..: Dokončení prototypu třívozové Regionovy :..

814.201+014.001+814.202 - foto Jan BeránekŠumperk - Dne 9.3.2007 byly předány zástupcům Moravskoslezského kraje poslední motorové jednotky Regionova 814–914.020 a 814–914.021 z první série těchto dvouvozových souprav. V roce 2007 nebude navázáno pouze druhou sérií, ale také odvozenou třívozovou jednotkou. Myšlenka a potřeba třívozové soupravy, složené ze dvou motorových a jednoho vloženého nízkopodlažního vozu, vznikla na základě zkušeností z provozu dvouvozových 814–914 v náročnějších traťových podmínkách. České dráhy vypsaly v prosinci 2006 veřejnou soutěž na dodávku 26 modernizovaných třívozových motorových jednotek 814–014–814 v průběhu 4 let a jediným uchazečem o tuto zakázku byla společnost Pars nova.

V současné době probíhají mezi Českými drahami a společností Pars nova jednání směřující k uzavření smlouvy, na jejímž základě by měla společnost Pars nova postupně dodat v průběhu let 2007 – 2010 celkem 26 třívozových jednotek Regionova. V roce 2007 se předpokládá předání prvních sedmi jednotek s termínem do 30.11.2007. První dvě jednotky by měly být dodány Jihomoravskému kraji a nasazeny na trati Hodonín – Veselí nad Moravou – Vrbovce a zbylých 5 jednotek pak Libereckému kraji, kde je s nimi počítáno s nasazením na trati Liberec – Nová Paka, Liberec – Hrádek nad Nisou a Liberec – Frýdlant v Čechách – Černousy.

814.201+014.001+814.202 - foto Jan Beránek

Nové motorové vozy třívozových souprav se budou značit 814.2., neb budou vybaveny protismykovou soustavou. Ačkoli číselné označení zároveň nastiňuje sounáležitost s třívozovou soupravou, podle požadavků ČD budou motorové vozy 814 z obou typů souprav zaměnitelné. V třívozové Regionově budou uplatněny všechny poznatky (negativní i pozitivní), jenž vyplynuly z provozu sériových dvouvozových jednotek a také všechny dodatečné požadavky ze strany ČD. Zásadní úpravou je jistě dosazení nového motoru Tedom TD 242 RH TA 25, který je vybavený dvěma filtry pevných částic ve výfukovém potrubí, který již splňuje limity plynných emisí. Za zmínku z mnoha úprav stojí moderní poziční světla vybavená na místo žárovek LEDkami (luminiscenční diody) nebo nové polospouštěcí okno v nízkopodlažní části na místo stávajícího pevného.

V současné době je již prototyp "Regionovy" s označením 814.201–014.001–814.202 ve fázi dokončování. V úterý 13.3.2007 jednotka úspěšně zvládla zkušební jízdu na Ramzovou a ve čtvrtek 22.3.2007 odjela na zkušební okruh v Cerhenicích, kde byla podrobena měření hluku, intenzity osvětlení, zkouškám adheze, řízení, brzd včetně protismyku a též zkoušce TBZ. Zbývá již jen zkušební provoz s cestujícími a poté předání ČD.

zdroj: Pars nova


JRtrain Poslat mail autorovi | 25.4.2007 (19:25)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
26.04.2007 (16:42)  
Deadeye Podle vaší logiky předpokládám, že se vždy řídíte všemi pravidly a např. při jízdě po Anglii před vámi běží sluha s praporkem. To malé v v oslovení není z nedostatku v mém vzděláni, ale z nedostatků úcty k člověku jste vy. Mimochodem automobil nevlastním, a při jízdě zapůjčeným automobilem dodržuji maximální povolenou rychlost, protože smysluplnými pravidly se řídím.
Jinak o zbytčnosti rozlišovat i/y na konci svědčí i to, že slováci to nedělají. Jazyk by měl totiž hlavně sloužit k přemýšlení a asi se budete divit, nikdo nepřemýšlí v jazyku psaném. Všichni přemýšlí v jazyku mluveném(i když u vás o tom začínám dost pochybovat). Při psaní akorát na zapisované myšlenky uplatňujeme pravidla pravopisu a tím asi těžko přidáme nějakou informační hodnotu.
26.04.2007 (16:33)  
cermoch: tikat se vyslovuje ťikat a máš jedno jestli píšeš ťikat nebo ťykat s i to nemá nic společnýho. Stejně tak díky se vyslovuje ďíky. mít vs mýt nebo bít vs být je opravdu dobrej důvod pro i na víc, to se v mluvené řeči opravdu často plete.
Nemůžu za to, že komenskej a hus byli na půl analfabeti a nepovedlo se jim to. Ono i mně vs mě je umělej neexistující problém, protože se vždycky vyslovuje mňe. Takže klidně vystačím s jedním i a nepotřebuju ani ě a o naprosto zbytčným ů se ani nebavím. Takže už přestaňte kritizovat druhé za to, že se neřídí nesmyslnýnmi pravidly.
26.04.2007 (16:27)  
Milda IV: Dle tvych reakci bych te tipnul nebo typnul (ha uz tu mame jeden priklad z praxe kde to pismenko vyznam ma, ze?) na cloveka toho druhu, ktery si mysli, ze pravidla tu jsou do toho, aby se porusovala. Napriklad maximalni povolena rychlost apod.

Napsat vetu: "Promiň, ale dodržovat pravidlo proto, že existuje je blbost. ", muze jen ignorant. Pravidla tu jsou proto, aby jsme se navzajem nepozabijeli a aby veci fungovaly. Ano, obcas se da nad necim polemizovat, ale brat to takhle hopem, ze si proste budu vybirat pravdila, ktera se mi libi a ostatni prohlasim za nesmyslna muze fakt jen pubertalni blbecek, nebo frajirek co si tim neco dokazuje. Slusny clovek jedna jinak.

Jen tak pridam priklad, treba y/i na konci slov signalizuje o jake osoby se jedna (zda tam byly jen zeny, ci zda tam byli i muzi).
26.04.2007 (15:44)  
Milda IV: V mluvené češtině se samozřejmě i/y rozlišuje. Např. tikat - tykat, tito - tyto, díky - dýky... Cítíš ten rozdíl??? A v psané češtině i/y může zcela změnit význam slova. Např. mít - mýt, bít - být, atd. Takže jaké zjevné nesmysly???
26.04.2007 (15:20)  
Deadeye: Promiň, ale dodržovat pravidlo proto, že existuje je blbost. Zvlášť pokud se jedná o pravidlo zjevně nesmyslné.
26.04.2007 (14:43)  
to Milda IV: Jenze tady jde o psane slovo. Nejde o to zda bych si zvykl ci ne. Proste existuji nejaka pravidla a ta by se mela v ramci moznosti dodrzovat.
registrovaný uživatel Racek 
26.04.2007 (14:26)  
Frantisek: naopak - kraje pomalu začínají zjišťovat, že provozovat vlak na spoji pro méně než 50 lidí je luxus, který si nemohou dovolit. Takže ta málokapacitní vozidla nebudou potřeba. Ostatně to je i důvod, proč se nevyrábí, protože ani v bohatších zemích neprovozují vlaky na linkách pro autobus ...
26.04.2007 (13:46)  
Deadeye Rozlišuješ v mluvené češtině i/y ? Já teda ne. A nemám pocit, že by ji to proti té psané nějak informačně ochuzovalo. Věř mi, ze by sis časem zvykl na to mít jenom jedno i.
26.04.2007 (13:36)  
to Milda IV: No tag zi nemizlym, se bi bilo y/i vzem jedno, ztejne jako oztadni pyzmenka a pravopyz. Pak bichom ze totys zkoro nedomluvyly.

Tak a tady to je priklad kam az muze dojit uplne ingorovani pravopisu. Obcasna chybka se stane, ale kdyz je jich moc, tak uz se to hure cte. Pravopis neni nejakej vymysl, je to norma pro psanou komunikaci slouzici ke spravnemu pochopeni sdeleni.

Asi jako normy na drahach. Kdyby nebyla norma na zabezpecovacku a vse dalsi, tak by kazda draha z horni dolni mela svuj system a byl by to bordel. Obcasne vyjimky, ci uprava, nebo obchazeni norem jsou akceptovatelne, ale uplne na ne rezignovat nejde.

to Frantisek: Souhlas, tech 130 RegioNov nenahradi vsech 500 ci kolik 810. I kdyz 812 neni nizkopdolazni. Chtelo by to alespon plosinu a udelat jich dost na minilokalky. Cekat, ze na takove zapadle trate pudje neco uplne noveho neni realne.
26.04.2007 (12:08)  
Škoda že se upustilo od sólo motoráků jako byla 812. Pokud by totiž v budoucnu ČD kupovaly zcela nová vozidla, dá se předpokládat, že výrobci stále ještě nebudou nabízet nízkokapacitní vozidla (cca 50 sedících). Nová vozidla tak budou mít zhruba stejnou kapacitu jako dvoj- a třívozové Regionovy, a spoje zajišťované 810 nahradí autobusy.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko