..: Vlaky TGV se blíží svému důchodu :..

Ilustrační obrázekPaříž - Hned den po rekordní jízdě francouzského rychlovlaku TGV státní dráhy SNCF přislíbily, že při obměně stárnoucí flotily souprav TGV bude jednat i s jinými výrobci vlaků. Kromě firmy Alstom, která TGV vyrábí, může tak nabídku na miliardový obchod předložit například i německý Siemens s vlaky ICE nebo kanadský Bombardier.

Nynější soupravy TGV dosahující běžné cestovní rychlosti 300 km/h, chtějí SNCF nahradit novými vlaky v roce 2013 a hodnota celého kontraktu se podle odhadů může vyšplhat až na 9 miliard EUR. Při výběru bude údajně tím nejhlavnějším kritériem spolehlivost.

Zdroj: TASR, iDoprava.sk


Payus Poslat mail autorovi | 6.4.2007 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Francie


10.04.2007 (22:24)  
Neverim tomu ze to bude nieco ine ako vyrobky Alstomu, pretoze odjakziva SNCF ma svoj podiel na supravach TGV, je to symbol Francuzska. Neviem si predstavit ICE s logom TGV, SNCF... To je blbost! Pritom TGV je omnoho kvalitnejsie, bezpecnejsie a spolahlivejsie ako vyrobky Siemensu.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
09.04.2007 (2:35)  
Proč by nemohl být Bombardier úspěšný ve vysokých rychlostech? Není náhodou Talgo 350 jezdící mezi Madridem a Barcelonou od Bombardieru (lokomotiva)?
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
07.04.2007 (21:20)  
Podle mě kupovat ojetá TGV do České republiky je pitomost. Nejde o bezpečnost, ta je v pohodě, ale byl by to další systém - a čím více typů, tím vyšší náklady. V této otázce jsem pro přiobjednání dalších 7 Pendolin.

Ale co se týká rušení, tak by to nebuselo výt tak strašné jako Pendolino. Motory jsou synchronní s měniči GTO. Pouze nové TGV POS má asynchrony + IGBT.
07.04.2007 (19:28)  
Možná šlo, jenže je otázka, jak by to bylo s jejich schválením pro české koleje (rušení). Ale zásadní problém by byl "kam s nimi". Ty soupravy jsou přece jen delší než žabotlamy. Do všeho by se musel zabudovat český VZ
Nicméně TGV jsou dost ošuntělá, sedačky zrovna nic moc – co si zákazník objednal, to dostal. Interiér působí přece jen chudě, i když je lepší než Potěmkiny … takže by bylo třeba provést kompletní rekonstrukci.
S ohledem na to, jaké výkony TGV dělají, budou ta vozidla pojezdově materiálové dost unavená, takže by se mohlo taky jednat o nákup "zajíce v pytli".
07.04.2007 (20:52)  


tak tak...sednout do vyřazeného vozidla a jet v něm byť "jen" 160km/h, by bylo přece jen poněkud adrenalinové
07.04.2007 (17:20)  
Nešlo by ty vyřazené soupravy odkoupit? Na naše stošedesátkové koridory by nejspíš bohatě stačily a myslím, že by byly lepší, než pendolina a možná i o dost levnější.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
06.04.2007 (17:07)  
Uvidíme jak to dopadne. Bombardieru na poli velmi vysokých rychlostí moc nevěřím. A pokud Siemens nenabídne v brzské době něco lepšího než ICE3, tak myslím, že je to pro Alstom ložené. Spojují se tam 2 fakty. Prvním je, že je to domácí firma a politický tlak na koupi produktů Alstom bude vysoký (zaměstnanost atd.) Druhým faktem je to, že oni jsou v současné době opravdu nejlepší (nemluvím o italské divizi vyrábějící Pendolina). A to jsou dva silné argumenty. Siemensu nejspíš momentálně nezbyde, než konkurovat lukrativnější cenou.

TGV má oproti ICE hlavně klidnější chod díky koncepci podvozků mezi vozy. A platforma AGV to dotáhne ještě do větší dokonalosti - zkombinuje podélně rozdělěný pohon (jako u ICE3) s podvozky TGV.
06.04.2007 (19:31)  


mám podobný názor...ale netuším,jak to bylo se spolehlivostí(ta má být hlavním kritériem). každopádně ta hrozba konkurence Alstom určitě nakopne k ještě větší dokonalosti

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko