mimořádný vlak společnosti Veolia Transport na trase Zittau (Žitava) - Liberec - Turnov - Mladá Boleslav - Nymburk hl. n. - Lysá nad Labem - Praha Mas. n. Ranní vlak byl opožděn oproti jízdnímu řádu cca o 25 minut. Ostatní spoje jely již dle grafikonu. Z Masarykova nádraží vyjel vlak se skupinou odborníků na trasu přes Hostivici a Rudnou do Berouna a zpět. Stejná trasa byla určena v odpoledních hodinách pro širokou veřejnost s tím rozdílem, že vlak vyjížděl a přijel na pražské hlavní nádraží. Odtud vlak odjel stejnou trasou do Žitavy.
Jízda zvláštního vlaku se uskutečnila v rámci prezentace projektu „Nová koncepce příměstské železniční dopravy na trati Praha hl. n. – Rudná – Beroun“ a při příležitosti konání semináře „Železnice jako součást veřejné dopravy v Praze“. Společnost předala svou nabídku na provozování železniční dopravy na trati 173 zástupcům ROPIDu a Středočeského kraje. Moderní vlaky s kratším intervalem by se tu mohly rozjet od 1.1.2009. Společnost Veolia Transport počítá s tím, že by na trať nasadila plně klimatizované motorové jednotky švýcarské výroby STADLER RegioShuttle RS-1 a zajišťovala by perfektní palubní služby pro širokou cestující veřejnost.
Společnost v rámci propagace provozu moderních kolejových vozidel na území ČR má zájem provozovat od 15.12.2007 pravidelný sobotní spoj na trase Praha hl. n. – Rudná u Prahy – Beroun. Toto víkendové spojení s odjezdem v dopoledních a návratem v odpoledních hodinách bude vedeno motorovou jednotkou Siemens Desiro. Spoj nebude provozován v režimu úhrady prokazatelné ztráty, veškeré náklady ponese dopravce na své riziko.
zdroj: Jízdní řád vlaku (formát pdf), Tisková zpráva Veolia Transport
Já tu debatu o stravování končím. Souhlasím s tím, že to může přitáhnout nové zákazníky, ale určitě to není to nejdůležitější co od toho očekávám. Hezký večer a jestli chcete vidět můj kyselý ksich, tak mě navštivte ve vlaku. Mám totiž noční na Berounech. :-)
To občerstvení jsem pochopil jako v ceně jízdného, takže proto se mi to moc nezdálo a prodávat to? No nevím. Asi si sem tam někdo něco koupí, ale na nějaký obchodní trhák bych to neviděl. Přece jenom je to dost krátká trasa a hlad se dá zahnat večeří doma a ne bagetou ve vlaku (to berte jako příklad). Dejme tomu, že to ale pozvedne komfort žel. dopravy.
Středočeský kraj, případně ve spolupráci s ROPIDem přidělil na základní dopravní obslužnost na trati 173 určité množství finančních prostředků a objednal v rámci těchto finančních možností vlaky "na základě potřeb obyvatel", takže celodenní takt není.
Jestliže využije objednavatel nabídky, bude balíček financí větší nebo se bude muset dopravce spokojit se stejným množstvím finančních prostředků ?
Nabídka jízd na HLN je závislá na propustnosti trati.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.