..: Společnost Pars nova získala cenu města :..

Ilustrační obrázekŠumperk - V sobotu 30.3.2007 převzala šumperská společnost Pars nova Cenu města Šumperka za rok 2006 v kategorii Podnikání za dlouholetou vynikající činnost v oboru železničního průmyslu, za úspěchy v oblasti modernizací kolejových vozidel jak na poli vývojovém, tak při jejich realizaci a v následně získaných zakázkách.

Jak informuje společnost Pars nova ve své tiskové zprávě, cena města Šumperka je významným oceněním především pro její zaměstnance a spolupracovníky za jejich dlouhodobou zodpovědnou a náročnou práci. Toto významné ocenění navíc přichází v roce, kdy si společnost připomene významná výročí, a to 60 let od zahájení výstavby závodu a 55 let od zahájení provozu. Pars nova tak úspěšně navazuje na dlouholetou tradici svého předchůdce bývalých železničních opraven a strojíren ŽOS Šumperk.

Ilustrační obrázekDíky novým projektům a dodávkám železničních vozidel pro České dráhy a dodávkám tramvají pro řadu měst si Pars nova drží i v letošním roce své významné postavení jednoho z největších zaměstnavatelů v regionu. Pars nova jen v loňském roce přijala 219 nových zaměstnanců a vzhledem k dalším zakázkám a připravovaným projektům předpokládá nábor dalších zaměstnanců. Největším projektem společnosti Pars nova je dodávka motorových jednotek Regionova pro ČD. Motorová částečně nízkopodlažní jednotka ř. 814 – 914 s obchodním názvem „Regionova“ vznikla modernizací vozů řady 810 a přípojných vozů ř. 010.


Ilustrační obrázek Prototyp Regionovy byl představen na podzim roku 2005 na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně a získal dvě ocenění – prestižní Zlatou medaili MSV Brno a Cenu Technického týdeníku. Po podepsání smlouvy s akciovou společností České dráhy v dubnu 2006 se naplno rozběhla sériová modernizace vozů řady 810 a 010 na částečně nízkopodlažní dvouvozové soupravy sestávající se z motorového a řídicího vozu. Touto soupravou zúročuje Pars několikaleté úsilí v oblasti modernizací vozidel regionální dopravy zahájené v roce 2001 motorovým vozem ř. 812, tzv. „Esmeraldou“. Ze 100 objednaných souprav, které by měly být dodány do konce roku 2008, již Pars nova předala do provozu ČD celkem 19 motorových souprav.

V současné době se v Pars nova realizují i další modernizační projekty. Pro České dráhy společnost modernizuje nevyužívané poštovní vozy na řídicí vozy ř. 954, kterých by měla dodat celkem 19 kusů do konce roku 2008.

zdroj: Tisková zpráva Pars nova


JRtrain Poslat mail autorovi | 12.4.2007 (5:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty Vozidla Reportáže

Weitere aus ČR Moravskoslezský Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
16.04.2007 (13:15)  
Pars si nezaslouží cenu, ale pár facek. Vždyť každá modernizovaná série strojů z Parsu je jiná i ve stejné řadě vozidel. A taky mají silné nedostatky. Řada 854: slyšel jsem, že ji uvařily i v -11°C. A Brno na Pardubické rameno za duben poslalo nejméně třikrát náhradu. A Regionovy to průšvih na x-tou, kolužou se na rovině i za sucha kvůli hnací nápravě umístěné jako první a říká, že to jinak nejde, přitom Slováci ji mají uprostřed a nízkopodlažní díl by jim tam šel taky. A taky to spojení dílů pomocí šroubovky, s jedtkou se počítá jako s nedělitelnou takže nemá opodstatnění. Ešusy mají pevnou spojku a ničemu to nevadí. Kdyby tam ta pevná spojka byla, tak by mohla být maximálka 90 km/h jako u Slováků, místo našich "rychlých" 80 km/h.
Registrierter Benutzer Hanz 
15.04.2007 (12:19)  
Regionova - za málo peněz málo muziky.
AD Theo: Je to podobné jako 810, ale je tam o nějakou profilovou výstuhu navíc. Na druhou stranu, o tom, jak vypadá čelo (materiál) před fírou cestující neví a myslí si, že jede úplně novým (nebo ti informovanější "modernizovaným") vozidlem. A o to přece jde.
Tohle věděl už před sto lety i slavný Potěmkin.
15.04.2007 (11:38)  
Deadeye: Jinak je, ale dobre, ze je takovej vyrobce v Sumperku, resi se problemy s nezamestnanosti.

Z toho bych si taky nedelal iluze: nemakacenkove v sudetech radsi berou davky a nadavaji na pomery, nez aby se nechali zamestnat.

Samotny Pars se jednou snazil ospravedlnit nizkou kvalitu prave nedostatkem pracovnich sil...
13.04.2007 (12:23)  
Od důvěryhodného zdroje: Za motorem je na hřídeli řemenice, která pohání generátory el. proudu (osvětlení a tak), a tato řemenice se na hřídeli chová jako setrvačník. Zvýšili výkon motoru, a tak se stává že hnací hřídel čas od času praskne (jednak přenáší vyšší kroutící moment od motoru a druhak při prudké změně otáček motoru - řazení přidává setrvačník další zatížení na hřídel).
Registrierter Benutzer Theo 
13.04.2007 (9:33)  
Tak nevím, za co to vlastně dostali. Když jsem cosi pracovně dělal na Regionově, tak jsem si jí mohl detailně prohlédnout a dostal jsem hrůzu z toho, co se může stát při případném střetu s kamionem na přejezdu, nebo vjezdu na obsazenou kolej. Ty čela jsou z laminátu a za stanovištěm strojvedouciho je jenom skleněná stěna. Když už k hehodě náhodou dojde, tak to bude docela masakr. Nehledě na to, že je dost elektoniky umístěno ve stropě a ta se může utrhnout a propadnout chatrným stropem. A tak celá Regionova připominá Trabant.
12.04.2007 (16:25)  
to 860 0003: Taky nevim proc, tak nam to vysvetli.

No otazka zda vubec je mozne a rozumne neco delat s podvozkem, aby to melo orpavdu vyznam a slo to poznat To uz by se rovnou mohl postavit uplne novy vuz:) Na Slovensku a v Madarsku nechavaji stara cela, nicmene myslim, ze nase modernizace je lepsi v tom, ze je alespon castecne nizkopodlazni. Slovaci zas maji silnejsi motor. Uvidime jaka bude trojdilna regionava, tu zatim nema nikdo:)
12.04.2007 (16:02)  
Pro "ŽOS" Šumperk bude práce dost. Stačí, aby se tam posílaly koženkové skvosty na výměnu netěsných oken za typ oken "854 / 954", resp. náhrada velkoprostorových koženek sedačkami typu 854/954, týká se to i vozů řady 050 atd., atd.
12.04.2007 (15:30)  
já to třeba nevim proč? :o)
12.04.2007 (14:27)  
Ty čela mohli nechat tak jak byly, a za ušetřené peníze udělat něco s podvozkem. V Čerčanech zůstala 2 čela ze shořelé 810, myslím že budou dobře uschována a všichni víme proč.
12.04.2007 (13:17)  
Jen by mne zajimalo co budou delat po roce 2008, pokud tedy nebude dalsi zakazka na Regionovy.

Třeba budou dělat modernizace 460 na 461.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko