..: Dokončení prototypu třívozové Regionovy :..

814.201+014.001+814.202 - foto Jan BeránekŠumperk - Dne 9.3.2007 byly předány zástupcům Moravskoslezského kraje poslední motorové jednotky Regionova 814–914.020 a 814–914.021 z první série těchto dvouvozových souprav. V roce 2007 nebude navázáno pouze druhou sérií, ale také odvozenou třívozovou jednotkou. Myšlenka a potřeba třívozové soupravy, složené ze dvou motorových a jednoho vloženého nízkopodlažního vozu, vznikla na základě zkušeností z provozu dvouvozových 814–914 v náročnějších traťových podmínkách. České dráhy vypsaly v prosinci 2006 veřejnou soutěž na dodávku 26 modernizovaných třívozových motorových jednotek 814–014–814 v průběhu 4 let a jediným uchazečem o tuto zakázku byla společnost Pars nova.

V současné době probíhají mezi Českými drahami a společností Pars nova jednání směřující k uzavření smlouvy, na jejímž základě by měla společnost Pars nova postupně dodat v průběhu let 2007 – 2010 celkem 26 třívozových jednotek Regionova. V roce 2007 se předpokládá předání prvních sedmi jednotek s termínem do 30.11.2007. První dvě jednotky by měly být dodány Jihomoravskému kraji a nasazeny na trati Hodonín – Veselí nad Moravou – Vrbovce a zbylých 5 jednotek pak Libereckému kraji, kde je s nimi počítáno s nasazením na trati Liberec – Nová Paka, Liberec – Hrádek nad Nisou a Liberec – Frýdlant v Čechách – Černousy.

814.201+014.001+814.202 - foto Jan Beránek

Nové motorové vozy třívozových souprav se budou značit 814.2., neb budou vybaveny protismykovou soustavou. Ačkoli číselné označení zároveň nastiňuje sounáležitost s třívozovou soupravou, podle požadavků ČD budou motorové vozy 814 z obou typů souprav zaměnitelné. V třívozové Regionově budou uplatněny všechny poznatky (negativní i pozitivní), jenž vyplynuly z provozu sériových dvouvozových jednotek a také všechny dodatečné požadavky ze strany ČD. Zásadní úpravou je jistě dosazení nového motoru Tedom TD 242 RH TA 25, který je vybavený dvěma filtry pevných částic ve výfukovém potrubí, který již splňuje limity plynných emisí. Za zmínku z mnoha úprav stojí moderní poziční světla vybavená na místo žárovek LEDkami (luminiscenční diody) nebo nové polospouštěcí okno v nízkopodlažní části na místo stávajícího pevného.

V současné době je již prototyp "Regionovy" s označením 814.201–014.001–814.202 ve fázi dokončování. V úterý 13.3.2007 jednotka úspěšně zvládla zkušební jízdu na Ramzovou a ve čtvrtek 22.3.2007 odjela na zkušební okruh v Cerhenicích, kde byla podrobena měření hluku, intenzity osvětlení, zkouškám adheze, řízení, brzd včetně protismyku a též zkoušce TBZ. Zbývá již jen zkušební provoz s cestujícími a poté předání ČD.

zdroj: Pars nova


JRtrain Poslat mail autorovi | 25.4.2007 (19:25)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
25.04.2007 (19:53)  
...jediným uchazečem o tuto zakázku byla společnost Pars nova...
stačilo asi napsat něco jako: požadujeme jednotky kompatibilní se stávajícími RegioNovami a ostatní nemají šanci
registrovaný uživatel happy 
25.04.2007 (19:52)  
Cena podle mě bude tak kolem 30-35 mil.Jinak je ale taky fakt,že by se možná nějaká ta nová dvouvozovka dala sehnat i za 60 mil.Nevím,co stojí GTWéčko.Jinak regionohy by měly být spíše na vedlejších tratích.Na hlavní tratě patří něco nového,ale je potřeba to kombinovat,tudíž jak nákup nových,tak reko starých.Nedá se vydržet jen na Regionohách a stejně se tak nedá nakoupit fůra nových vozidel na vedlejší tratě.Takže to chce kompromis.
registrovaný uživatel happy 
25.04.2007 (19:46)  
protože to ze zákona musí ;)
25.04.2007 (19:41)  
"České dráhy vypsaly v prosinci 2006 veřejnou soutěž na dodávku 26 modernizovaných třívozových motorových jednotek 814–014–814 v průběhu 4 let a jediným uchazečem o tuto zakázku byla společnost Pars nova."
A proč vypisovali tu soutež?
25.04.2007 (19:35)  
814 je taky šukafon.
To když by měli dat ČD za nový Desiro či něco jiného za 80 mega,tak cena bude 40 po příspěvku stejně jako za 3 vozovej regiošukafon.Mě to nevymluvíte když 814+914 stojí 20 tak 814+014+814 bude stát minimálně 40 mega.Já bych za remotorizaci 40 mega nedal ani náhodou.Moderní vozidlo a max.80 je chabí.
Konečně přišly na to že tamty motory nestály za nic.Uvidíme co tyhle,ale to důležité zde nepadlo a to je cena a výkon,když by to mělo větší výkon tak by se rychlost dala zvýšit na 90-100.Slováci maj aspon na 90.Těch 80 je nyní málo.Na plno hlavních tratí jsou úseky se stovkou.
registrovaný uživatel happy 
25.04.2007 (19:34)  
Tak ať se vám daří:).Snad už to pude bez problémů a bez dalších dětských nemocí :) .
25.04.2007 (19:31)  
Jen tak dal, Veseli nad Moravou si zaslouzi neco lepsiho nez sukafony...:)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko