..: Vlaky mezi Kopidlnem a Dolním Bousovem mají jezdit jen o víkendu :..

Ilustrační obrázekJičín - Cestující na málo využívané trati Kopidlno - Dolní Bousov na Jičínsku se nemusí obávat, že po zrušení většiny vlaků přijdou o dopravní spojení. Vlaky, které na této trase projíždějí Středočeským a Královéhradeckým krajem, tam z větší části nahradí autobusy. Vedení krajů navrhuje, aby železniční doprava byla zachována o víkendech.

V pátek přijíždějí turisté

Většina starostů obcí na trati s nahrazením vlaků autobusy v podstatě souhlasí, avšak požadují zachování vlaků ještě alespoň v pátek, tedy nejméně 3 dny v týdnu. Petr Soukup, starosta Libáně, říká, že železniční dopravu na této trati v žádném případě zrušit nechtějí. Kraj navrhuje, aby vlaky jezdily jen o víkendech a železniční dopravu v pracovní dny nahradily autobusy. Starosta požaduje, aby vlaky jezdily i v pátek, pro turistický ruch je to výhodné. Libáň má železniční zastávku vzdálenou od obce asi 2 km. Autobusové spoje jsou navíc vymyšleny tak, aby v Bousově, Bakově a Kopidlně navazovaly na vlak. Dříve se stávalo, že vlak od Libáně do Kopidlna měl zpoždění a lidé vlak na Prahu nestihli.

Josef Táborský, starosta Kopidlna, říká, že si dovedou představit, že na této trati dojde ke kombinaci vlakové a autobusové dopravy. Na rozdíl od krajského návrhu požadujeme, aby vlak jezdil minimálně od pátku do neděle. Proti krajskému návrhu je však starosta Dětenic Radomír Vališka: „V žádném případě s omezením železniční dopravy nesouhlasíme." Argumentuje třeba tím, že na venkově bydlí hodně důchodců, pro které ČD nabízejí velké slevy, které ve vlacích mají i skupiny cestujících a školy. Podle něj zrušení provozu na trati navíc ohrozí i provoz na trati do Sobotky, Lomnice, Libuně a Staré Paky.

Společnost Oredo je zásadně pro autobusy

Ilustrační obrázekTo však rezolutně odmítá společnost Oredo, jež v Královéhradeckém kraji organizuje veřejnou dopravu. Tomáš Hradecký z Oreda uvádí, že starosta Dětenic prosazuje vlaky za každou cenu a nebere v úvahu, že při připravovaném zajištění autobusové dopravy by došlo ke zlepšení dopravní obslužnosti. Autobusy budou nejlepší náhradou za zrušené vlaky. Podle něj vlaky na navazující trati Mladá Boleslav - Stará Paka posílí. Hradecký říká, že připravují pro příští rok zvýšení počtu vlaků, protože tato trať je v úseku Mladá Boleslav – Sobotka regionální páteří hromadné dopravy.

Rozhodnutí však není konečné, úřad ho ještě projedná s obcemi, jichž se týká a není vyloučeno, že se návrh změní. Změny na této trati by měly začít platit v prosinci. Tento záměr zapadá do koncepce železniční dopravy v kraji, kterou razí společnost Oredo. Snahou je zahušťování provozu na využívaných hlavních tratích a nahrazování vlaků autobusy tam, kde lidé po železnici cestují méně.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 19.4.2007 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Královéhradecký


  1 2      Zpráv na stránku:   
20.04.2007 (7:49)  
Co chce ještě Jihomoravský kraj rušit? Já bych řekl, že zbývající tratě už nejsou špatné. Samozřejmě traťe do Ždánic a Muťenka už pozbyly smysl a zastavení provozu bylo logické. Ale z toho zbytku je málo vytížená jen trať do Lednice a ta má slušný turistický potenciál...
19.04.2007 (20:54)  
Ale není ekologická v případě, že vlakem jede třeba 10 lidí... Situaci na trati neznám, ale tak trochu si jí dovedu představit. Nezbývá, než se smířit s tím, že některé méně využívané tratě budou v nejbližších letech zrušeny. Naproti tomu na důležitějších tratích bude doprava posílena. Takový je trend. Některé kraje vytvořili koncepci veřejné dopravy a o rušení tratí se tam zmiňují. Třeba ten Jihomoravský chce zrušit asi šest tratí. A tak tomu bude podle mě i jinde. Nic se s tím nedá dělat. A argumentovat ekologií je prostě málo, zvláště když to není tak uplně pravda...
19.04.2007 (20:48)  
Už by těm krajům objednávání dopravy vzali. Mě by jenom zajímalo, jestli odborníci z OREDA tama někdy jeli, když jsou tak jistí, že bude lepší obslužnost.

Ještě jedno malé srovnání: Energie ze sluneční elektrárny je asi 10x dražší než z JETE nebo JEDU, ale dotuje se protože je ekologická. Železniční dopravu nechcou dotovat, přestože je ekologická.
19.04.2007 (16:56)  
Jiří Hovorka:Na Boskovice-Jevíčko získává autobus jasnou převahu,přece jen má zastávky ve vesnicích a vlak jen v Knínicích a dvě na poli+ jedna na kraji Opatovic.
Kdyby některé autobusové spoje na 251 jezdily víc "R",tak už to můžou dráhy zabalit.
registrovaný uživatel Vampir  mail  
19.04.2007 (16:47)  
Ještě že neruší spoje Nymburk-Jičín to by bylo hodně špatný
19.04.2007 (15:17)  
Pro kraj možná poněkud dražší - zavést po dobu jednoho roku jak autobusy tak vlaky. Cestující zvolí optimální druh dopravy sami. Poté se ten méně vytížený zruší. Obdoba je v JMK trať 262 - Boskovice-Jevíčko.
19.04.2007 (15:11)  
S tím už přišli loni, původně měly letos jezdit v pracovní dny vlaky jen v úseku Bakov - Rabakov. Já osobně bych se omezení na pá-so-ne nebránil, tedy pokud skutečně dojde k nahrazení autobusy, ne jako na některých jiných tratích.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko