..: České dráhy lákají pasažéry na Náchodsku do lepších vlaků :..

RegionovaTýniště nad Orlicí - Na železniční trati Týniště nad Orlicí - Broumov se za několik týdnů dočkají většího pohodlí. České dráhy na trať nasadí od června vlakové soupravy Regionova. Soupravy v zeleno-žlutém nátěru představují na tratích v kraji revoluci v kvalitě cestování. „S organizátorem dopravy Královéhradeckého kraje společností Oredo jsme se dohodli, že nové jednotky nasadíme na Náchodsku. Mezi Týništěm a Broumovem denně pokryjí 16 vlaků. Proces obnovy železničních vozidel tím ale nekončí. V příštích 2 letech vyjedou na koleje Královéhradecka další modernizovaná vozidla,“ uvádí vedoucí Krajského centra ČD Roman Moravčík.

Železnice sází na pomoc Evropské unie

Moderní soupravy jezdí od loňska na trati Hradec Králové - Turnov. V roce 2009 bude v kraji jezdit minimálně 9 jednotek Regionova. Postupně by se měly objevit na většině zdejších neelektrifikovaných tratích. Modernizací vozového parku chtějí ČD dostat do vlaků více lidí. Už měsíc jezdí v kraji řídicí vozy řady 954. „Těmito vozy se cestující mohou svézt z Trutnova do Chlumce nad Cidlinou a Hradce nebo Letohradu,“ uvádí Moravčík. Za přispění peněz z Evropské unie má projít revoluční změnou i kvalita cestování na hlavních elektrifikovaných tratích v kraji.

ČD se však musí dohodnout s krajem, protože podmínkou využití evropských peněz je jejich finanční spoluúčast. „V případě, že kraj náš návrh podpoří, budeme jednat s dodavatelem. Může to být i zahraniční výrobce. Bude se jednat o takzvané pantografické vlakové jednotky. Chtěli bychom jednopodlažní nízkopodlažní verzi, velký počet takových vlaků jezdí v západní Evropě. Nejzazší termín uvedení do provozu těchto vlaků s přispěním Unie je rok 2013,“ dodává Moravčík.

Předseda krajského výboru pro dopravu Jan Regner říká, že v tuto chvíli je předčasné dělat jakékoli závěry. Je to na samém počátku a také není studie. Modernizace vozového parku ČD částečně souvisí i se zvyšující se konkurencí soukromých dopravců. Cestující měli šanci, že se koncem loňského roku svezou moderním vlakem na frekventované trati Pardubice - Liberec. Dva soukromí dopravci, kteří ve veřejné soutěži na provozování rychlíků na této trati soupeřili s ČD, totiž nabízeli nízkopodlažní soupravu Siemens Desiro. Konkurs nakonec hlavně díky nízké ceně vyhrály ČD. Královéradecký kraj dotuje regionální vlakovou dopravu roční částkou asi 280 milionů.

Dvě Regionovy i do Prahy a Středočeského kraje

Středočeská Regionova v roce 2006Ve středu 2.5.2007 nasadí České dráhy do pravidelného provozu 2 jednotky Regionova s pořadovými čísly 22 a 23 také v Praze a Středočeském kraji. České dráhy v tiskové zprávě uvádí, že každý všední den budou Regionovy jezdit na městské lince Praha Libeň – Praha Holešovice – Roztoky u Prahy. "O víkendech a svátcích pak budou vozit cestující na tzv. Posázavském pacifiku, tedy na trati z Prahy do Dobříše a do Čerčan" uvedl tiskový mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. V návaznosti na to budou předané jednotky Regionova označeny logotypem Prahy a Středočeského kraje, jejich název doplněn na „Středočeská Regionova“ a opatřeny internetovými adresami www.kr-stredocesky.cz a www.praha-mesto.cz.

zdroj: MF DNES, Tisková zpráva ČD


Adys Poslat mail autorovi | 23.4.2007 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Královéhradecký ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
24.04.2007 (18:05)  
Souhlasím s Vencou ... RN jso přínos. Už léta jezdím ze Znojma do Okříšek a trandit 2 hodiny 810kou, za tu cenu je opravdu jen pro železniční nadšence, hoděn lidí to i odrazuje od jízdy vlakem na této trati, ale od té doby kdy tam začala jezdit Vysočinská RN,tak i pár do té doby zarytých odpůrců se občas sveze ... ono je pravda že 90% a možná i víc lidí posuzuje vlak podle interiéru a sedadel a né podle pojezdu, jak říkal Laborec 425. Né každej totiž má režijku, nebo jiných možností jezdit vlakama po německu ... pro našince co nic lepšího jak 810 na této trati nepoznal, je to opravdu pokrok !! a myslete si o tom co chcete !!
24.04.2007 (17:44)  
George: Však já to nikomu nevyvracím, sám jsem nepřemýšlel co se mi zdá lepší, každopádně 843 určitě není žádná ostuda. Jen mi to Vencovo zdůvodnění tím, že jeho příbuzný ze Žitavy (kam 843 pokud vím nikdy nejezdily) si to myslí taky, čili je to obecně pravda, přišlo trošku dětské. Mimochodem já když jsem jel ze Žitavy a mezi Regioswingera DB a Desiro Lausitzbahn přijel šedivý šukafon ČD, musel jsem se stydět. Jinak oznámily už ČD, že by chtěly něco jako Desiro pořizovat? Dříve se tomu usilovně bránily.
24.04.2007 (15:25)  
Lepší nadpis by byl ČD lákají černé pasažéry na Náchodsku do lepších šukyšneků.
To když by měli dat ČD za nový Desiro či něco jiného za 80 mega,tak cena bude 40 stejně jako za 3 vozovej regiošukafon.Mě to nevymluvíte když 814+914 stojí 20 tak 814+014+814 bude stát minimálně 40 mega.Já bych za remotorizaci 40 mega nedal ani náhodou.Moderní vozidlo a max.80 je chabí.
24.04.2007 (15:24)  
Twix: Bohužel musím s Vencou souhlasit...843 je opravdu pohodlnější než Desiro...
registrovaný uživatel lwq  mail  
24.04.2007 (15:07)  
Konecne nejaka aspon trochu dustojna nahrada za pomstu ze Studenky na trati 026. Od od soucasneho GVD tu zmizely rychliky a 854 take, tak aspon tohle bude. Moc dobra zprava.
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
24.04.2007 (14:04)  
Regionovy určitě pokrok jsou. Jak interiérem i exteriérem. A nedávno jsem jel regionovou z Děčína do Rumburka a ze zpoždění 20 minut jsme měli při příjezdu do Rumburku asi 4 minuty. A ten vlak žádné větší pobyty ve stanicích nemá.
24.04.2007 (12:11)  
Venca (moje číslování tvému neodpovídá):
1) Jaký má vliv na jízdní doby, když mamince s kočárkem spěchá na pomoc vlakvedoucí a cyklista rve kolo po schodech, oproti nízkopodlažnímu nástupu? Nedejbože když jede nějaký ten invalida.
2) ČD šly do prvního kola s 854, možná si to pleteš s vlaky Plzeň - Most, kde provedly ještě drzejší dumping a v Plzni si kvůli tomu specielně vydržují 3 vozy 943 a 843.
3) Vlaky Liberec - Harrachov jsou od rychlíků do Pardubic zcela odděleny, mají společné jen to že 843 jsou ve stejném depu, oběhy nejsou propojeny - jsou to prostě jiné 843.
4) Jízdní řády si neurčuje soukromník, ale v prvním kole byly navržené časy oficiálně označeny za přibližné a uchazeči měli možnost je mírně pozměnit. Ve druhém kole byly změny časů už zakázány - MD se prý dozvědělo že se bude překopávat Kolín a že Jihomoravský kraj přišel s taktovou dopravou na 260. Což postrádá smysl, protože když Desiro přijede do Pardubic dřív než 843, je to přece lepší a jistější přípoj. Tím jsem odpověděl i na to ohledně přípojů - žádné by přece neubyly. A k tomu křižování - nyní se vlaky křižují v Liberci, čili jakékoliv zpoždění přijíždějícího vlaku se ihned přenese na vlak odjíždějící do Pardubic - už jsem takhle zažil zpo 20min, které se následně přeneslo přes R 949 až do Prahy.
5) Ty 2 hodiny čistíš soupravu? Při každém obratu? To snad ani nemá smysl komentovat. Já jen že tisíce vlaků (i s vyšší obsazeností) mají obrat pár minut a vydrží tak pendlovat půl dne.
6) Já neřekl že nedělní posílení není, jen že o něm nevím. Tím se tedy omlouvám za svou neznalost (doufám že přijatelnějším způsobem, než jakým ty obhajuješ tu svou).
7) Na základě jakého průzkumu tvrdíš, že 843 je pohodlnější než Desiro? Já bych to (ani opak) neprohlásil jen na základě své domněnky a názoru příbuzných ze Žitavy.

Nakonec jsem neřekl, že po 030 musí jezdit soukromník, ani že tam musí jezdit Desiro. Jen podotýkám, a to doufám že nevyvratitelnou věc, že způsob, jakým byly letos tyto vlaky zajištěny, byl minimálně v některých bodech zcela neseriózní. Pokud máš nějaké seriózní zdroje informací (nemyslím Železničáře a tiskovky ČD), musí ti to být jasné přece taky.
24.04.2007 (11:56)  
Nezlobte se všichni příznivci regionovy, ale mně se ten hrbatec prostě nelíbí. Nejsem fíra, abych mohl posuzovat odbornou stránku, ale co se týče vzhledu, je to taková jakási poslepovaná "šalina"...Zlaté 854!
24.04.2007 (10:39)  
Venca Motyka mě opět zvedl ze židle. To "výběrové" řízení na R na trati 030 musí i velmi zdvořilý člověk označit za největší sprosťárnu. To že ministerstvo přišlo najednou s tím, že vypíše druhé kolo, aby ČD změnily nabídku na 843 a dodatečně zakázalo soukromníkům změnit jízdní řády tak, aby Desira stíhaly obraty v koncových stanicích, to se nevidí. Takhle jezdí zbytečně (i za peníze Vency Motyky) 7 souprav místo 5 a na obou koncích se 2 hodiny stojí. To že se mezitím využijí pro jiné vlaky byla od ČD bohapustá lež ve snaze o zdůvodnění dumpingových cen. Jinak jak řekl Poborskii, nízkopodlažní vstup nemá s plošinou nic společného a pokud vím žádný vlak tam není v neděli posílený, na všech měly jezdit dvě spojená Desira. Nevím co vadí na jízdní době 3 hodiny (určitě má větší výdrž Desiro než 854) a trať je to taky vhodná, v Německu jezdí Desira zejména po tratích s rychlostmi kolem 70 km/h a klidně i 3 hodiny.

Ale nějak se tu odbočilo od těch Regionov. Bohužel je pravda, že na trati 026 představují revoluci v cestování, zatím tam jezdí veselá kráva s krabičkami se zamazanými skly, což je pro zdejší jízdní doby děs. Na trati 210, o které se píše dole, jezdí to samé, a Regionova tam bude super. Jen nevím, na který vlak to dají o víkendu - v pracovní dny bych pro ně mnoho spojů našel, ale o víkendu?
24.04.2007 (8:09)  
I když to přímo nesouvisí s tímhle článkem, tak je to zajímavý pohled na železnici (a autobusy - žluté) s kterým naprosto souhlasím, ony hrbaté repasy zvané regionova sice nejsou žádný superzázrak, ale skutečně je to lepší než nic, ony ty Desira mají taky svý mouchy - obojím jsem jel, i Esmeraldou, ba dokonce i Marfušou!
Takže, čtenáři, udělej odbočku na:
http://www.blisty.cz/2007/4/24/art33976.html
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko