..: České dráhy lákají pasažéry na Náchodsku do lepších vlaků :..

RegionovaTýniště nad Orlicí - Na železniční trati Týniště nad Orlicí - Broumov se za několik týdnů dočkají většího pohodlí. České dráhy na trať nasadí od června vlakové soupravy Regionova. Soupravy v zeleno-žlutém nátěru představují na tratích v kraji revoluci v kvalitě cestování. „S organizátorem dopravy Královéhradeckého kraje společností Oredo jsme se dohodli, že nové jednotky nasadíme na Náchodsku. Mezi Týništěm a Broumovem denně pokryjí 16 vlaků. Proces obnovy železničních vozidel tím ale nekončí. V příštích 2 letech vyjedou na koleje Královéhradecka další modernizovaná vozidla,“ uvádí vedoucí Krajského centra ČD Roman Moravčík.

Železnice sází na pomoc Evropské unie

Moderní soupravy jezdí od loňska na trati Hradec Králové - Turnov. V roce 2009 bude v kraji jezdit minimálně 9 jednotek Regionova. Postupně by se měly objevit na většině zdejších neelektrifikovaných tratích. Modernizací vozového parku chtějí ČD dostat do vlaků více lidí. Už měsíc jezdí v kraji řídicí vozy řady 954. „Těmito vozy se cestující mohou svézt z Trutnova do Chlumce nad Cidlinou a Hradce nebo Letohradu,“ uvádí Moravčík. Za přispění peněz z Evropské unie má projít revoluční změnou i kvalita cestování na hlavních elektrifikovaných tratích v kraji.

ČD se však musí dohodnout s krajem, protože podmínkou využití evropských peněz je jejich finanční spoluúčast. „V případě, že kraj náš návrh podpoří, budeme jednat s dodavatelem. Může to být i zahraniční výrobce. Bude se jednat o takzvané pantografické vlakové jednotky. Chtěli bychom jednopodlažní nízkopodlažní verzi, velký počet takových vlaků jezdí v západní Evropě. Nejzazší termín uvedení do provozu těchto vlaků s přispěním Unie je rok 2013,“ dodává Moravčík.

Předseda krajského výboru pro dopravu Jan Regner říká, že v tuto chvíli je předčasné dělat jakékoli závěry. Je to na samém počátku a také není studie. Modernizace vozového parku ČD částečně souvisí i se zvyšující se konkurencí soukromých dopravců. Cestující měli šanci, že se koncem loňského roku svezou moderním vlakem na frekventované trati Pardubice - Liberec. Dva soukromí dopravci, kteří ve veřejné soutěži na provozování rychlíků na této trati soupeřili s ČD, totiž nabízeli nízkopodlažní soupravu Siemens Desiro. Konkurs nakonec hlavně díky nízké ceně vyhrály ČD. Královéradecký kraj dotuje regionální vlakovou dopravu roční částkou asi 280 milionů.

Dvě Regionovy i do Prahy a Středočeského kraje

Středočeská Regionova v roce 2006Ve středu 2.5.2007 nasadí České dráhy do pravidelného provozu 2 jednotky Regionova s pořadovými čísly 22 a 23 také v Praze a Středočeském kraji. České dráhy v tiskové zprávě uvádí, že každý všední den budou Regionovy jezdit na městské lince Praha Libeň – Praha Holešovice – Roztoky u Prahy. "O víkendech a svátcích pak budou vozit cestující na tzv. Posázavském pacifiku, tedy na trati z Prahy do Dobříše a do Čerčan" uvedl tiskový mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. V návaznosti na to budou předané jednotky Regionova označeny logotypem Prahy a Středočeského kraje, jejich název doplněn na „Středočeská Regionova“ a opatřeny internetovými adresami www.kr-stredocesky.cz a www.praha-mesto.cz.

zdroj: MF DNES, Tisková zpráva ČD


Adys Poslat mail autorovi | 23.4.2007 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Královéhradecký ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
24.04.2007 (2:46)  
No snad fondy EU pomuzou. Osobne mam dojem, ze rychle uvedeni RegioNov (at si o nich mysli kdo chce co che, tak urcite zlepseni proste jsou) souvisi rpave skonkurenci. CD se pomalu zacaly bat, ze kraje nebudou hledet jen na cenu, ale take na nizkopodlaznost a pohodli, coz slibovali alternativni dopravci. A tak objednaly RegioNovy, aby mely argument v ruce. 814 neni sice zazrak, ale alespon neco se na regionalnich tratich deje. Z hlediska imobilnich obcanu je to skoro zazrak (bude jich snad 130) a ostatni musi doufat, ze konkurencni tlak bude stale stoupat a dockame se postupem casu i neceho jineho. Treba s prispenim regionalnich a dopravnich fondu.
23.04.2007 (23:18)  
Venca Motyka: zvedací plošina je vyloženě nouzová záležitost jen pro vozíčkáře. Nízkopodlažnost je určena pro všechny, tzn. i pro obtížně pohyblivé osoby, matky s dětmi a kočárky, pro cyklisty (kola) - ti budou těžko používat plošinu, prostě nějak ty schody zdolají.
23.04.2007 (22:45)  
RIS: ČD mají i na víc než na Desira ;o)
23.04.2007 (22:43)  
Na železniční trati Týniště nad Orlicí - Broumov se za několik týdnů dočkají většího pohodlí. České dráhy na trať nasadí od června vlakové soupravy Regionova
Tyto věty si protiřečí. Buď lze jezdit Regionovou nebo mít pohodlí. Neboť Regionova a pohodlí nejsou vzájmně slučitelné...:-)
registrovaný uživatel RIS  mail  
23.04.2007 (22:40)  
Nejlepší by bylo, kdyby se začala nějak vyvíjet řada x44, ať už jako 444, 544, 644, či třeba 844.Bylo by zajímavé vědět, co by z toho vylezlo.
registrovaný uživatel RIS  mail  
23.04.2007 (22:38)  
Venco: já myslím, že ČD mají i na víc, než je Regionova, resp. bych dělal projekt Regionova a tyto vozy nasazoval na lokálky a projekt např. Desiro, které by jezdilo R společně s 854.Ale 814 se na hlavní tratě moc nehodí, ale je to tu stále diskutované, takže končím.
23.04.2007 (22:23)  
Ještě štěstí, že se dnešnich dnů nedočkaly M131 1 jinak by jezdil RegioHurvínek.
registrovaný uživatel RIS  mail  
23.04.2007 (22:19)  
Ajemgud: aby se z těch Regionov ČD nepodělaly.Taková 854 a 954 je mi milejší, škoda, že není nízkopodlažní.Třeba někdy dojde na projekt 954 nízkopodlaha, doufám v to.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
23.04.2007 (22:18)  
Za přispění peněz z Evropské unie má projít revoluční změnou i kvalita cestování na hlavních elektrifikovaných tratích v kraji.
Nic o Regionovach v te vete nevidim...Ty asi nejezdi na proud, ne?
23.04.2007 (22:07)  
Teda, jestli ČD nazývají 814 revolucí, tak potěš pánbůh. :)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko