..: České dráhy lákají pasažéry na Náchodsku do lepších vlaků :..

RegionovaTýniště nad Orlicí - Na železniční trati Týniště nad Orlicí - Broumov se za několik týdnů dočkají většího pohodlí. České dráhy na trať nasadí od června vlakové soupravy Regionova. Soupravy v zeleno-žlutém nátěru představují na tratích v kraji revoluci v kvalitě cestování. „S organizátorem dopravy Královéhradeckého kraje společností Oredo jsme se dohodli, že nové jednotky nasadíme na Náchodsku. Mezi Týništěm a Broumovem denně pokryjí 16 vlaků. Proces obnovy železničních vozidel tím ale nekončí. V příštích 2 letech vyjedou na koleje Královéhradecka další modernizovaná vozidla,“ uvádí vedoucí Krajského centra ČD Roman Moravčík.

Železnice sází na pomoc Evropské unie

Moderní soupravy jezdí od loňska na trati Hradec Králové - Turnov. V roce 2009 bude v kraji jezdit minimálně 9 jednotek Regionova. Postupně by se měly objevit na většině zdejších neelektrifikovaných tratích. Modernizací vozového parku chtějí ČD dostat do vlaků více lidí. Už měsíc jezdí v kraji řídicí vozy řady 954. „Těmito vozy se cestující mohou svézt z Trutnova do Chlumce nad Cidlinou a Hradce nebo Letohradu,“ uvádí Moravčík. Za přispění peněz z Evropské unie má projít revoluční změnou i kvalita cestování na hlavních elektrifikovaných tratích v kraji.

ČD se však musí dohodnout s krajem, protože podmínkou využití evropských peněz je jejich finanční spoluúčast. „V případě, že kraj náš návrh podpoří, budeme jednat s dodavatelem. Může to být i zahraniční výrobce. Bude se jednat o takzvané pantografické vlakové jednotky. Chtěli bychom jednopodlažní nízkopodlažní verzi, velký počet takových vlaků jezdí v západní Evropě. Nejzazší termín uvedení do provozu těchto vlaků s přispěním Unie je rok 2013,“ dodává Moravčík.

Předseda krajského výboru pro dopravu Jan Regner říká, že v tuto chvíli je předčasné dělat jakékoli závěry. Je to na samém počátku a také není studie. Modernizace vozového parku ČD částečně souvisí i se zvyšující se konkurencí soukromých dopravců. Cestující měli šanci, že se koncem loňského roku svezou moderním vlakem na frekventované trati Pardubice - Liberec. Dva soukromí dopravci, kteří ve veřejné soutěži na provozování rychlíků na této trati soupeřili s ČD, totiž nabízeli nízkopodlažní soupravu Siemens Desiro. Konkurs nakonec hlavně díky nízké ceně vyhrály ČD. Královéradecký kraj dotuje regionální vlakovou dopravu roční částkou asi 280 milionů.

Dvě Regionovy i do Prahy a Středočeského kraje

Středočeská Regionova v roce 2006Ve středu 2.5.2007 nasadí České dráhy do pravidelného provozu 2 jednotky Regionova s pořadovými čísly 22 a 23 také v Praze a Středočeském kraji. České dráhy v tiskové zprávě uvádí, že každý všední den budou Regionovy jezdit na městské lince Praha Libeň – Praha Holešovice – Roztoky u Prahy. "O víkendech a svátcích pak budou vozit cestující na tzv. Posázavském pacifiku, tedy na trati z Prahy do Dobříše a do Čerčan" uvedl tiskový mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. V návaznosti na to budou předané jednotky Regionova označeny logotypem Prahy a Středočeského kraje, jejich název doplněn na „Středočeská Regionova“ a opatřeny internetovými adresami www.kr-stredocesky.cz a www.praha-mesto.cz.

zdroj: MF DNES, Tisková zpráva ČD


Adys Poslat mail autorovi | 23.4.2007 (22:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from ČR Královéhradecký ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
06.05.2007 (20:36)  
no konečně zlepšení i na 026
Registered user Ninja  mail  
26.04.2007 (17:50)  
Twix: "Prosím tě, napiš mi ještě jednu věc, ať se mi klidně usíná: Když máš známého na MD, proč bylo tedy vypsáno druhé kolo na R Pardubice - Liberec? :-) :-)"

