Brno - České dráhy vlastní 2 lokomotivy řady 263 (dříve S 499.2). Jedná se o stroje vyrobené v 80. letech minulého století. 263 001 se přezdívá "Máša", druhé této lokomotivě u ČD se pak říká "Dáša". Lokomotivy jsou ve stavu DKV Brno, PJ Maloměřice. Lokomotivy řady 263 zajišťují v Jihomoravském kraji vozbu osobních vlaků na trati linky S3 (příp. S2) IDS JMK a posilují tak své kolegyně řady 242 (případně 230).
V loňském roce (květen) postihl požár ve strojovně lokomotivu 263 002. Lokomotiva stála až do konce roku 2006 ve svém depu v Maloměřicích, poté byla předána k opravě do Přerova. Cílem je vozidlo opět uvést do provozního stavu, vrátit do Brna by se mělo v červnu letošního roku. Lokomotiva "Máša" je asi měsíc neprovozní a čeká rovněž na nový trakční motor.
Lokomotivy řady 263 by měly nadále zůstat "dvěstěšedesáttrojkami", k přestavbě na řadu 361 by dojít nemělo. V opačném případě by Brno přišlo o své dvě unikátní lokomotivy - Mášu a Dášu.
zdroj: vlastní pozorování
Flexo Proč čteš želpage, když tě nezajímají loko ?
Voĺoďa Lenin Možná to nepřesné je, ale čtenář želpage znalý poměrů u ČD si snadno domyslí.
A nevíte někdo jestli to budou měnit za ten stejnej trakční motor AL 4562 FiR, nebo se tam dává nějaká modernější náhrada ?
no ono pozorovat obsazenost vlaku na trati 250 v Židenicích nebo na hlaváku není tak uplně fér ... zkuste se někdy podívat do KrPole kolik lidí tam vyleze .... to se potom ráno dá v tom vlaku i sednout :-)))
Tohle není diskuzní fórum, zpráva narozdíl od dizkuzního příspěvku musí být přesná a bezchybná. Domněnky získané nějakým pozorováním vydávané za zprávy pak mohou uvést v omyl stovky věci neznalých čtenářů, proto to příkré odsouzení. Souhlasím s Flexem.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.