..: Pro odvoz dřeva po lednové kalamitě na Boleticku chybí vagony :..

Ilustrační obrázekBoletice (Českokrumlovsko) - Těžařům, kteří zpracovávají polomy po lednové kalamitě ve vojenském újezdu Boletice na Českokrumlovsku, chybějí vagony k odvozu dřeva. Proto se nyní v lese hromadí tisíce kmenů a musí je odvážet nákladní auta, která zatěžují úzké silnice na Lipensku. Likvidace kalamity kvůli tomu vázne a hrozí rozmnožení kůrovce i přetížení silnic v turistické sezoně.

Orkán Kyrill způsobil ve vojenském prostoru, jehož rozloha je 22.000 hektarů, obrovské polomy, které lesáci srovnávají s pohromou v roce 1870. Začátkem letošního roku tam padlo zhruba 700.000 metrů krychlových dřeva, z nichž těžaři zatím zvládli zpracovat asi 30 procent. Situaci v posledních třech týdnech zkomplikoval nedostatek železničních vagonů na vytěžené dřevo. České dráhy nepřistavují vagony, což zpomaluje odvoz dřeva. Místo vlaků pro ně musejí jezdit nákladní auta, která zatěžují silnice.

Mluvčí Českých drah Ondřej Kubala uvedl, že nyní jim k uspokojení mimořádných požadavků zákazníků daných mimo jiné lednovou kalamitou chybí přibližně 2000 vysokostěnných nákladních vozů pro přepravu kulatiny, šrotu a uhlí. Přednostně dráhy uspokojují zákazníky, s nimiž mají uzavřeny dlouhodobé smlouvy se sankcemi za nepřistavené vagony. Na začátku roku ovšem uvolnily nad plánovaný rozpočet 200 milionů korun na opravy vagonů a další vozy najímají ze zahraničí. Podle Kubaly by se situace měla změnit v následujících týdnech, jakmile opravny vozů budou schopny vracet opravené nákladní vozy. V průběhu 14 dnů by ČD měly pro přepravu dřeva z lesů získat dalších 100 vozů z Polska.

Po lednové kalamitě se boletičtí lesáci dohodli s armádou a půjčili si vojenskou vlečku, vojáci jim vyčlenili některé cesty a upravili režim cvičných střeleb. Většinu vytěženého dřeva bylo díky tomu možné převážet pouze přes vojenský prostor do stanic, kde se nakládalo do vagonů. V prvních měsících roku přijíždělo až 50 vagonů za den, ale pak jich ubývalo. Obdobné problémy s vagony mají i další místa na Šumavě a nejen tam. Mluvčí drah Kubala vysvětlil, že po kalamitě v lednu byly dráhy lépe schopny reagovat na požadavky dřevařských firem, a to především na úkor ostatních zákazníků, kteří mohli vozy počátkem roku postrádat například díky mírné zimě a nižší poptávce po uhlí. V současnosti je však situace jiná, tito zákazníci již požadují dodržování dlouhodobých smluv. Jedná se o přepravy energetického uhlí, ocelářských výrobků, ale i šrotu.

zdroj: Finanční noviny (ČTK)


JRtrain Poslat mail autorovi | 13.5.2007 (13:04)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
13.05.2007 (23:26)  
1. zadny zeleznicni prepravce nemuze drzet v rezerve vozy pro pripadnou kalamitu(proste je to drahe - radove stovky mil. rocne)
2. obeh vozu neni dostatecne rychly, proste nedochazi k dostatecne rychle nakladce a vykladce, coz nezpusobuji CD
3. existuje konkurence, kazdy si muze objednat vlak od jine spolecnosti, pokud potrebuje
4. CD nejake ty vozy pronajmou a pridaji na opravu vozu Eas letos asi 100 mil. Kc, pokud vim
registrovaný uživatel Tom  mail  
13.05.2007 (22:21)  
Tak wapek ( Falls ) těch je dost,..ONo chybí univerzální vozy Eas ( Eas-U). Ale ty chybí každý rok...Když je tuhá zima tak zase není v čem vozit uhlí..( myslím maloodběratelům)-.
13.05.2007 (21:24)  
Jedavše onehdá z Vídně přes Hohenau jsem v této stanici viděl odstavený vlak "Wapek", které na sobě měly logo ČD, ale identifikační údaje byly přelepeny samolepkami "A-ÖBB" včetně přečíslování. Byly to ty chybějící vysokostěnné vozy kýmsi výhodně střelené do Rakous nebo to byla na cestě posila pro ČD???
registrovaný uživatel zaza 
13.05.2007 (20:40)  
Jak rekl Frava...
dopisovatel nebo člen ŽP Jakuza  mail  
13.05.2007 (20:33)  
tombr: Já teda jejich tech stav nezkoumal, ale nejsou to třeba vozy čekající na opravu?
13.05.2007 (20:11)  
nemají vozy a v Broumově,Bohuslavicích n. M,Bolehošti i jende stojí a rezatěj
registrovaný uživatel Sova 
13.05.2007 (19:21)  
Zajímavé,rozhodně jsem si myslel,že dráhy mají tisícovky vozu navíc,vzhledem k tomu,že po komunistické eře zbylo mnoho nevyužívaných lokomotiv měl jsem za to,že ty lokomotivy kdysi něco tahaly.Hold se vozy šrotujou líp jak lokomotivy...
registrovaný uživatel Frava  mail  
13.05.2007 (18:51)  
Tak podle mě je lepší mít vozy někde odstavené a aspoň minimálně se o ně starat a když by byly potřeba tj. v této době, tak je jen popřípadě opravit nebo jen udělat novou revizi a dát je hned do oběhu, než je kompletně sešrotovat za pár korun a nemít nic. Protože na nové vozy už vůbec nejsou peníze. Navíc by manažeři měli předpokládat, že po vstupu do EU a zavedením mýtného systému, se budou přepravy aspoň trochu zvedet a ne se tomu najednou divit, když je to trend EU. Kdybych si zítra objednal najednou objednal deset uhláků, tak už vidím co by to dalo dráze práci než by je sehnala.
13.05.2007 (18:45)  
taky vím aspon o deseti vagonech odstavených už delší dobu v hodslavicích a daly by se použít ale chyba bude na obou stranách
13.05.2007 (18:44)  
mah:Tak nebude to tak hrozný, když nechali vagóny opravit. Samozřejmě mohli to udělat mnohem mnohem mnohem dřív.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko