Poděbrady - Při vjezdu R 654 do žst. Poděbrady došlo nad výhybkou č. 6 ke stržení troleje. Obě traťové koleje byly krátce po 15.hodině vyloučeny, na místě pak MVTV odstraňovaly shozené dráty ze spojky. Uzavřen byl také přejezd mezi ulicemi Jiráskova - Revoluční u skláren, kde stržené dráty visely přes silnici.
Železniční doprava byla úplně přerušena, kyvadlově pak jezdila souprava řady 451 tažená lokotraktorem do Nymburka. Ve směru do Libice nad Cidlinou byla zavedena NAD. Souprava R 654 stála cca 3 hodiny na 4. koleji s poškozenou 163 088-8 v čele. Kolem 18. hod. byla také odtažena do Nymburka, kde došlo k odvěšení motorové lokomotivy a poškozená 163 088 pokračovala dále do Prahy na přední sběrač. Nyní je již úsek průjezdný.
Mírně šokující zážitek mi přineslo jednání posádky jednoho osobního automobilu, kdy slovensky mluvící spolujezdec vystoupil a pokusil se jít zvednout závoru přejezdu, aby mohli projet, ve chvíli, kdy se v okolí přejezdu usilovně pracovalo na odstranění následků nehody a dráty ležely přímo na přejezdu. V tu chvílí ještě dopravu neodkláněla městká policie, ale řidiči buď sami pochopili, že je něco v nepořádku nebo jim to bylo občas sděleno někým znalým problematiky železničního provozu :-)
Fotogalerie
zdroj: vlastní pozorování
Domnívám se, že dvě a půl hodiny jsou dost času na to, aby zaměstnanci ČD věděli, jak to bude...
Mašinka:
Tak jako by žádali náhradu ČD od SDŽC, tak by měli žádat náhradu i cestující, kteří se kvůli této situaci nedostali domů, popř. je to stálo další dodatečné náklady.....
Jedinej ochotnej člověk byl v následujícím vlaku do Mladé Boleslavi, který dokonce zavolal výpravčímu do Dobrovic, aby zjistil autobusové spojení cestující, která už neměla jak se dostat do Nového Boru...
Pokud to shrnu, jsem ochoten pochopit, že není jednoduché sehnat náhradní dopravu. Ale nechápu chování zaměstnanců, kteří se tváří, jako by je lidé otravovali. Kdyby žádná autobusová doprava nebyla zavedena, ale zaměstnanci ČD by se chovali vstřícněji, měl bych pocit, že dělají maximum. Dnes jsem ale takový pocit něměl...
Nemáte zřejmě ani základní znalosti o možnostech operativního řízení provozu v případě mimořádné události. Ten dispečer je tam jeden, má jen dvě ruce, v jedné drží telefon, druhou rukou si zapisuje … Nejdříve se musí aktivovat "nehodové pomocné prostředky", byť to bude jenom ten drátenický motorák, ten taky nemá křídla, aby mohl létat atd. atd.
Ne všichni strojvedoucí mají poznání "všude", protože tam prostě vlaky turnusově nevozí, takže musíte zajistit tzv. pilota, tj. strojvedoucího znalého traťových poměrů a v DKV se zpravidla drží nejvýše jedna pohotovost, pokud se vůbec drží …
Když vymysléte něco geniálního, jistě to od Vás ČD rády zakoupí. Ale pozor, musí to být universálně použitelné pro všechny tratě a stanice, v kteroukoli denní nebo noční dobu …
Jinak na doplnění – ono to tak dokonale nefunguje ani ve Švýcarsku; mám praktickou zkušenost, kdy jsem se neřídil protichůdnými pokyny zaměstnanců, ale vlastním uvažováním …
To já neříkám, ale informovanost cestujících byla po třech hodinách naprosto nulová, nikdo nic nevěděl... Opět se jen ukázalo, že ČD nejde primárně o cestující.....
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.