..: V žst. Poděbrady stržena trolej :..

163-088-8Poděbrady - Při vjezdu R 654 do žst. Poděbrady došlo nad výhybkou č. 6 ke stržení troleje. Obě traťové koleje byly krátce po 15.hodině vyloučeny, na místě pak MVTV odstraňovaly shozené dráty ze spojky. Uzavřen byl také přejezd mezi ulicemi Jiráskova - Revoluční u skláren, kde stržené dráty visely přes silnici.

Železniční doprava byla úplně přerušena, kyvadlově pak jezdila souprava řady 451 tažená lokotraktorem do Nymburka. Ve směru do Libice nad Cidlinou byla zavedena NAD. Souprava R 654 stála cca 3 hodiny na 4. koleji s poškozenou 163 088-8 v čele. Kolem 18. hod. byla také odtažena do Nymburka, kde došlo k odvěšení motorové lokomotivy a poškozená 163 088 pokračovala dále do Prahy na přední sběrač. Nyní je již úsek průjezdný.

Mírně šokující zážitek mi přineslo jednání posádky jednoho osobního automobilu, kdy slovensky mluvící spolujezdec vystoupil a pokusil se jít zvednout závoru přejezdu, aby mohli projet, ve chvíli, kdy se v okolí přejezdu usilovně pracovalo na odstranění následků nehody a dráty ležely přímo na přejezdu. V tu chvílí ještě dopravu neodkláněla městká policie, ale řidiči buď sami pochopili, že je něco v nepořádku nebo jim to bylo občas sděleno někým znalým problematiky železničního provozu :-)

Fotogalerie

Poškozený sběrač MVTV a sběrač 451 s lokotraktorem

zdroj: vlastní pozorování


Jiří Navrátil Poslat mail autorovi | 22.5.2007 (20:30)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer DK 
23.05.2007 (11:00)  
Mates 111: souhlasím. To je průser. Je to handicap železniční dopravy. Zažil jsem to na vlastní kůži, bohužel.
23.05.2007 (10:50)  
To Twix:
U pantografových jednoteků je to o něčem jiném, specielně 471 mají jen jeden sběrač, takže vždy budou v situaci, kdy budou jezdit ,,proti srsti". A smykadla, prohnutá do oblouku už se u klasických pantografů používají dlouho (bobiny, žabotlamy, laminátky, plecháče). Ono je to o tom, že vždy dojde k poškození sběrače na výhybkách kolejových spojek, nikdy ne na volné trati. Nejspíš to bude tím, že se lokomotiva na hanebném svršku rozkolébá a nezaoblené smykadlo zachytí za trolej, přicházející s boku. Sám už jsem několik takovýchto nehod také viděl a vždy to byl polopantograf a vždy to vypadalo stejně: Horní část utržená a smykadlo buď zamotané v drátech kolejové spojky, nebo i s dráty spadlé na zemi. Ale problém je v evidentně v konstrukci polopantografů, protože stroje s klasickými sběrači na tyto nehody netrpí.
23.05.2007 (10:06)  
DK: Dobře, ale zkuste to vzít z pohledu cestujícího, kterému kvůli tomu třeba ujede poslední spoj...
Registrierter Benutzer DK 
23.05.2007 (9:52)  
Mates 111: je třeba si také uvědomit, že v době odpolední špičky je zajištění NAD nadlidský výkon. Málokterý autobusový dopravce má okamžitě po ruce několik řidičů i s autobusy.
Snad jen DPP (Dopravní podnik Praha) disponuje slušnější operativní zálohou, ale i tam se v případě nepravidelnosti (např. zastavení provozu metra) musí brát vozy NAD z pravidelných linek.
Když z intervalu např. 6 min uděláte 12 min., katastrofa to není, ale linky mimopražskýh autobusových dopravců jezdí mnohdy po hodině a tam si moc velkou improvizaci dovolit nemůžete.
23.05.2007 (0:57)  
mašinka: nedělejte si legraci, provozovatelem dráhy jsou právě a jen ČD, ty odpovídají za funkční dopravní cestu a ne SŽDC, ta si je právě proto najímá a platí jim, aby se o tu dráhu staraly, aby ji provozovaly. Až budou SDC (správy dopravní cesty) spadat pod SŽDC, tak pak to bude její odpovědnost.
Registrierter Benutzer pawlik 
23.05.2007 (0:48)  
To Ažetďák:
Jak to dopadne kloubem dopředu je vidět na tom videu, na které jsem dával odkaz. Je to nic platné.
Kdyby bylo smykadlo prohnuté, tak je nebezpečí, že pokud bude drát v krajní poloze, tak jej smykadlo vytlačí do boku. Nebo by se mohlo stát, že v krajní poloze bude střed smykadla vyčnívat trošku nad trolejový drát a pak bude na kříženích tvrdě nabíhat (narážet) na dráty přicházející z boku..
22.05.2007 (23:31)  
Ážetďák: Jednotka řady 470 má polopantograf taky montovaný kloubem dopředu, a při stržení troleje v Praze-Smíchově (předním sběračem) loni v červnu jí to nic platné nebylo. Takže jako argument pro změnu konfigurace střechy je to přinejmenším pochybné.
22.05.2007 (23:21)  
Pánové, nevím jak vy, ale všimli jste si, že většinu nehod tohoto druhu mají na svědomí lokomotivy s polopantografy? A na prvním snímku je jasně patrné, že se zaseklo smykadlo! Podle mne by bylo potřeba udělat dvě věci: 1/ rovnou plochu smykadla prohonout do oblouku (jen zalomení konců zřejmě nestačí) a 2/ sběrače montovat opačně, tedy klouby dovnitř, tak, jak to udělali Slováci s gorilami.
Registrierter Benutzer JK ml. 
22.05.2007 (22:58)  
pamatuji se jak jsem čtyři hodiny strávil v roce 2004(5)v R Bečva(jel jsem odpoledne odj. cca 16.00 z Prahy do Rýmařova přes Olomouc) v Moravanech na nádru, protože v Chocni spadla trolej. Bylo to někdy v září a určite to byl pátek. Nehoda se stala v cca 13.30 na odjezdu směr ústí n/O přesně v době kdy se tam budoval koritor . Informovanost cestující veřejnosti např v Pardubicích žádná !!! Ač tam jsme bez zpoždění dorazili v cca 17.30 a do Moravan pokračovali jako Os vlak. Potom nic, jen čekání, žádná NAD náhradní soupravy nic takového jen čekání. Klika našeho rychlíku byla v tom že měl jídel vůz a zastavil na nádraží s hospou. Ostatní vlaky stáli různě u vjezdů v polích....Děs běs. Drsné bylo když konečně projelo první EC v protisměru stanicí hodně přes 100 kmh a lidi (někteří již notně zmožení alkoholem) se volně procházeli v kolejišti rozhlas ani nepípnul!!!!! Do rýmařova jsem se dostal nakonec autem, ale všechna čest dráze v Olomouci motor na Krnov (prav odj cca 22.00) čekal na poslední rychlík od prahy do půl jedné v noci a potom teprve vyrazil....
22.05.2007 (22:47)  
Jako nic proti, ale vžijte se do role průvodčích.
Jedete na svém spoji, z ničeho nic se něco vyse... a vy nemáte páru co se bude dít stejně jako ostatní. Vše teď zařizují výpravčí nebo další zaměstanci ČD. Za to, že se do budu všichni nevlezou bych teda zrovna nevinil průvodčí.

No zajímavá věc s tím sběračem. Nic podobného jsem zatím neviděl. Pawlikovi děkuji za video... =))
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko