Krnov - Ve čtvrtek odpoledne došlo ke střetu osobního automobilu s nákladním vlakem na železničním přejezdu v Krnově. Dvaasedmdesátiletý řidič je těžce zraněn, jeho spolujezdec nehodu nepřežil.
Louny - Opilá řidička s 2,34 promile alkoholu v krvi riskovala život svůj i své pětileté dcery na přejezdu u Lišan na Lounsku. Při střetu s lokomotivou naštěstí vyvázly jen s lehkými zraněními.
Ke střetu v Krnově došlo na přejezdu mezi stanicí Krnov a zastávkou Krnov Cvilín v zahrádkářské oblasti. Přejezd byl pouze zabezpečen výstražnými kříži a dopravní značkou "Stop, dej přednost v jízdě". Jak sdělil Novinkám mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar, dosavadní šetření naznačuje, že řidič tuto značku nerespektoval a vjel přímo pod nákladní vlak. Škoda na automobilu byla předběžně vyčíslena na 25 tisíc korun, na vlaku v řádech tisíců korun. Provoz mezi Krnovem a Opavou byl obnoven odpoledne před sedmnáctou hodinou.
Na přejezdu u Lišan na Lounsku nerespektovala opilá řidička světelné ani zvukové signalizační zařízení, objela závory a vjela na přejezd, když místem právě projížděla lokomotiva, do které narazila. Třicetiletou ženu i s dcerou odvezli záchranáři k ošetření do nemocnice v Žatci. Škoda na automobilu je odhadována na 60 000 korun, poškození lokomotivy na 20 000 korun.
České Velenice - s těžkým zraněním skončil řidič auta, který se před půl šestou střetl na přejezdu mezi Novými Hrady a Českými Velenicemi s osobním vlakem. Přejezd je vybaven světelnou a zvukovou signalizací. Souprava jela na trase České Budějovice - Gmünd.
Zdroj : Novinky , Ilustrační foto


Jo napsal jsem to asi blbě, ta předzváněcí doba se počítá podle délky přejezdu a rychlosti nejpomalejšího a nejdelšího vozidla..Podle traťové rychlosti závistí umístění přibližoacích úseků v kolejových obvodech...
Ale diky!
Pokud je na to přejezd technicky uzpůsoben, tak se dá dálkově vypnout, takže když "chcípne" vlak před přejezdem může provést výpravčí nouzové otevření (zhasnutí signalizace).
Tohle by potřebovalo podrobný rozsáhlý pokec.
Stejně tak to udělá v případě, že se bude nějaká MUVka nebo "drátenický" motor pohybovat v tom úseku delší dobu. To vozidlo ovšem nesmí jet dál než k tomu přejezdu a musí se vrátit do stanice nebo se jízda přes takový přejezd musí uskutečnit podle ustanovení D2.
Jirko, taky si nedej Bože myslíš, že oproti Tvému, a zejména mému mládí došlo k určitému zrychlení odbavování na přejezdech provedení od té doby, co nejsou obsluhovány manuálně a na "odhlášku"? Přednost dráhy je pro mne bez diskusí, počkám. Mrzí mne, když (doufejme krátkodobá technická nedostatečnost) neumožní otevření přejezdu po průjezdu vlaku. Připouštím, že posun na zhlaví stanice s přejezdem (např. Mělník, směrem Všetaty) je v pátek odpoledna na infarkt. Ale i tu - dráha má přednost.
ale už jsem to tu psal, i z nadjezdů se rádi kamioni podívaj na koleje ;-)
Takze proste "Casu dost", vzdyt to rikame porad:-)))
a o kilometr dal na stejne trati (Kladno - Kladno město) jsou u zimaku da prejezdy celkem dost frekfentovanych silnic, sukafon tam prolitne osmdesatkou sranky, ktere zacnou blikat snad pet vterin predem a klacky dopadnou dolu pomalu stejne s vlakem a za naraznikem jdou hned nahoru. Vzdycky me to tam fascinuje, rychlejsi sranky jsem jeste nevidel
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
