Týniště nad Orlicí - Na železniční trati Týniště nad Orlicí - Broumov se za několik týdnů dočkají většího pohodlí. České dráhy na trať nasadí od června vlakové soupravy Regionova. Soupravy v zeleno-žlutém nátěru představují na tratích v kraji revoluci v kvalitě cestování. „S organizátorem dopravy Královéhradeckého kraje společností Oredo jsme se dohodli, že nové jednotky nasadíme na Náchodsku. Mezi Týništěm a Broumovem denně pokryjí 16 vlaků. Proces obnovy železničních vozidel tím ale nekončí. V příštích 2 letech vyjedou na koleje Královéhradecka další modernizovaná vozidla,“ uvádí vedoucí Krajského centra ČD Roman Moravčík.
Železnice sází na pomoc Evropské unie
Moderní soupravy jezdí od loňska na trati Hradec Králové - Turnov. V roce 2009 bude v kraji jezdit minimálně 9 jednotek Regionova. Postupně by se měly objevit na většině zdejších neelektrifikovaných tratích. Modernizací vozového parku chtějí ČD dostat do vlaků více lidí. Už měsíc jezdí v kraji řídicí vozy řady 954. „Těmito vozy se cestující mohou svézt z Trutnova do Chlumce nad Cidlinou a Hradce nebo Letohradu,“ uvádí Moravčík. Za přispění peněz z Evropské unie má projít revoluční změnou i kvalita cestování na hlavních elektrifikovaných tratích v kraji.
ČD se však musí dohodnout s krajem, protože podmínkou využití evropských peněz je jejich finanční spoluúčast. „V případě, že kraj náš návrh podpoří, budeme jednat s dodavatelem. Může to být i zahraniční výrobce. Bude se jednat o takzvané pantografické vlakové jednotky. Chtěli bychom jednopodlažní nízkopodlažní verzi, velký počet takových vlaků jezdí v západní Evropě. Nejzazší termín uvedení do provozu těchto vlaků s přispěním Unie je rok 2013,“ dodává Moravčík.
Předseda krajského výboru pro dopravu Jan Regner říká, že v tuto chvíli je předčasné dělat jakékoli závěry. Je to na samém počátku a také není studie. Modernizace vozového parku ČD částečně souvisí i se zvyšující se konkurencí soukromých dopravců. Cestující měli šanci, že se koncem loňského roku svezou moderním vlakem na frekventované trati Pardubice - Liberec. Dva soukromí dopravci, kteří ve veřejné soutěži na provozování rychlíků na této trati soupeřili s ČD, totiž nabízeli nízkopodlažní soupravu Siemens Desiro. Konkurs nakonec hlavně díky nízké ceně vyhrály ČD. Královéradecký kraj dotuje regionální vlakovou dopravu roční částkou asi 280 milionů.
Dvě Regionovy i do Prahy a Středočeského kraje
Ve středu 2.5.2007 nasadí České dráhy do pravidelného provozu 2 jednotky Regionova s pořadovými čísly 22 a 23 také v Praze a Středočeském kraji. České dráhy v tiskové zprávě uvádí, že každý všední den budou Regionovy jezdit na městské lince Praha Libeň – Praha Holešovice – Roztoky u Prahy. "O víkendech a svátcích pak budou vozit cestující na tzv. Posázavském pacifiku, tedy na trati z Prahy do Dobříše a do Čerčan" uvedl tiskový mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. V návaznosti na to budou předané jednotky Regionova označeny logotypem Prahy a Středočeského kraje, jejich název doplněn na „Středočeská Regionova“ a opatřeny internetovými adresami www.kr-stredocesky.cz a www.praha-mesto.cz.
zdroj: MF DNES, Tisková zpráva ČD
Tyto věty si protiřečí. Buď lze jezdit Regionovou nebo mít pohodlí. Neboť Regionova a pohodlí nejsou vzájmně slučitelné...:-)
Nic o Regionovach v te vete nevidim...Ty asi nejezdi na proud, ne?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.