..: Nehody na přejezdech - mrtvý v Krnově, opilá řidička na Lounsku :..

Ilustrační obrázekKrnov - Ve čtvrtek odpoledne došlo ke střetu osobního automobilu s nákladním vlakem na železničním přejezdu v Krnově. Dvaasedmdesátiletý řidič je těžce zraněn, jeho spolujezdec nehodu nepřežil.

Louny - Opilá řidička s 2,34 promile alkoholu v krvi riskovala život svůj i své pětileté dcery na přejezdu u Lišan na Lounsku. Při střetu s lokomotivou naštěstí vyvázly jen s lehkými zraněními.

Ke střetu v Krnově došlo na přejezdu mezi stanicí Krnov a zastávkou Krnov Cvilín v zahrádkářské oblasti. Přejezd byl pouze zabezpečen výstražnými kříži a dopravní značkou "Stop, dej přednost v jízdě". Jak sdělil Novinkám mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar, dosavadní šetření naznačuje, že řidič tuto značku nerespektoval a vjel přímo pod nákladní vlak. Škoda na automobilu byla předběžně vyčíslena na 25 tisíc korun, na vlaku v řádech tisíců korun. Provoz mezi Krnovem a Opavou byl obnoven odpoledne před sedmnáctou hodinou.

Na přejezdu u Lišan na Lounsku nerespektovala opilá řidička světelné ani zvukové signalizační zařízení, objela závory a vjela na přejezd, když místem právě projížděla lokomotiva, do které narazila. Třicetiletou ženu i s dcerou odvezli záchranáři k ošetření do nemocnice v Žatci. Škoda na automobilu je odhadována na 60 000 korun, poškození lokomotivy na 20 000 korun.

České Velenice - s těžkým zraněním skončil řidič auta, který se před půl šestou střetl na přejezdu mezi Novými Hrady a Českými Velenicemi s osobním vlakem. Přejezd je vybaven světelnou a zvukovou signalizací. Souprava jela na trase České Budějovice - Gmünd.

Zdroj : Novinky , Ilustrační foto


JRtrain Poslat mail autorovi | 5.4.2007 (18:23)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihočeský ČR Moravskoslezský ČR Ústecký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
06.04.2007 (12:38)  
Jedno hezké přísloví říká práce kvapná, málo platná. Za našich mladých let nám jistý pan rada (jak jsme mu přezdívali) Doskočil, takto velmi rozšafný referent oddělení 12 PO (v minulosti náčelník depa v Libni), jehož nic nerozházelo, říkal "mládenci, na dráze není nic tak důležitého, aby to nemohlo počkat". Měl velkou pravdu.
Podobně to platí i na silnicích.
Pokud se řidič vymlouvá, že "pospíchá", prohlašuje, že nemá dostatek kázně k řízení silničního vozidla a měl by na doživotí přijít "o papíry".
Zopakuji svůj poznatek z trati Geneve - La Plaine na trati do Francie. U zastávky RUSSIN je přejezd se závorami, který se zavře 5 (slovy pět) minut před příjezdem vlaku. Když jedou náhodou dva vlaky proti sobě, stojí se tam 10 minut...
Uvědomte si, že stanovit nejdelší dobu, během níž může být přejezd uzavřen nelze. Na téže trati jezdí Potěmkiny rychlostí až 160 km/h, ale taky manipulační vlaky padesátkou, ale rovněž tam jede traťovácká MUVka třeba třicítkou. Skutečnost, že je někdy někde přejezd zavřen 10 minut nenamená, že něco je v poruše nebo někdo dělá něco špatně.
Závory mohou být uzavřeny "mandelinkou / energem" kontrolujícími stav TV a když tam "dráteníci" zjistí nějakou drobnou závadu, tak jí opravují a přitom se logicky prodlouží jízda k přejezdu. Stejné to je v případě, že traťováci s MUVkou zastaví a skládají nebo nakládají nějaký materiál.
05.04.2007 (22:52)  
to Jose: No tak ano, mel by to byt rozumne, ale an druhou stranu pokud to zabzar nerozhoduje, tak nezbyva nez zalozit nadaci a zaplatit lepsi prejezd.

Jim: Nelso jen o tvrdy zakon, ale jeho uplatnovani. I ten soucasny, kdyby byl dusledne vynucovan, by byl dostatecny.
05.04.2007 (22:47)  
José:
Řešení by bylo nastavit všechny přejezdy tak, aby je ovládal vlak a to tak, aby začaly blikat cca 7 sekund před průjezdem. Více času je zbytečné.
Nechci rypat, ale premyslel jste vubec, k cemu je doba mezi spustenim vystrahy a prijezdem vlaku na prejezd?

Tom:
prostě je určena předzváněcí doba podle traťové rychlosti a délky přejezdu a ta se dodržet musí.
Od jake doby se pocita predzvaneci doba podle tratove rychlosti???
registrovaný uživatel tenzor 
05.04.2007 (22:43)  
José: ne že bych obhajoval přejezdy zbytečně, blikající 10 minut (takové snad dnes ani neexistují, viděl jsem pouze jeden někdy v 80. letech), ale nechcete snad tvrdit, že duševně příčetný člověk vjede do kolejiště, aniž by si byl jistý, že ho dokáže bezpečně (tj. bez srážky s vlakem) přejet?
registrovaný uživatel tenzor 
05.04.2007 (22:38)  
Někteří pseudohumanisté na mne asi budou plivat, ale můj názor je takový, že ožralá řidička (jsem odpůrce postihování pár setinek promile ale 2,34 se prostě omluvit nedá) která jede s vlastním dítětem autem, by měla jít nejdřív na důkladné vyšetření na psychiatrii a pokud by bylo zjištěno, že je duševně příčetná, kromě nepodmíněného trestu a odebrání dítěte, jehož vychování je neschopná, jak nade vší pochybnost prokázala, by se měla zvažovat možnost sterilizace, protože IMHO by blbci neměli mít právo množit se...
registrovaný uživatel M 
05.04.2007 (22:07)  
Stoupa a JRTrain - nojo, jenze kdyz to tam neznate, tak se ne ze tesite na peknou masinku, ale uz zacite mit pocit, ze se ty zavory zblaznily. A hranici, kde uz to clovek nevydrzi ma kazdy. Celou noc bych tam asi stat nevydrzel ani ja:-)
06.04.2007 (17:29)  


hehe, psal jsem o 10 (deseti) minutách, ne o celé noci, navíc zde v noci nic nejezdí (v Litvínově). V daném případě doporučuji jet jinudy ;-)
nicméně to celé nemění nic na tom, že dlouhé čekání u šraňek nás neopravnuje tam vjet - důvod je myslím více než jasný ;-)
editor nebo admin ŽP JRtrain  mail  
05.04.2007 (20:29)  
ano, mělo by se vše vyměnit, zlepšit atd. nejlépe všude udělat nadjezdy a podjezdy (které nejsou 100% řešením, neb kamioni velmi rádi padají z mostů na koleje ;-)) a to vše hlavně stojí peníze.
No a co založit nadaci bezpečné křížení železnice se silnicí ;-) jsem zvědav kolik vyberem a zda bychom alespom zmodernizovali jeden přejezd (není to jen o přejezdu, ale kolikrát o celém zab.zař ve stanici ;-)
a tak nám, resp gumokolistům nezbývá,, než dodržovat platnou legislativu a tím se vyvarovat střetu s vlakem. ono to totiž není jen o přejezdech ale dodržování zákona o provozu na komunikacích vůbec
registrovaný uživatel José 
05.04.2007 (20:15)  
no právě.. A když pak přijede řidič zvyklý z Louky u Litvínova, který ví, že (cituji) "Naštěstí to jde objet" ,na nějaký rychlejší přejezd, tak to automaticky zkusí taky. A nedopadne dobře.

Takové přejezdy které blikají 10 min jsou daleko nebezpečnější než přejezdy bez světel.

..a buď by se měly zrušit, nebo by se měla obměnit elektronika..
05.04.2007 (20:30)  


tím objetím jsem nemyslel závory ale jinou silnici ;-)
registrovaný uživatel Stoupa  mail  
05.04.2007 (20:11)  
to JRTrain:

Jirko,

ale odměnou za čekání u šraněk (přejezdu) je nám pohled na projíždějící vlak a přiznejme, že občas časteji, než nás naše lepší a moudřejší polovičky pustí se nějakým (pro zábavu) svézt.

Libor
05.04.2007 (20:22)  


jj, pro nás jo, ale ty nedočkavci gumokolisti to nechápou (k jejich škodě) ;-)
nicméně to ovládání v Litvínově jsem dodnes taky nepochopil :-D
editor nebo admin ŽP JRtrain  mail  
05.04.2007 (20:06)  
Nevím, za co si mohou ČD, když dotyčný na přejezdu zemře, navíc k jeho vině... jediné co ČD tratí je doba, kdy se nehoda vyšetřuje.
Je třeba si uvědomit problematiku věci a tedy i přejezdů samotných. Dobu na pouhých 7 sekund bych rozhodně nesnižoval. Myslím, že na hlavních tratích, nebo na tratích vůbec (tj. ne v obvodu stanice) jsou přejezdy rychlé, zablikají, závory spadnou a vlak zpravidla hned projede a závory zas jdou nahoru.
Horší situace je ovšem u přejezdů, které jsou v obvodu stanice. Zejména u staršího zabezpečovacího zařízení je podmínkou před postavením cesty (at už odjezd vlaku, nebo vjezd vlaku do stanice) zajištění přejezdu. takže postavím cestu na ovládacím pultu, a relátka čekají na odezvu od přejezdu, ten nejdříve bliká, pak spadnou závory a pokud je cesta postavena, vlak dostává volno. když k tomu připočteme, že toto se děje v určitém časovém předstihu, aby vlak neměl na předvěsti výstrahu a zbytečně nezpomalil, nebo dokonce před vjezdem nezastavil, tak pak se musí s autem čekat delší dobu.
Nicméně toto je ještě dobré ;-), takový přejezd v Litvínově je perlou samo o sobě. V době od cca 16 hod. ve stanici není obsluha a přejezd se pak ovládá ručně z nedaleké Louky u Litvínova. Funguje to pak tak, že výpravčí v Louce, než pustí motor do Litvínova, zavře v Litvínově závory, čeká na odezvu, že jsou zavřeny a pak teprve staví cestu. Pak teprve vyjde ven a vlak pouští (samozřejmě ve správný čas) dál. Motor dojede do Litvínova (proti stůj na ústní rozkaz), kdy se fíra nahlásí výpravčímu do Louky, že dojel. Ten teprve pak závory zas zvedne. Obdobně to funguje opačným směrem ;-)
Takže vy tu řešíte sekundy, nicméně pokud se dostanete k tomuto přejezdu ve zmiňovanou dobu, věřte že si postojíte alespon 10 minut. Naštěstí to jde objet ;-)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko