Šumperk - V sobotu 30.3.2007 převzala šumperská společnost Pars nova Cenu města Šumperka za rok 2006 v kategorii Podnikání za dlouholetou vynikající činnost v oboru železničního průmyslu, za úspěchy v oblasti modernizací kolejových vozidel jak na poli vývojovém, tak při jejich realizaci a v následně získaných zakázkách.
Jak informuje společnost Pars nova ve své tiskové zprávě, cena města Šumperka je významným oceněním především pro její zaměstnance a spolupracovníky za jejich dlouhodobou zodpovědnou a náročnou práci. Toto významné ocenění navíc přichází v roce, kdy si společnost připomene významná výročí, a to 60 let od zahájení výstavby závodu a 55 let od zahájení provozu. Pars nova tak úspěšně navazuje na dlouholetou tradici svého předchůdce bývalých železničních opraven a strojíren ŽOS Šumperk.
Díky novým projektům a dodávkám železničních vozidel pro České dráhy a dodávkám tramvají pro řadu měst si Pars nova drží i v letošním roce své významné postavení jednoho z největších zaměstnavatelů v regionu. Pars nova jen v loňském roce přijala 219 nových zaměstnanců a vzhledem k dalším zakázkám a připravovaným projektům předpokládá nábor dalších zaměstnanců. Největším projektem společnosti Pars nova je dodávka motorových jednotek Regionova pro ČD. Motorová částečně nízkopodlažní jednotka ř. 814 – 914 s obchodním názvem „Regionova“ vznikla modernizací vozů řady 810 a přípojných vozů ř. 010.
Prototyp Regionovy byl představen na podzim roku 2005 na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně a získal dvě ocenění – prestižní Zlatou medaili MSV Brno a Cenu Technického týdeníku. Po podepsání smlouvy s akciovou společností České dráhy v dubnu 2006 se naplno rozběhla sériová modernizace vozů řady 810 a 010 na částečně nízkopodlažní dvouvozové soupravy sestávající se z motorového a řídicího vozu. Touto soupravou zúročuje Pars několikaleté úsilí v oblasti modernizací vozidel regionální dopravy zahájené v roce 2001 motorovým vozem ř. 812, tzv. „Esmeraldou“. Ze 100 objednaných souprav, které by měly být dodány do konce roku 2008, již Pars nova předala do provozu ČD celkem 19 motorových souprav.
V současné době se v Pars nova realizují i další modernizační projekty. Pro České dráhy společnost modernizuje nevyužívané poštovní vozy na řídicí vozy ř. 954, kterých by měla dodat celkem 19 kusů do konce roku 2008.
zdroj: Tisková zpráva Pars nova


1 2 | Zpráv na stránku: |
AD Theo: Je to podobné jako 810, ale je tam o nějakou profilovou výstuhu navíc. Na druhou stranu, o tom, jak vypadá čelo (materiál) před fírou cestující neví a myslí si, že jede úplně novým (nebo ti informovanější "modernizovaným") vozidlem. A o to přece jde.
Tohle věděl už před sto lety i slavný Potěmkin.
Z toho bych si taky nedelal iluze: nemakacenkove v sudetech radsi berou davky a nadavaji na pomery, nez aby se nechali zamestnat.
Samotny Pars se jednou snazil ospravedlnit nizkou kvalitu prave nedostatkem pracovnich sil...
No otazka zda vubec je mozne a rozumne neco delat s podvozkem, aby to melo orpavdu vyznam a slo to poznat To uz by se rovnou mohl postavit uplne novy vuz:) Na Slovensku a v Madarsku nechavaji stara cela, nicmene myslim, ze nase modernizace je lepsi v tom, ze je alespon castecne nizkopodlazni. Slovaci zas maji silnejsi motor. Uvidime jaka bude trojdilna regionava, tu zatim nema nikdo:)
Třeba budou dělat modernizace 460 na 461.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
