..: Vlaky mezi Kopidlnem a Dolním Bousovem mají jezdit jen o víkendu :..

Ilustrační obrázekJičín - Cestující na málo využívané trati Kopidlno - Dolní Bousov na Jičínsku se nemusí obávat, že po zrušení většiny vlaků přijdou o dopravní spojení. Vlaky, které na této trase projíždějí Středočeským a Královéhradeckým krajem, tam z větší části nahradí autobusy. Vedení krajů navrhuje, aby železniční doprava byla zachována o víkendech.

V pátek přijíždějí turisté

Většina starostů obcí na trati s nahrazením vlaků autobusy v podstatě souhlasí, avšak požadují zachování vlaků ještě alespoň v pátek, tedy nejméně 3 dny v týdnu. Petr Soukup, starosta Libáně, říká, že železniční dopravu na této trati v žádném případě zrušit nechtějí. Kraj navrhuje, aby vlaky jezdily jen o víkendech a železniční dopravu v pracovní dny nahradily autobusy. Starosta požaduje, aby vlaky jezdily i v pátek, pro turistický ruch je to výhodné. Libáň má železniční zastávku vzdálenou od obce asi 2 km. Autobusové spoje jsou navíc vymyšleny tak, aby v Bousově, Bakově a Kopidlně navazovaly na vlak. Dříve se stávalo, že vlak od Libáně do Kopidlna měl zpoždění a lidé vlak na Prahu nestihli.

Josef Táborský, starosta Kopidlna, říká, že si dovedou představit, že na této trati dojde ke kombinaci vlakové a autobusové dopravy. Na rozdíl od krajského návrhu požadujeme, aby vlak jezdil minimálně od pátku do neděle. Proti krajskému návrhu je však starosta Dětenic Radomír Vališka: „V žádném případě s omezením železniční dopravy nesouhlasíme." Argumentuje třeba tím, že na venkově bydlí hodně důchodců, pro které ČD nabízejí velké slevy, které ve vlacích mají i skupiny cestujících a školy. Podle něj zrušení provozu na trati navíc ohrozí i provoz na trati do Sobotky, Lomnice, Libuně a Staré Paky.

Společnost Oredo je zásadně pro autobusy

Ilustrační obrázekTo však rezolutně odmítá společnost Oredo, jež v Královéhradeckém kraji organizuje veřejnou dopravu. Tomáš Hradecký z Oreda uvádí, že starosta Dětenic prosazuje vlaky za každou cenu a nebere v úvahu, že při připravovaném zajištění autobusové dopravy by došlo ke zlepšení dopravní obslužnosti. Autobusy budou nejlepší náhradou za zrušené vlaky. Podle něj vlaky na navazující trati Mladá Boleslav - Stará Paka posílí. Hradecký říká, že připravují pro příští rok zvýšení počtu vlaků, protože tato trať je v úseku Mladá Boleslav – Sobotka regionální páteří hromadné dopravy.

Rozhodnutí však není konečné, úřad ho ještě projedná s obcemi, jichž se týká a není vyloučeno, že se návrh změní. Změny na této trati by měly začít platit v prosinci. Tento záměr zapadá do koncepce železniční dopravy v kraji, kterou razí společnost Oredo. Snahou je zahušťování provozu na využívaných hlavních tratích a nahrazování vlaků autobusy tam, kde lidé po železnici cestují méně.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 19.4.2007 (15:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby

  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user Jenda49  mail  
25.04.2007 (14:59)  
No... když pominu všechny politické a podobné důvody...
napíšu otevřeně, co si jako člověk, kterého se to týká (bydlím v Dolním Bousově a tuto trať často využívám) myslím:

OBSAZENOST-všední dny-před a po škole téměř 100% (dojíždění, hodně lidí i do práce atd. večerní spoje pár lidí (tady by busy klidně mohly být-ale v rámci ČD), víkendy-skupiny, turisti, ale celkově to ale vychází asi méně než ve všedních dnech
AUTOBUSY-hodně lidí (včetně mě a spousty známých) je prostě nesnáší-dělá se jim blbě atak... nepohodlné! silnice na této trase podstatně delší a v hroooozném stavu! navíc jediný příklad, kde je železnice daleko od obce je Libáň, jinak je to všude OK
pokud se zavedou, návaznost a čekání bude horší, slevy nebudou platit, zpoždění teď je prakticky žádné, určitě přibude.
"Dříve se stávalo, že vlak od Libáně do Kopidlna měl zpoždění a lidé vlak na Prahu nestihli." tak to je fakt kravina! no coment! to se snad zlepší??? navíc nic takového nepamatuji...

no to bylo pár důvodů rozhořčeného obyvatele největšího (nebo těsně až druhého největšího) města na této trati proti jejímu zrušení... omlouvám se, pokud nesouhlasíte, ale já jsem prostě musel, je to hrozný....
Registered user Kykin 
23.04.2007 (22:59)  
To co nestčily zrušit ČD, tak podělají kraje, nakonec doprava mezi kraji bude úplně v...
21.04.2007 (21:32)  
TAk ono to trasování je asi největší problém... Zatímco silnice obvykle vedou centrem měst a obcí, tak tratě vedou většinou na jejich okraji. Jenomže, co chybí, jsou peníze. A nejde, financovat oboje. Prostě je třeba se smířit s tím, že někde budou jezdit vlaky a někde autobusy...
Registered user pekař 
21.04.2007 (13:35)  
Vážně,s tímto názorem se nedá jinak než souhlasit
Registered user pekař 
21.04.2007 (13:34)  
František:hovoříš mi z duše,synku,zlatá slova,zlatá..
21.04.2007 (12:35)  
A víme, kde je poptávka? Nebo to zjišťujeme jen podle současné obsazenosti? A zamýšlíme se nad možnostmi, jak poptávku právě po kolejové trase posílit? Jistěže autobus zvládne odvézt najednou 50 lidí. A taky je ekologičtější, když má mnohem ekologičtější motor a nižší hmotnost. Ono udělat lehčí kolejová vozidla (s rozvodem hnací síly na více dvojkolí tak, aby byla hmotnost vozidla lépe využita k adhezi) a opravit tratě (tak, aby se na nich dalo jezdit rychleji), případně je někde drobně přetrasovat a zkapacitnit (jak je u silnic zcela běžné) je u nás nepředstavitelný problém. Stejně jako rovnoměrně zpoplatnit dopravní cestu. Takže rušit se asi bude dále.
20.04.2007 (21:26)  
Venca Burgán:
Tak ono dvacet lidí pořád hravě zvládne autobus... Je třeba posilovat dopravu tam, kde je poptávka, tedy na hlavních tratích. A jinde nezbývá, než se zamyslet nad smyslem trati. Dle mého názoru chybí v mnoha krajích dlouhodobá koncepce veřejné dopravy a to je třeba napravit...
20.04.2007 (19:12)  
Jo to jsou ty kapitalisti=modroptáci všechno rušit,když s tím lidi jezdej viz trat 210 tam jsem minule jel a nabito.Je to hrůza na ty Moravě a v Ústí teda nic nezůstane.Rušit to umí každej buran-Topol ale něco vybudovat to je um.Já jsem čokloj ztlouk boudu a jsem na ni hrdej jak se povedla-aspon má kde chcípat.
Pokud s tim jede okolo 20 lidí tak rušit je nesmysl.0-10 lidí dejme tomu,ale bere mě u srdce.
20.04.2007 (13:39)  
Je pravda ,že tam nejezdí přeplněné vlaky ,ale někdo tam stále jezdí tak to není důvod rušit!!!
Registered user Njorloj  mail  
20.04.2007 (11:03)  
Na tyhle trati se bojuje stale. Kazdopadne souhlasim se starostou Libane, v Pa - Ne je trat hodne v sezone vyuzivana turisty (zamek Detenice...) a pres tyden nasadit autobusy, ktere by o vikendech stejne nejezdily, kdyz uz to tak urednictvo chce - byl by to asi dobry kompromis.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko