..: K variantám koridoru se vyjadřují v anketě :..

Ilustrační obrázekBrandýs nad Orlicí - Preferenci některé ze 3 navržených tras železničního koridoru vyjadřují obyvatelé města účastí ve veřejné anketě. Občané starší 18 let mají možnost označit písemně nejvýhodnější variantu v budově radnice do 20.4.2007. „Diskuse rozdělila někdy občany na dva nesmiřitelné tábory, které jsou schopny se jen napadat, pomlouvat a třeba obviňovat z korupce,“ komentuje na stránkách Brandýských listů „koridorovou“ atmosféru v městečku starosta Petr Tomášek.

Linie mezi příznivci a odpůrci předložených variant nevede jen mezi částí městského zastupitelstva a představiteli nového občanského sdružení SOS Brandýs, které zcela zavrhuje oranžovou trasu přivádějící těleso koridoru do brandýských Klopot. V materiálech, které kolportovalo občanům, pak argumentuje proti ní mj. takto: „Kolejiště se zdvihne o 1,5 metru nad úroveň současného a teprve nad ním se zdvihne do výšky 3 metrů protihluková stěna, která rozdělí údolí. Po dobu stavby, tedy asi 5 let, zanikne jakýkoliv kulturní a sportovní život v prostoru hřiště.“

Zastávka

Ilustrační obrázekOdpůrci trasy vedoucí městem také zdůrazňují, že obyvatelé Křetína budou rušeni hlukem vlaků vyjíždějících až 160 km rychlostí z tunelu z protilehlého kopce. Jim protihluková stěna nepomůže. Stavba přímo ve městě, tisíce aut se zeminou, betonem, prach, bláto, otřesy, popraskané zdi... „Daní za klidné bydlení“ a nezničení údolí pak považují zastánci zelené varianty větší vzdálenost zastávky V lukách. Ta by měla v tomto případě činit například od nákupního střediska délku 1.193 metrů oproti 345 metrům při variantě oranžové. Právě posuzování vzdálenosti k zastávce bude hrát při rozhodování občanů zřejmě jednu z nejdůležitějších rolí. Zastupitelé pak budou o svém oficiálním stanovisku pro investora stavby koridoru hlasovat na veřejném zasedání za týden.

zdroj: Orlický deník


Adys Poslat mail autorovi | 17.4.2007 (11:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Pardubický


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer P_V 
18.04.2007 (22:34)  
2) Jen kvůli jedné zastávce a 10 km řešit elektrifikovanou trojkolejku, když navíc VRT má vést jinudy? Luxus.

3) V té dokumentaci na webu Brandýsa chybí cenová rozvaha... ale leccos lze usoudit z toho, že červená varianta má jen poloviční objem rubaniny. A nevyžaduje pendolino, i klasiky mohou 160 kromě průjezdu Brandýsem, kde jen 150.
Pokud by se v budoucnu zvýšila rychlost na 200, měla by oranžová či zelená varianta na co navázat?
18.04.2007 (17:48)  
Mám tři věci k diskusi:

1) Stavební výkresy jsou orientovány podle staničení trati. Prezentace je vždy orientována k severu. (Zjevně neplatí u monopolních firem. Nebudu to dál rozvádět, když je tam podepsán spolužák)

2) Ponechání původní trati (jednokolejně) pro obsluhu původního území určitě nebude. U ČBudějic zamítnuto. U Plzně zamítnuto.

3) Pro mne je stravitelná varianta 4a. Nevyžaduje Pendolina jako 2a a nevyžaduje náhradní autobusovou dopravu do Brandejsa jako 1b.
18.04.2007 (10:59)  
A co takhle postavit novou trať úplně mimo a stávající trať ponechat (o jedné koleji) pro os. vlaky
17.04.2007 (19:11)  
Ajemgud: železniční výkresy se neorientují podle světových stran, ale podle kilometráže tak, že na mapě roste kilometráž zleva doprava (jinak řečeno, vlevo je začátek trati, vpravo je konec trati).
17.04.2007 (17:36)  
Je hezké, že jakékoliv mapy kdekoliv jsou orientovány severem nahoru. Ale SUDOP si otáčí mapy podle sebe, takže nahoře máme jih :))
Registrierter Benutzer Dery 
17.04.2007 (17:20)  
Nemá někdo fotky ze stavby zastávky Ostrava centrum.Email si najdete. Jinak diky moc.
Editor oder ŽP Admin Vlad  mail  
17.04.2007 (15:58)  
Vlakosexuál: Díky za odkazy! Lepší služby než nabízí Orlický deník! (VLP na tým ŽP prostě nemá!)
17.04.2007 (14:30)  
Vlakosexuál: Konečně něco konkrétního, dík.
17.04.2007 (14:14)  
Registrierter Benutzer Martin 
17.04.2007 (14:14)  
KOnečně jde vidět i pro o železnici se nezajímající občany, že se na ní něco děje.Podobných združení, aktivistů a dalších těch kteří se podobně zviditelňují bude přibývat.Zatím se tento problem železnici vyhýbal a týkal se silnic, ale doba se mění, dneska už ani na železnici nevznikne nic, aniž by se podobné aktivity nerojily....viz téma Střítěž a prodloužení za Vizovice.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko