..: Dokončení prototypu třívozové Regionovy :..

814.201+014.001+814.202 - foto Jan BeránekŠumperk - Dne 9.3.2007 byly předány zástupcům Moravskoslezského kraje poslední motorové jednotky Regionova 814–914.020 a 814–914.021 z první série těchto dvouvozových souprav. V roce 2007 nebude navázáno pouze druhou sérií, ale také odvozenou třívozovou jednotkou. Myšlenka a potřeba třívozové soupravy, složené ze dvou motorových a jednoho vloženého nízkopodlažního vozu, vznikla na základě zkušeností z provozu dvouvozových 814–914 v náročnějších traťových podmínkách. České dráhy vypsaly v prosinci 2006 veřejnou soutěž na dodávku 26 modernizovaných třívozových motorových jednotek 814–014–814 v průběhu 4 let a jediným uchazečem o tuto zakázku byla společnost Pars nova.

V současné době probíhají mezi Českými drahami a společností Pars nova jednání směřující k uzavření smlouvy, na jejímž základě by měla společnost Pars nova postupně dodat v průběhu let 2007 – 2010 celkem 26 třívozových jednotek Regionova. V roce 2007 se předpokládá předání prvních sedmi jednotek s termínem do 30.11.2007. První dvě jednotky by měly být dodány Jihomoravskému kraji a nasazeny na trati Hodonín – Veselí nad Moravou – Vrbovce a zbylých 5 jednotek pak Libereckému kraji, kde je s nimi počítáno s nasazením na trati Liberec – Nová Paka, Liberec – Hrádek nad Nisou a Liberec – Frýdlant v Čechách – Černousy.

814.201+014.001+814.202 - foto Jan Beránek

Nové motorové vozy třívozových souprav se budou značit 814.2., neb budou vybaveny protismykovou soustavou. Ačkoli číselné označení zároveň nastiňuje sounáležitost s třívozovou soupravou, podle požadavků ČD budou motorové vozy 814 z obou typů souprav zaměnitelné. V třívozové Regionově budou uplatněny všechny poznatky (negativní i pozitivní), jenž vyplynuly z provozu sériových dvouvozových jednotek a také všechny dodatečné požadavky ze strany ČD. Zásadní úpravou je jistě dosazení nového motoru Tedom TD 242 RH TA 25, který je vybavený dvěma filtry pevných částic ve výfukovém potrubí, který již splňuje limity plynných emisí. Za zmínku z mnoha úprav stojí moderní poziční světla vybavená na místo žárovek LEDkami (luminiscenční diody) nebo nové polospouštěcí okno v nízkopodlažní části na místo stávajícího pevného.

V současné době je již prototyp "Regionovy" s označením 814.201–014.001–814.202 ve fázi dokončování. V úterý 13.3.2007 jednotka úspěšně zvládla zkušební jízdu na Ramzovou a ve čtvrtek 22.3.2007 odjela na zkušební okruh v Cerhenicích, kde byla podrobena měření hluku, intenzity osvětlení, zkouškám adheze, řízení, brzd včetně protismyku a též zkoušce TBZ. Zbývá již jen zkušební provoz s cestujícími a poté předání ČD.

zdroj: Pars nova


JRtrain Poslat mail autorovi | 25.4.2007 (19:25)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
03.05.2007 (7:22)  
už tam jsou obě soupravy a přivezla je 854.023 LUCKA
registrovaný uživatel Hanz 
27.04.2007 (18:21)  
Pro fotiče:-)
První 2 jednotky třívozové regionohy jdou do Liberce. Už jsou přebrané a na cestu ze Šumperka do Liberce se vydají v úterý 1. května. Pojede s nima ještě nějaká 854 taktéž do Liberce. Ale jak to bude poskládané netuším.
Jinak protismyky mají být jen na 814.2
26.04.2007 (22:52)  
to Milda IV: Dosly argumenty, tak mlzite, urazite a prekrucujete? Nekolikrat jsem naznacil ci primo zminil, ze nejde jen o pravidla pravopisu. Na pravidla jsem reagoval dost smirlive, rekl jsem, ze semtam chybka se odpustit da, to udela kazdy, ale ze programove kaslat na gramatiku neni zrovna dobry pristup. Vy jste reagoval takto: "Promiň, ale dodržovat pravidlo proto, že existuje je blbost. Zvlášť pokud se jedná o pravidlo zjevně nesmyslné.". A na toto jsem reagoval, ze jste sebestredny ignorant. Protoze pokud je Vas nazor takovy, ze pravidla se nemaji dodrzovat (jakakoliv) jen proto, ze existuji, ale maji se dodrzovat jen kdyz Vy sam se rozhodnete, ze maji smysl, tak se k Vasi osobe neda rict nic jineho. Takze neprekrucujte a nesnazte se radobyvtipne vkladat do mych ust neco, co jsem nerekl (v danem kontextu jak to prezentujete Vy), delate tak ze sebe jeste vetsiho troubu. A prominte za ty vyrazy, ale takto programove a okate prekrucovani si nic jineho nezaslouzi.
26.04.2007 (21:34)  
MildaIV řeknu ti jednoduše takového vola jako jsi ty ,člověk málokdy potká.Nezlob se ,že to tak píši, ale v mém věku si to už mohu dovolit.
26.04.2007 (19:46)  
Deadeye: No už jsem vás asi pochopil. Kdo nedodržuje pravidla českého pravopisu je podle vás: "ignorant, pubertalni blbecek, frajirek co si tim neco dokazuje, individuum, sebestredny ignorant", zatímco vy, protože pravidla českého pravopisu dodržujete, jste: "Slusny clovek". Důvodem k tomu rozdělení lidí je podle vás to, že kdyby se pravidla českého pravopisu nedodržovala, tak: "az by mi nekde na silnici zabili rodinu, tak budou argumentovat podobne"
Smekám před vaší logikou a běžím si zopakovat vyjmenovaná slova, třeba tím někomu zachráním život.
26.04.2007 (18:00)  
to crash 151: No prave, neni kam:) To bude asi jeden z duvodu, proc se nedela a asi delat nebude.

Frantisek: Zajimava myslenka. No a ted jak z toho ven?
26.04.2007 (17:57)  
Milda IV: Ne, predstavte si, ze premyslim v mluvenem slove, ale nejsem natolik neschopny, abych si hledal vysvetleni proc nemuzu aplikovat dosud platna pravidla pravopisu. Co kdyby se nejake individuum jako Vy rozhodlo, ze bude ignorovat s/z a vubec radeji si vse zapisovalo svou vlastni abecedou? Jste si jisty, ze v Anglii stale plati (a zaroven mu neni nadrazeny zadny pravni predpis, ktery to rusi) o bezicim muzi pred autem?

No dobre, pro Vas je smysluplnym pravidlem omezena rychlost, ale ja se dle Vaseho vzoru rozhodnu, ze pro me to pravidlo neplati a az Vam nekde na silnici zabiji rodinu, tak budu argumentovat podobne. Ano, pravopisem nikoho nezabiji, ale vcelku tim davam najevo uroven sebe sama a take to na kolik respektuji spolecnost a jeji normy, tudiz i druhe lidi.

Kdo by tedy podle Vas mel rozhodovat ktera norma je dobra a ktera spatna?

Tuto debatu koncim, jste zarnym prikladem sebestredneho ignoranta, ktery si pravdepodobne mysli, ze on jediny je tak dobry, ze rozezna spravnou normu do spatne a ze on ma tedy pravo rozhodovat o tom, co ma symsl a co nema. Az pane dospejete, tak snad pochopite v cem podstatnem jste se mylil. A nejde jen o pravopis.

Kdybych byl zakerny, tak bych Vam pral, at narazite na podobne individuum, ktere ve stejnem duchu bude napriklad pristupovat k rizeni auta, ci bude pro Vas delat v dome ci byte elektroinstalci, plyn apod.

To malé v v oslovení není z nedostatku v mém vzděláni, ale z nedostatků úcty k člověku jste vy. - z teto vety by se dalo usoudit, ze krome i/y jste se uz rozhodl ignorovat i cela slova, vsak on to prijemce nejak pochopi, ze?
26.04.2007 (17:51)  
Racek: Jestli ono to není naopak - z důvodu nedostupnosti drážního vozidla o stejné kapacitě a srovnatelných parametrech (spotřeba, emise, cena), způsobené mj. konzumní společností (dlouhá životnost je nevýhodou), se vlak jeví pro zákazníka nevýhodný. K tomu přistupúje zastaralost infrastruktury (jak její stav, tak směrové vedení - u silnic bylo již dávno napraveno a stále se zlepšuje), úhrada za dopravní cestu a také její vlastník. Pokud kraj objednává obslužnost, pak u autobusů na místních silnicích investuje do svého, zatímco u vlaků na místních tratích platí státu (přičemž jejich stav může jen málo ovlivnit), což má také vliv, i když jde v obou případech o peníze z našich daní.
26.04.2007 (17:48)  
Zajímavá diskuze o Regionovách, fakt že jo :-/.
Deadeye: Plošinu na 812? No nevim, nějak si neumim představit kam jí dát. Na jednom konci vozu na ní neni místo, na druhym tam sice to místo je, ale asi by vám lidi poděkovali páč to místo by vzniklo po vybourání hajzlíku :-)).
26.04.2007 (16:44)  
Ó, hrůzo. Kam ten národ spěje???
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko