..: Pardubický kraj vábí turisty cestovatelskou soutěží :..

Ilustrační obrázekPardubice - Pardubický kraj, který je dlouhodobě nejméně navštěvovaným místem v republice, chce přiblížit turistům z celé České republiky své známé i opomíjené památky. Vybral 14 výletních míst a vyhlásil cestovatelskou soutěž Pardubický kraj vlakem Českých drah. Zahájí ji 1.5. a ukončí 20.9.2007.

Hlavním klíčem výběru památek byla dostupnost vlakem. Je mezi nimi například zámek v Moravské Třebové, Tvrz Bouda v Těchoníně, rozhledna Andrlův Chlum v Ústí nad Orlicí nebo Hippologické muzeum ve Slatiňanech. Soutěž, která by měla do kraje přivábit víc turistů, spočívá ve sbírání razítek na hrací karty, každá památka má vlastní. Jsou na ní informace o vlakových spojích a historii objektu. Za deset razítek a minimálně jedno razítko ze spěšného vlaku Sněžník nebo Vysočina turisté získají ceny. Výsledky kraj vyhlásí 29.5.2007.

Přestože kraj dlouhodobě patří mezi regiony opomíjené turisty, od roku 2003 počet návštěvníků Pardubického kraje mírně stoupá. Loni navštívilo regiony v kraji více než 350.000 turistů a přenocovalo zde v průměru 3,5 noci. Předloni přijelo do kraje přibližně o 20.000 méně turistů, kteří se zde ubytovali na průměrných 3,3 noci. Do sousedního Královéhradecké kraje zavítalo loni více než 980.000 lidí. Rozhodli se zde strávit v průměru 3,8 noci.

Další informace: Pardubický kraj, www.vychodni-cechy.info

zdroj: Finanční noviny (ČTK)


JRtrain Poslat mail autorovi | 26.4.2007 (19:57)
Related newsopen/close

More on Služby Pozvánky

More from ČR Pardubický Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
Correspondent or Member of ŽelPage Railfort  mail  
03.05.2007 (1:00)  
Venca Motyka: Sněžníka by nejvíc zpropagoval přípoj od Prahy.
Registered user Tomáš180  mail  
02.05.2007 (20:47)  
Proč je u toho zrovna fotka z trati 180 v Plzeňském kraji?
Correspondent or Member of ŽelPage Railfort  mail  
01.05.2007 (7:55)  
tenzor: Jako průvodce na tvrzi musím fakt, že od Sucháku chodí více lidí jen potvrdit. Ovšem to zdaleka neznamená, že by podíl lidí od vlaku byl zanedbatelný. Co by bodlo, tak opětovné zavedení nějakých autobusů, které by stavěly na Červenovodském sedle. Vyvézt se autobusem nahoru a sejít k vlaku dolů by bylo optimální.
Registered user tenzor 
28.04.2007 (22:40)  
Adam: ok, ale bude to oproti cestě z Těchonína jen poloviční převýšení a 2 km cesty místo 7 (krom toho z psychologického hlediska je kupodivu pro většinu lidí přijatelnější někam jít z kopce, i když ví, že budou muset jít zpátky do kopce, než naopak). Myslím, že lidí, kteří jdou ze Suchého vrchu, bude mnohonásobně víc než těch kteří to budou šlapat od vlaku.
27.04.2007 (21:00)  
Na zastávce Mladkov začíná naučná "Betonová stezka", Veselý kopec je zajímavý, ale především je tam v sobotu a neděli "veselá" cesta veřejnou dopravou objednanou úředníky PU kraje.
Correspondent or Member of ŽelPage Railfort  mail  
27.04.2007 (19:08)  
A nejlepší je návštěva Boudy se ŽelPage - viz Akce.
Correspondent or Member of ŽelPage Railfort  mail  
27.04.2007 (18:23)  
tenzor: Bouda je z Těchonína 6,5 km mírně stoupajícím údolím potoka. Z Mladkova i Lichkova je to podobná vzdálenost, jen cesta je jiného charakteru.
27.04.2007 (16:51)  
radekedar: Aby se do Hradeckého kraje lidem nechtělo víc, když je v něm polovina Krkonoš a skoro celé Orlické Hory. V Pardubickém kraji se musí hledat, kde je něco zajímavého. Napadají mě historická jádra měst Pardubice, Chrudim a Litomyšl, skanzen na Veselém kopci, přehrady Pastviny a Seč a sem tam nějaká ta zřícenina nebo hrad (Kuňka, Košumberk). V zimě asi jen jižní část Orlických hor nebo sever Vysočiny na běžky nebo něco málo vleků okolo Dolní Moravy.
Registered user Ninja  mail  
27.04.2007 (15:41)  
Svědek: a byl jsi v pardubickém kraji jinde než v MuNu? podle toho co píšeš asi ne...
Correspondent or Member of ŽelPage Adam  mail  
27.04.2007 (11:12)  
tenzor: A jak se pak dostanou zpatky dva kilometry nahoru k autu? :-D
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko