Šumperk - Dne 9.3.2007 byly předány zástupcům Moravskoslezského kraje poslední motorové jednotky Regionova 814–914.020 a 814–914.021 z první série těchto dvouvozových souprav. V roce 2007 nebude navázáno pouze druhou sérií, ale také odvozenou třívozovou jednotkou. Myšlenka a potřeba třívozové soupravy, složené ze dvou motorových a jednoho vloženého nízkopodlažního vozu, vznikla na základě zkušeností z provozu dvouvozových 814–914 v náročnějších traťových podmínkách. České dráhy vypsaly v prosinci 2006 veřejnou soutěž na dodávku 26 modernizovaných třívozových motorových jednotek 814–014–814 v průběhu 4 let a jediným uchazečem o tuto zakázku byla společnost Pars nova.
V současné době probíhají mezi Českými drahami a společností Pars nova jednání směřující k uzavření smlouvy, na jejímž základě by měla společnost Pars nova postupně dodat v průběhu let 2007 – 2010 celkem 26 třívozových jednotek Regionova. V roce 2007 se předpokládá předání prvních sedmi jednotek s termínem do 30.11.2007. První dvě jednotky by měly být dodány Jihomoravskému kraji a nasazeny na trati Hodonín – Veselí nad Moravou – Vrbovce a zbylých 5 jednotek pak Libereckému kraji, kde je s nimi počítáno s nasazením na trati Liberec – Nová Paka, Liberec – Hrádek nad Nisou a Liberec – Frýdlant v Čechách – Černousy.
Nové motorové vozy třívozových souprav se budou značit 814.2., neb budou vybaveny protismykovou soustavou. Ačkoli číselné označení zároveň nastiňuje sounáležitost s třívozovou soupravou, podle požadavků ČD budou motorové vozy 814 z obou typů souprav zaměnitelné. V třívozové Regionově budou uplatněny všechny poznatky (negativní i pozitivní), jenž vyplynuly z provozu sériových dvouvozových jednotek a také všechny dodatečné požadavky ze strany ČD. Zásadní úpravou je jistě dosazení nového motoru Tedom TD 242 RH TA 25, který je vybavený dvěma filtry pevných částic ve výfukovém potrubí, který již splňuje limity plynných emisí. Za zmínku z mnoha úprav stojí moderní poziční světla vybavená na místo žárovek LEDkami (luminiscenční diody) nebo nové polospouštěcí okno v nízkopodlažní části na místo stávajícího pevného.
V současné době je již prototyp "Regionovy" s označením 814.201–014.001–814.202 ve fázi dokončování. V úterý 13.3.2007 jednotka úspěšně zvládla zkušební jízdu na Ramzovou a ve čtvrtek 22.3.2007 odjela na zkušební okruh v Cerhenicích, kde byla podrobena měření hluku, intenzity osvětlení, zkouškám adheze, řízení, brzd včetně protismyku a též zkoušce TBZ. Zbývá již jen zkušební provoz s cestujícími a poté předání ČD.
zdroj: Pars nova
První 2 jednotky třívozové regionohy jdou do Liberce. Už jsou přebrané a na cestu ze Šumperka do Liberce se vydají v úterý 1. května. Pojede s nima ještě nějaká 854 taktéž do Liberce. Ale jak to bude poskládané netuším.
Jinak protismyky mají být jen na 814.2
Smekám před vaší logikou a běžím si zopakovat vyjmenovaná slova, třeba tím někomu zachráním život.
Frantisek: Zajimava myslenka. No a ted jak z toho ven?
No dobre, pro Vas je smysluplnym pravidlem omezena rychlost, ale ja se dle Vaseho vzoru rozhodnu, ze pro me to pravidlo neplati a az Vam nekde na silnici zabiji rodinu, tak budu argumentovat podobne. Ano, pravopisem nikoho nezabiji, ale vcelku tim davam najevo uroven sebe sama a take to na kolik respektuji spolecnost a jeji normy, tudiz i druhe lidi.
Kdo by tedy podle Vas mel rozhodovat ktera norma je dobra a ktera spatna?
Tuto debatu koncim, jste zarnym prikladem sebestredneho ignoranta, ktery si pravdepodobne mysli, ze on jediny je tak dobry, ze rozezna spravnou normu do spatne a ze on ma tedy pravo rozhodovat o tom, co ma symsl a co nema. Az pane dospejete, tak snad pochopite v cem podstatnem jste se mylil. A nejde jen o pravopis.
Kdybych byl zakerny, tak bych Vam pral, at narazite na podobne individuum, ktere ve stejnem duchu bude napriklad pristupovat k rizeni auta, ci bude pro Vas delat v dome ci byte elektroinstalci, plyn apod.
To malé v v oslovení není z nedostatku v mém vzděláni, ale z nedostatků úcty k člověku jste vy. - z teto vety by se dalo usoudit, ze krome i/y jste se uz rozhodl ignorovat i cela slova, vsak on to prijemce nejak pochopi, ze?
Deadeye: Plošinu na 812? No nevim, nějak si neumim představit kam jí dát. Na jednom konci vozu na ní neni místo, na druhym tam sice to místo je, ale asi by vám lidi poděkovali páč to místo by vzniklo po vybourání hajzlíku :-)).
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.