..: Z Barcelony do Madridu rychlostí 350 km/h :..

Velaro, zdroj: SiemensMadrid - Nejrychlejším sériově vyráběným vlakem již budou moci pasažéři brzy začít cestovat na 650 kilometrů dlouhé trati z Madridu do Barcelony. Díky provozní rychlosti 350 km/h zabere cestování mezi oběma městy těmito novými vysokorychlostními soupravami Velaro divize Transportní systémy společnosti Siemens jen 2:30 hod., zatímco dosud trvalo téměř čtyři hodiny. V minulém měsíci září dosáhla sériově vyráběná souprava Velaro — nástupce vlaků ICE 3, které provozuje DB — světového rekordu v hodnotě 404 km/h.

Stejně jako u vlakových jednotek ICE 3, které v Německu a Nizozemí jezdí od roku 2000, je pohon vlaku rozvržený po celém spodku vozidla: polovina dvojkolí je přímo hnaná a ani na začátku ani na konci vlaku není připojena elektrická lokomotiva nebo hnací vůz, což znamená větší zrychlení a tím i efektivnější pohon. Zároveň se tak navíc vytvoří asi 20 % více prostoru pro cestující ve srovnání s vlaky taženými lokomotivou. Vlak si také snáze poradí se strmějším stoupáním.

Velaro Club, zdroj: SiemensVelaro nabízí cestujícím 404 míst k sezení ve 3 třídách: Club, Preferente a Turista. Každá třída nabízí výjimečné pohodlí, protože téměř všechna sedadla lze otočit, takže ve vlaku můžete vždy sedět po směru jízdy. Cestující si mohou jízdu zpříjemnit poslechem jednoho ze 6 zvukových kanálů nebo sledováním některého ze zábavných programů, které běží na velkých obrazovkách umístěných ve vlaku. Další displeje poskytují cestujícím různé informace ve španělštině, katalánštině a angličtině. V přední části vlaku se nachází zvláštní vůz ve třídě Club, jehož součástí je konferenční a prostor a samostatná kuchyň. Ve vlaku se dále nacházejí 3 restaurace/bufety.

Velaro používá standardní zabezpečovací systém ETCS 2. stupně (European Train Control System – Evropský vlakový zabezpečovací systém). Systém ETCS monitoruje nejen rychlost vlaku a vzdálenost mezi jednotlivými soupravami na dané trase, ale i další bezpečnostní parametry důležité pro jízdu vlaku. Tento systém může potenciálně nahradit 15 momentálně exitujících systémů vlakového zabezpečení v Evropě, které v Evropě vznikly v průběhu historického vývoje a nejsou navzájem kompatibilní. Velaro se tak stává prvním vlakem na světě splňujícím požadavky na evropskou interoperabilitu vysokorychlostních vlakových jednotek a může být tedy nasazeno i v mezistátní dopravě.

Siemens dodává do Španělska 26 vysokorychlostních jednotek Velaro a bude rovněž zajišťovat jejich údržbu po dobu příštích 14 let. Další zakázky na vysokorychlostní vlaky postavené na platformě Velaro obdržel Siemens z Číny a Ruska, kde budou vlaky použity na trase mezi Moskvou a Petrohradem.

zdroj: Tisková zpráva Siemens


CSPSV | 13.4.2007 (20:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty Vozidla

Weitere aus Španělsko


Registrierter Benutzer Rail-2005  mail  
14.04.2007 (20:27)  
Ano všechny nové VRT ve Španělsku jsou se standardním rozchodem. Dnes je možné se dostat vysokorychlostně z Camp de Tarragona přes města Lleida, Zaragoza, Madrid, Puertollano, Cordoba a6 do Sevilly. Poslední úsek mezi Camp de Tarragona a Barcelonou bude uveden do provozu letos na podzim. V roce 2009 i napojení přes Gironu a Figueras do francouzského Perpignan.
Registrierter Benutzer Mandos 
14.04.2007 (17:33)  
To tom postavili trať se standardním rozchodem?
Registrierter Benutzer Milynho  mail  
14.04.2007 (13:26)  
http://www.youtube.com/watch?v=wJKyisRKrLg - tu je už delší dobu k vidění prezentační video.

Ale co japonský Fastec 360 S ? Ten při zkouškách dosáhl 405 km/h ... no možná se jednalo o prototyp, ne o sériovou soupravu.
14.04.2007 (10:13)  
Kolika vozová to je souprava, že sou uvnitř tři restaurace?
Korrespondent oder ŽP Mitglied Zlámalík  mail  
13.04.2007 (23:07)  
V minulém měsíci září? Minulý byl březen.... Chtěli říct v loňském, že?
Registrierter Benutzer tenzor 
13.04.2007 (22:49)  
mira: asi bude důležité to 'sériově vyráběná souprava'. Nikdo asi nechce tvrdit, že rekordy TGV byly dosaženy sériovým strojem, že? :)
Registrierter Benutzer mira 
13.04.2007 (22:10)  
Nechci rýpat do Simense ale ty jeho tiskové zprávy mi připadají jako vychloubání ČD s pendolinem. Světový rekord že je 404 km/h? Aha tak to se mi o TGV jenom zdálo. Možná mysleli, že je to rekord jimy vyrobené jednotky, ale to tam už jaksi zapomněli dopsat.Že je to nejrychlejší vlak to taky není úplně pravda. Co takové AVE S102 od Bombardiru? To je konkurence takže ta jakoby neexistuje. No a na závěr bych ještě podotkl že provozní rychlost bude 330 km/h. Tím nechci snižovat nějak hodnotu ICE 3 ale jen jsem něco doplnil pro upřesnění.
Registrierter Benutzer Vampir  mail  
13.04.2007 (21:50)  
dobrý

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko