Týniště nad Orlicí - Na železniční trati Týniště nad Orlicí - Broumov se za několik týdnů dočkají většího pohodlí. České dráhy na trať nasadí od června vlakové soupravy Regionova. Soupravy v zeleno-žlutém nátěru představují na tratích v kraji revoluci v kvalitě cestování. „S organizátorem dopravy Královéhradeckého kraje společností Oredo jsme se dohodli, že nové jednotky nasadíme na Náchodsku. Mezi Týništěm a Broumovem denně pokryjí 16 vlaků. Proces obnovy železničních vozidel tím ale nekončí. V příštích 2 letech vyjedou na koleje Královéhradecka další modernizovaná vozidla,“ uvádí vedoucí Krajského centra ČD Roman Moravčík.
Železnice sází na pomoc Evropské unie
Moderní soupravy jezdí od loňska na trati Hradec Králové - Turnov. V roce 2009 bude v kraji jezdit minimálně 9 jednotek Regionova. Postupně by se měly objevit na většině zdejších neelektrifikovaných tratích. Modernizací vozového parku chtějí ČD dostat do vlaků více lidí. Už měsíc jezdí v kraji řídicí vozy řady 954. „Těmito vozy se cestující mohou svézt z Trutnova do Chlumce nad Cidlinou a Hradce nebo Letohradu,“ uvádí Moravčík. Za přispění peněz z Evropské unie má projít revoluční změnou i kvalita cestování na hlavních elektrifikovaných tratích v kraji.
ČD se však musí dohodnout s krajem, protože podmínkou využití evropských peněz je jejich finanční spoluúčast. „V případě, že kraj náš návrh podpoří, budeme jednat s dodavatelem. Může to být i zahraniční výrobce. Bude se jednat o takzvané pantografické vlakové jednotky. Chtěli bychom jednopodlažní nízkopodlažní verzi, velký počet takových vlaků jezdí v západní Evropě. Nejzazší termín uvedení do provozu těchto vlaků s přispěním Unie je rok 2013,“ dodává Moravčík.
Předseda krajského výboru pro dopravu Jan Regner říká, že v tuto chvíli je předčasné dělat jakékoli závěry. Je to na samém počátku a také není studie. Modernizace vozového parku ČD částečně souvisí i se zvyšující se konkurencí soukromých dopravců. Cestující měli šanci, že se koncem loňského roku svezou moderním vlakem na frekventované trati Pardubice - Liberec. Dva soukromí dopravci, kteří ve veřejné soutěži na provozování rychlíků na této trati soupeřili s ČD, totiž nabízeli nízkopodlažní soupravu Siemens Desiro. Konkurs nakonec hlavně díky nízké ceně vyhrály ČD. Královéradecký kraj dotuje regionální vlakovou dopravu roční částkou asi 280 milionů.
Dvě Regionovy i do Prahy a Středočeského kraje
Ve středu 2.5.2007 nasadí České dráhy do pravidelného provozu 2 jednotky Regionova s pořadovými čísly 22 a 23 také v Praze a Středočeském kraji. České dráhy v tiskové zprávě uvádí, že každý všední den budou Regionovy jezdit na městské lince Praha Libeň – Praha Holešovice – Roztoky u Prahy. "O víkendech a svátcích pak budou vozit cestující na tzv. Posázavském pacifiku, tedy na trati z Prahy do Dobříše a do Čerčan" uvedl tiskový mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. V návaznosti na to budou předané jednotky Regionova označeny logotypem Prahy a Středočeského kraje, jejich název doplněn na „Středočeská Regionova“ a opatřeny internetovými adresami www.kr-stredocesky.cz a www.praha-mesto.cz.
zdroj: MF DNES, Tisková zpráva ČD
To když by měli dat ČD za nový Desiro či něco jiného za 80 mega,tak cena bude 40 stejně jako za 3 vozovej regiošukafon.Mě to nevymluvíte když 814+914 stojí 20 tak 814+014+814 bude stát minimálně 40 mega.Já bych za remotorizaci 40 mega nedal ani náhodou.Moderní vozidlo a max.80 je chabí.
1) Jaký má vliv na jízdní doby, když mamince s kočárkem spěchá na pomoc vlakvedoucí a cyklista rve kolo po schodech, oproti nízkopodlažnímu nástupu? Nedejbože když jede nějaký ten invalida.
2) ČD šly do prvního kola s 854, možná si to pleteš s vlaky Plzeň - Most, kde provedly ještě drzejší dumping a v Plzni si kvůli tomu specielně vydržují 3 vozy 943 a 843.
3) Vlaky Liberec - Harrachov jsou od rychlíků do Pardubic zcela odděleny, mají společné jen to že 843 jsou ve stejném depu, oběhy nejsou propojeny - jsou to prostě jiné 843.
4) Jízdní řády si neurčuje soukromník, ale v prvním kole byly navržené časy oficiálně označeny za přibližné a uchazeči měli možnost je mírně pozměnit. Ve druhém kole byly změny časů už zakázány - MD se prý dozvědělo že se bude překopávat Kolín a že Jihomoravský kraj přišel s taktovou dopravou na 260. Což postrádá smysl, protože když Desiro přijede do Pardubic dřív než 843, je to přece lepší a jistější přípoj. Tím jsem odpověděl i na to ohledně přípojů - žádné by přece neubyly. A k tomu křižování - nyní se vlaky křižují v Liberci, čili jakékoliv zpoždění přijíždějícího vlaku se ihned přenese na vlak odjíždějící do Pardubic - už jsem takhle zažil zpo 20min, které se následně přeneslo přes R 949 až do Prahy.
5) Ty 2 hodiny čistíš soupravu? Při každém obratu? To snad ani nemá smysl komentovat. Já jen že tisíce vlaků (i s vyšší obsazeností) mají obrat pár minut a vydrží tak pendlovat půl dne.
6) Já neřekl že nedělní posílení není, jen že o něm nevím. Tím se tedy omlouvám za svou neznalost (doufám že přijatelnějším způsobem, než jakým ty obhajuješ tu svou).
7) Na základě jakého průzkumu tvrdíš, že 843 je pohodlnější než Desiro? Já bych to (ani opak) neprohlásil jen na základě své domněnky a názoru příbuzných ze Žitavy.
Nakonec jsem neřekl, že po 030 musí jezdit soukromník, ani že tam musí jezdit Desiro. Jen podotýkám, a to doufám že nevyvratitelnou věc, že způsob, jakým byly letos tyto vlaky zajištěny, byl minimálně v některých bodech zcela neseriózní. Pokud máš nějaké seriózní zdroje informací (nemyslím Železničáře a tiskovky ČD), musí ti to být jasné přece taky.
Ale nějak se tu odbočilo od těch Regionov. Bohužel je pravda, že na trati 026 představují revoluci v cestování, zatím tam jezdí veselá kráva s krabičkami se zamazanými skly, což je pro zdejší jízdní doby děs. Na trati 210, o které se píše dole, jezdí to samé, a Regionova tam bude super. Jen nevím, na který vlak to dají o víkendu - v pracovní dny bych pro ně mnoho spojů našel, ale o víkendu?
Takže, čtenáři, udělej odbočku na:
http://www.blisty.cz/2007/4/24/art33976.html
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.