Vidíš tady někde odpověď? :-D
26.04.2007 (0:09)  
to MZ: No ja nevim, ale i Vy dosl "lzete". Presna cena trojdilne regionovy neni znama, odhad by mohl byt okolo tech 30 az 35milionu. Desiro vyjde baj ocko na 80 az 100 milionu, zalezi na kurzu, vybave atd. Ale nevim jak jste prisel na to, ze misto trojdilne Regionovy byste potreboval dve Desira. desior ma kapacitu sedicich cestujicic 123 (kdyz ma i prvni tridu, tak 121), RegioNova dvojdilna ma 84 mist a trojdilna 135. Tudiz trojdilna RegioNova a Desiro maji podobnou kapacitu.
25.04.2007 (22:12)  
Ad Venca Burgán – pravda, na tratě s traťovou rychlostí 50 - 80 km/h je nákup Desira za cca 100 milionů to nejlepší "podnikatelské rozhodnutí".
Vámi uváděných 40 milionů za 814+014+814 byste nedal > jaksi mi nevychází, že 814 + 914 je za polovic, ale na kapacitu 814+014+814 za vašich 40 milinů byste si musel pořídit Desira dvě za směšných 200 milinoů.
Sakra, vy jste mi vzorový hospodář. Škoda, že si vás Topolánek nevybral za ministra financí.…
Registered user 471.015  mail  
25.04.2007 (12:45)  
Zpět k tématu - zná někdo oběhy? Při letmém nakouknutí do JŘ by to mohlo vést i k úspoře jedné 810-ky, co hobluje Meziměstí - Broumov, protože by ty vlaky mohly odjezdit Regionovy, tj. byly by přímé vlaky Týniště - Broumov.
Registered user lwq  mail  
25.04.2007 (0:57)  
kdyz uz je tu clanek z casti o aktualite v nasem kraji zeptam se ... vite nekdo neco co se bude dit na 026 mezi vaclavicemi a polici ? v poslednich dnech se videl jet smer police podbijecku, spoustu sterku na vyklopnych vozech (jako pouzivaji na novem spojeni) a take podmracenou tahnute tri stare B vagony - asi sluzebni, tmave zelene ...

predem dik za odpovedi ...

ps. prominte, ze sem to napsal sem - nevedel sem kam jinam ... dikas za pochopeni ... ;-)
Registered user Honnzok  mail  
24.04.2007 (18:35)  
Jak ty 3 vozy Btaxi (62) chtějí nacpat do 814 (86) ??? Tam budem jak sardinky
24.04.2007 (18:25)  
Twix: obrovské rezervy má 031. při hrátkách na úpravu grafikonu 030, 031, 032 se mi podařilo uspíšit liberecké rychlíky v každém směru o 6 minut, při vybudování dvoukolejných úseků na správných místech až 12 minut. Docela slušné zrychlení na 39 km dlouhé trati. Další úpravy by byly realizovatelné na 030, kde jsou také určité rezervy. Takže když soukromníci nabízeli rychlé obraty, ani jsem se tomu nedivil.
24.04.2007 (18:10)  
xAnri05: když už ze mě děláš vola, tak si nejdřívě přečti celý článek pořádně. Mám na mysli větu "Soupravy v zeleno-žlutém nátěru představují na tratích v kraji revoluci v kvalitě cestování. " Tak a teď kdo je z nás dvou blb? :D
24.04.2007 (18:09)  
Venca (už jen stručněji, tobě něco vysvětlovat je zbytečné)
Koukám že jízdní doby na trati 030 podle tebe není možné zkrátit, a ještě je tam rezerva na škrábání do schodů. Ale křižovat se přece nemusí tam kde se křižuje teď - nevím přesně jak to soukromníci navrhovali, ale zůstalo by dejme tomu křižování v Žel.Brodě a ostatní by se posunuly - a přípojné Os a Sp by nebyl problém minutově přizpůsobit.
Proč by měl mít Viamont dumpingové ceny a z čeho by rozdíl pokryl? A co znamená "monopol na trati KV - ML"? Prostě tam vyhrál VŘ a mimo jiné má nižší jízdné. Zato ČD uvedly velmi podezřele nízké ceny, výrazně nižší než u ostatních svých R, lhaly s tím že vozidla mají odepsána a lhaly s tím že je využijí v mezičasech - ve skutečnosti každá souprava 2 hodiny stojí v PU i LB, kde podle tebe čistí soupravu (někdy mi to nafilmuj).
Prosím tě, napiš mi ještě jednu věc, ať se mi klidně usíná: Když máš známého na MD, proč bylo tedy vypsáno druhé kolo na R Pardubice - Liberec? :-) :-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko