..: Pro odvoz dřeva po lednové kalamitě na Boleticku chybí vagony :..

Ilustrační obrázekBoletice (Českokrumlovsko) - Těžařům, kteří zpracovávají polomy po lednové kalamitě ve vojenském újezdu Boletice na Českokrumlovsku, chybějí vagony k odvozu dřeva. Proto se nyní v lese hromadí tisíce kmenů a musí je odvážet nákladní auta, která zatěžují úzké silnice na Lipensku. Likvidace kalamity kvůli tomu vázne a hrozí rozmnožení kůrovce i přetížení silnic v turistické sezoně.

Orkán Kyrill způsobil ve vojenském prostoru, jehož rozloha je 22.000 hektarů, obrovské polomy, které lesáci srovnávají s pohromou v roce 1870. Začátkem letošního roku tam padlo zhruba 700.000 metrů krychlových dřeva, z nichž těžaři zatím zvládli zpracovat asi 30 procent. Situaci v posledních třech týdnech zkomplikoval nedostatek železničních vagonů na vytěžené dřevo. České dráhy nepřistavují vagony, což zpomaluje odvoz dřeva. Místo vlaků pro ně musejí jezdit nákladní auta, která zatěžují silnice.

Mluvčí Českých drah Ondřej Kubala uvedl, že nyní jim k uspokojení mimořádných požadavků zákazníků daných mimo jiné lednovou kalamitou chybí přibližně 2000 vysokostěnných nákladních vozů pro přepravu kulatiny, šrotu a uhlí. Přednostně dráhy uspokojují zákazníky, s nimiž mají uzavřeny dlouhodobé smlouvy se sankcemi za nepřistavené vagony. Na začátku roku ovšem uvolnily nad plánovaný rozpočet 200 milionů korun na opravy vagonů a další vozy najímají ze zahraničí. Podle Kubaly by se situace měla změnit v následujících týdnech, jakmile opravny vozů budou schopny vracet opravené nákladní vozy. V průběhu 14 dnů by ČD měly pro přepravu dřeva z lesů získat dalších 100 vozů z Polska.

Po lednové kalamitě se boletičtí lesáci dohodli s armádou a půjčili si vojenskou vlečku, vojáci jim vyčlenili některé cesty a upravili režim cvičných střeleb. Většinu vytěženého dřeva bylo díky tomu možné převážet pouze přes vojenský prostor do stanic, kde se nakládalo do vagonů. V prvních měsících roku přijíždělo až 50 vagonů za den, ale pak jich ubývalo. Obdobné problémy s vagony mají i další místa na Šumavě a nejen tam. Mluvčí drah Kubala vysvětlil, že po kalamitě v lednu byly dráhy lépe schopny reagovat na požadavky dřevařských firem, a to především na úkor ostatních zákazníků, kteří mohli vozy počátkem roku postrádat například díky mírné zimě a nižší poptávce po uhlí. V současnosti je však situace jiná, tito zákazníci již požadují dodržování dlouhodobých smluv. Jedná se o přepravy energetického uhlí, ocelářských výrobků, ale i šrotu.

zdroj: Finanční noviny (ČTK)


JRtrain Poslat mail autorovi | 13.5.2007 (13:04)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel mah 
13.05.2007 (18:41)  
Glagol - soudruzi v cargu si mohli spocitat, ze kdyz se zavadi mytne, tak muzou nabidnout vlaky, jenze soudruzi nenabizeji nic, spis to vypada ze cekaji, az zakaznik prijde sam, aby mu mohli vysvetlit, jak maji malo vagonu
registrovaný uživatel Glagol  mail  
13.05.2007 (18:31)  
Tví soudruzi v Cargu si podle tebe mají držet rezervní vozy za párset milionů.
Asi máš recht. Co když sv.Emanuel udělá zázrak a budou z nebe padat ryby, jsem zvědav kde vezmou ty mrazírenské vagony.
registrovaný uživatel Frava  mail  
13.05.2007 (18:24)  
Je vidět, že soudruzi manažeři v Cargu udělali někde chybu.:-)
Opravdu je to trapné, když se někdo odhodlá přepravit zboží dráhou, tak České dráhy nejsou schopni zajistit přepravu, pak se nemají divit, že přeprava po železnici nestoupá. Chudák zákazník musí prosit, jestli mu vůbec něco přepraví.
registrovaný uživatel Petryk 
13.05.2007 (17:40)  
Vlaky s uhlím teď nabíraj skoro týdenní zpoždění a dráhy to vyřešilí tím, že pronájem vozů zdražili na dvojnásobek...
registrovaný uživatel mah 
13.05.2007 (17:40)  
na vsech nadrazickach na vsech lokalkach stoji odstavene nakladni vagony o ktere nikdo "nestoji"
13.05.2007 (16:16)  
Taky by nebylo špatné podívat se na to z druhé strany.Protože třeba Biocel Paskov nestíhá vozy vykládat.Takže musí logicky někde chybět.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko