Poděbrady - Při vjezdu R 654 do žst. Poděbrady došlo nad výhybkou č. 6 ke stržení troleje. Obě traťové koleje byly krátce po 15.hodině vyloučeny, na místě pak MVTV odstraňovaly shozené dráty ze spojky. Uzavřen byl také přejezd mezi ulicemi Jiráskova - Revoluční u skláren, kde stržené dráty visely přes silnici.
Železniční doprava byla úplně přerušena, kyvadlově pak jezdila souprava řady 451 tažená lokotraktorem do Nymburka. Ve směru do Libice nad Cidlinou byla zavedena NAD. Souprava R 654 stála cca 3 hodiny na 4. koleji s poškozenou 163 088-8 v čele. Kolem 18. hod. byla také odtažena do Nymburka, kde došlo k odvěšení motorové lokomotivy a poškozená 163 088 pokračovala dále do Prahy na přední sběrač. Nyní je již úsek průjezdný.
Mírně šokující zážitek mi přineslo jednání posádky jednoho osobního automobilu, kdy slovensky mluvící spolujezdec vystoupil a pokusil se jít zvednout závoru přejezdu, aby mohli projet, ve chvíli, kdy se v okolí přejezdu usilovně pracovalo na odstranění následků nehody a dráty ležely přímo na přejezdu. V tu chvílí ještě dopravu neodkláněla městká policie, ale řidiči buď sami pochopili, že je něco v nepořádku nebo jim to bylo občas sděleno někým znalým problematiky železničního provozu :-)
Fotogalerie
zdroj: vlastní pozorování
U pantografových jednoteků je to o něčem jiném, specielně 471 mají jen jeden sběrač, takže vždy budou v situaci, kdy budou jezdit ,,proti srsti". A smykadla, prohnutá do oblouku už se u klasických pantografů používají dlouho (bobiny, žabotlamy, laminátky, plecháče). Ono je to o tom, že vždy dojde k poškození sběrače na výhybkách kolejových spojek, nikdy ne na volné trati. Nejspíš to bude tím, že se lokomotiva na hanebném svršku rozkolébá a nezaoblené smykadlo zachytí za trolej, přicházející s boku. Sám už jsem několik takovýchto nehod také viděl a vždy to byl polopantograf a vždy to vypadalo stejně: Horní část utržená a smykadlo buď zamotané v drátech kolejové spojky, nebo i s dráty spadlé na zemi. Ale problém je v evidentně v konstrukci polopantografů, protože stroje s klasickými sběrači na tyto nehody netrpí.
Snad jen DPP (Dopravní podnik Praha) disponuje slušnější operativní zálohou, ale i tam se v případě nepravidelnosti (např. zastavení provozu metra) musí brát vozy NAD z pravidelných linek.
Když z intervalu např. 6 min uděláte 12 min., katastrofa to není, ale linky mimopražskýh autobusových dopravců jezdí mnohdy po hodině a tam si moc velkou improvizaci dovolit nemůžete.
Jak to dopadne kloubem dopředu je vidět na tom videu, na které jsem dával odkaz. Je to nic platné.
Kdyby bylo smykadlo prohnuté, tak je nebezpečí, že pokud bude drát v krajní poloze, tak jej smykadlo vytlačí do boku. Nebo by se mohlo stát, že v krajní poloze bude střed smykadla vyčnívat trošku nad trolejový drát a pak bude na kříženích tvrdě nabíhat (narážet) na dráty přicházející z boku..
Jedete na svém spoji, z ničeho nic se něco vyse... a vy nemáte páru co se bude dít stejně jako ostatní. Vše teď zařizují výpravčí nebo další zaměstanci ČD. Za to, že se do budu všichni nevlezou bych teda zrovna nevinil průvodčí.
No zajímavá věc s tím sběračem. Nic podobného jsem zatím neviděl. Pawlikovi děkuji za video... =))
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.