..: V žst. Poděbrady stržena trolej :..

163-088-8Poděbrady - Při vjezdu R 654 do žst. Poděbrady došlo nad výhybkou č. 6 ke stržení troleje. Obě traťové koleje byly krátce po 15.hodině vyloučeny, na místě pak MVTV odstraňovaly shozené dráty ze spojky. Uzavřen byl také přejezd mezi ulicemi Jiráskova - Revoluční u skláren, kde stržené dráty visely přes silnici.

Železniční doprava byla úplně přerušena, kyvadlově pak jezdila souprava řady 451 tažená lokotraktorem do Nymburka. Ve směru do Libice nad Cidlinou byla zavedena NAD. Souprava R 654 stála cca 3 hodiny na 4. koleji s poškozenou 163 088-8 v čele. Kolem 18. hod. byla také odtažena do Nymburka, kde došlo k odvěšení motorové lokomotivy a poškozená 163 088 pokračovala dále do Prahy na přední sběrač. Nyní je již úsek průjezdný.

Mírně šokující zážitek mi přineslo jednání posádky jednoho osobního automobilu, kdy slovensky mluvící spolujezdec vystoupil a pokusil se jít zvednout závoru přejezdu, aby mohli projet, ve chvíli, kdy se v okolí přejezdu usilovně pracovalo na odstranění následků nehody a dráty ležely přímo na přejezdu. V tu chvílí ještě dopravu neodkláněla městká policie, ale řidiči buď sami pochopili, že je něco v nepořádku nebo jim to bylo občas sděleno někým znalým problematiky železničního provozu :-)

Fotogalerie

Poškozený sběrač MVTV a sběrač 451 s lokotraktorem

zdroj: vlastní pozorování


Jiří Navrátil Poslat mail autorovi | 22.5.2007 (20:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel mašinka  mail  
22.05.2007 (22:25)  
Stane-li se silnice náhle nesjízdnou, tak náhradní trasu zajistí a mě informuje správce silnice. Většinou prostřednictvím policie, ale zajišťuje to on a přitom za použití silnice mnohdy nic neplatím. Jančura a další dopravci by jim dali, kdyby ŘSD uzavřelo dálnici a nepostaralo se o objížďku.
22.05.2007 (22:14)  
vz : V něděli se spoustu lidí vrací z víkendů, studenti jezdí na koleje... Někdo by to jistě vzal jako dobrodružství, ale dost lidí by Ti asi nepoděkovalo...
22.05.2007 (22:13)  
Miroslav Zikmund:
Domnívám se, že dvě a půl hodiny jsou dost času na to, aby zaměstnanci ČD věděli, jak to bude...
Mašinka:
Tak jako by žádali náhradu ČD od SDŽC, tak by měli žádat náhradu i cestující, kteří se kvůli této situaci nedostali domů, popř. je to stálo další dodatečné náklady.....
22.05.2007 (22:10)  
Bohužel jsem moc takových lidí dnes nepotkal. Průvodčí byla naprosto nesnesitelná. V Oseku jsme čekali asi čtvrt hodiny na to, než dojde zaměstnancům ČD, že se do autobusu lidi nevejdou. Ještě jim skoro nadávali, že jsou blbý, že se tam nevejdou. Navíc přijedeme do Poděbrad a návazný vlak není. To to nemohli vědět už v Oseku? To by se ty lidi do toho autobusu tak necpali...
Jedinej ochotnej člověk byl v následujícím vlaku do Mladé Boleslavi, který dokonce zavolal výpravčímu do Dobrovic, aby zjistil autobusové spojení cestující, která už neměla jak se dostat do Nového Boru...
Pokud to shrnu, jsem ochoten pochopit, že není jednoduché sehnat náhradní dopravu. Ale nechápu chování zaměstnanců, kteří se tváří, jako by je lidé otravovali. Kdyby žádná autobusová doprava nebyla zavedena, ale zaměstnanci ČD by se chovali vstřícněji, měl bych pocit, že dělají maximum. Dnes jsem ale takový pocit něměl...
registrovaný uživatel mašinka  mail  
22.05.2007 (22:07)  
Nevím, jestli autobusy měly shánět a cestujícím se omlouvat a něco vysvětlovat ČD. ČD si přece zaplatily za funkční dopravní cestu a zjevně poskytnuta nebyla. V právním státě by ČD za tuto lapálii dostaly slušnou náhradu.
22.05.2007 (22:02)  
ad Mates111 : co vám brání v tom, abyste vypracoval universální informační systém, který bude aktuálně informovat cestující, zaměstnace ČD do několika minut po vzniku mimořádné události jakým způsobem bude zajištěna náhradní doprava, které vlaky pojedou odklonem atd. atd.

Nemáte zřejmě ani základní znalosti o možnostech operativního řízení provozu v případě mimořádné události. Ten dispečer je tam jeden, má jen dvě ruce, v jedné drží telefon, druhou rukou si zapisuje … Nejdříve se musí aktivovat "nehodové pomocné prostředky", byť to bude jenom ten drátenický motorák, ten taky nemá křídla, aby mohl létat atd. atd.
Ne všichni strojvedoucí mají poznání "všude", protože tam prostě vlaky turnusově nevozí, takže musíte zajistit tzv. pilota, tj. strojvedoucího znalého traťových poměrů a v DKV se zpravidla drží nejvýše jedna pohotovost, pokud se vůbec drží …
Když vymysléte něco geniálního, jistě to od Vás ČD rády zakoupí. Ale pozor, musí to být universálně použitelné pro všechny tratě a stanice, v kteroukoli denní nebo noční dobu …
Jinak na doplnění – ono to tak dokonale nefunguje ani ve Švýcarsku; mám praktickou zkušenost, kdy jsem se neřídil protichůdnými pokyny zaměstnanců, ale vlastním uvažováním …
22.05.2007 (22:02)  
To se to nemohlo stát v neděli. V neděli jsem byl v Poděbradech u babičky, a kromě pár nákladu a osobáků jsem nic zajímavého neviděl.
22.05.2007 (21:48)  
Ohledně té informovanosti - taky jsem měl pocit, že nikdo nic neví... Dokonce jsem byl dvakrát svědkem toho, kdy zaměstnanci ČD naprosto ignorovali cestující, kteří se na ně chtěli obrátit z dotazem. Ale zas bych obecně neříkal, že za to může ČD, myslím, že většina lidí se snažila... A rychlé řešení takovýchto krizových situací opravdu není jednoduché - jak tady už napsali Louis Armstrong a babilon.
22.05.2007 (21:36)  
Louis Armstrong:
To já neříkám, ale informovanost cestujících byla po třech hodinách naprosto nulová, nikdo nic nevěděl... Opět se jen ukázalo, že ČD nejde primárně o cestující.....
22.05.2007 (21:41)  


Ano, s tim souhlasim, jako uz ponekolikate se ukazalo ze chybi nejaky rychly system reseni nehodovych situaci. Stejne tak soucinnost s POLICII a MP, ktera odklon dopravy z pomerne rusneho prejezdu zacala provadet teprve po cca hodine od nehody. A nahlasene to na MP uz meli kdyz sem jim volal chvili po nehode.
22.05.2007 (21:36)  
mates111: Sehnat narychlo autobus a hlavně řidiče není vůbec jednoduché. Málokdo si drží řidiče jen tak v záloze, aby byl schopen ihned nastoupit. A když už se nějaký ochotný řidič najde, tak dopravit řidiče k autobusu a autobus na místo taky nějakou dobu trvá. Je to prostě kšeft, do kterého se autobusáci zrovna nevrhnou.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko