Paříž - Hned den po rekordní jízdě francouzského rychlovlaku TGV státní dráhy SNCF přislíbily, že při obměně stárnoucí flotily souprav TGV bude jednat i s jinými výrobci vlaků. Kromě firmy Alstom, která TGV vyrábí, může tak nabídku na miliardový obchod předložit například i německý Siemens s vlaky ICE nebo kanadský Bombardier.
Nynější soupravy TGV dosahující běžné cestovní rychlosti 300 km/h, chtějí SNCF nahradit novými vlaky v roce 2013 a hodnota celého kontraktu se podle odhadů může vyšplhat až na 9 miliard EUR. Při výběru bude údajně tím nejhlavnějším kritériem spolehlivost.
Zdroj: TASR, iDoprava.sk
Ale co se týká rušení, tak by to nebuselo výt tak strašné jako Pendolino. Motory jsou synchronní s měniči GTO. Pouze nové TGV POS má asynchrony + IGBT.
Nicméně TGV jsou dost ošuntělá, sedačky zrovna nic moc – co si zákazník objednal, to dostal. Interiér působí přece jen chudě, i když je lepší než Potěmkiny … takže by bylo třeba provést kompletní rekonstrukci.
S ohledem na to, jaké výkony TGV dělají, budou ta vozidla pojezdově materiálové dost unavená, takže by se mohlo taky jednat o nákup "zajíce v pytli".
TGV má oproti ICE hlavně klidnější chod díky koncepci podvozků mezi vozy. A platforma AGV to dotáhne ještě do větší dokonalosti - zkombinuje podélně rozdělěný pohon (jako u ICE3) s podvozky TGV.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.