..: Modernizace rychlíkových vagonů v Polsku :..

Modernizace polských rychlíkových vozů - ilustrační obrázekWarszawa - V Polsku byla dokončena modernizace 81 osobních vozů určených pro rychlíkové spoje. Cena modernizačních prací dosáhla téměř 70 milonů zlotých (v přepočtu 503 milionů Kč) a byla financována z fondů Evropské unie a ze státního rozpočtu. Pro společnost PKP Przewozy Regionalne to znamená velký úspěch - finanční podporu na modernizaci vagonů z fondů EU se jí podařilo získat historicky poprvé.

Co konkrétně modernizace v polském podání přináší?

- kompletní výměna interiéru
- v celém vagoně tepelná a zvuková izolace
- dosazení nových oken (lepší světelnost a estetický dojem)
- zabudovány nové toalety
- vyměněny nástupní dveře (s blokováním během jízdy)
- nové odkládadací prostory pro zavazadla
- vagony také získaly nový lak s ochranou proti grafitti
- instalováno elektronické počitadlo ujetých kilometrů
- a další úpravy pro zvýšení bezpečnosti

Modernizace polských rychlíkových vozů - ilustrační obrázekNa stránkách PKP Przewozy Regionalne si můžete prohlédnout fotogalerii z průběhu modernizací.

První modernizované vozy se vydaly na trasu rychlíku Krakowianka během května 2006. V dalších měsících pak práce pokračovaly na ostatních vozech. Spolu s novým vzhledem nabídnou cestujícím především vyšší úroveň komfortu, bezpečnosti a vylepšené technické parametry. Z celkového počtu 81 modernizovaných vagonů je 24 nově přístupných i pro zdravotně postižené cestující.

Na kterých vlacích se s těmito vozy můžete setkat? Až na jednu výjimku (litevské Šestokai) se jedná výhradně o vnitrostátní spoje:

Pogoń ... Warszawa – Tłuszcz – Małkinia – Białystok
Konopnicka ... Warszawa – Tłuszcz – Małkinia – Białystok
Hańcza ... Warszawa – Tłuszcz – Małkinia – Białystok – Sokółka – Augustów – Suwałki - Šestokai
Krakowianka ... Kraków – Katowice – Opole – Wrocław – Leszno – Poznań – Piła – Kołobrzeg
Roztocze ... Wrocław – Opole – Katowice – Kraków – Tarnów – Rzeszów – Przemyśl
Bieszczady ... Gliwice – Katowice – Kraków – Tarnów – Rzeszów – Przemyśl
Światowid ... Szczecin - Poznań – Leszno – Wrocław – Opole – Katowice – Kraków – Tarnów – Rzeszów – Przemyśl
Galicja ... Szczecin – Poznań – Leszno – Wrocław – Opole – Katowice – Kraków – Tarnów – Rzeszów – Przemyśl

Trasy vlaků, na které jsou modernizované vozy nasazovány, si také můžete prohlédnout na mapě.

zdroj: PKP Przewozy Regionalne


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 28.3.2007 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel happy 
28.03.2007 (12:05)  
ad 84: takže pokud budu stát,tak jedu zadarmo ??? :D

Jinak 8 míst v kupé je ki ničemu.Např. ve vozech B.Stejně se tam většinou 8 lidí nevmáčkne a když,tak se tam pro samý smrad a vydýchaný vzduch nedá být.Potom,když chcete na toaletu a sedíte u okna,tak pošlapete všechny okolo.Batohy se sice dají dát nahoru,ale buď se tam nevejdou,nebo ho prostě chcete mít u sebe(např holky a kabelky).Takže sem jednoznačně pro 6 místné kupé.Vlak má poskytovat komfort.je většinou proti busu pomalejší i dražší(pro cestujícího,který nemá peněženku naditou slevovými kartami čd).pokud chcete tedy oddělit EC/IC od R,potom by se to mělo oddělit službami.V EC/IC např stewardky,jídelní vůz,internet apod.Rozdělovat vlaky podle míst v kupé mně přijde trošku mimo (nevím,jak pak dělit teda velkoprostory).Dnes je EC/Ic standart a vše pod ním je hnůj.toto rozdělení je špatné.R by měl být standart a EC/IC nadstandart,ale rozhodně ne jen co v počtu sedaček.Jinak reko je fajn,doufám,že se i u nás půjde stejnou cestou modernizací starších vozů.pokud budu spoléhat jen na nové vozy,potom se koženkových B nikdy nezbavíme.
28.03.2007 (11:46)  
Tenzor) Tenhle předpis znám, ale praxe je někde jinde ... babka prostě měla štěstí, že bylo ve voze místo.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
28.03.2007 (11:45)  
tenzor: Já jen že i u nás na rychlících jezdí Beer, který taky nemá více jak tři sicny vedle sebe. Ale jako proč ne - vše je lepší jako koženková 4 s možností přehrazení na 2+2...daleko lepší by jistě bylo 4 na 3, s tím že by se ony tři protější místa umístily podélnou osou mezi protější 4 sedadla, čímž by možná vzniklo více místa pro nohy. Na druhou stranu je pravda to, že je nutno nějakým způsobem udržet diferenciaci R vs. IC/EC ;o) . A to je důvod, proč nejezdím rychlíkem delší štreky než 150 km (pokud ovšem není jiná možnost, nedá se svítit). Bpee je Bpee.

A to pojednání o zavazadlech by si zasloužila ona seniorka, ne Pepa Petrák. Pokud jí průvodčí není schopen vyvětlit, že platí za sedadlo jako takové, a ne za osobu, tak se holt taky nedá nic dělat...
registrovaný uživatel tenzor 
28.03.2007 (11:44)  
Josef Petrak: k tem zavazadlum, ono je v prepravnim radu CD (a nejspis i kdekoli jinde ve svete) mimo jine psano, ze je mozne v cene jizdenky brat do vlaku jen ta zavazadla, ktere je mozno umistit v prostoru nad vas a pod vas. Pripada mi to logicke. Taky si asi nemuzete stezovat, ze si do vlaku kde nejsou stojany berete kolo a nemate ho v kupe kam dat :)
registrovaný uživatel tenzor 
28.03.2007 (11:38)  
EightyFour, Blazek: nechapu, 8 mist v kupe je snad u nas v druhe tride standart??
V Polsku, kde jsou kupecka rychliku regionalnich drah vetsinou pohodlnejsi nez u nas (nikdy jsem tam nevidel kozenku), je taky vetsinou 8 mist, pokud je tam 6, jde vetsinou o vozy z IC kterych tam maji nadbytek, casto s preznacenou prvni tridou na dvojku.
28.03.2007 (11:37)  
JP: Tak s těma sedačkama v letadlech to není tak jednoduchý. Různý letecký společnosti mají různě velký sedačky. Na víc platí, že na dálkových letech jsou o něco větší sedačky, než na letech na kratší vzdálenosti. A lidi tloustnou, takže 6 sedaček ve druhé třídě není od věci. V klasickým B když si sedne tlustá babka tak zabere 2 místa. V tomhle má železnice výhodu, že ji nějaký to kilo na víc až tak nevadí.
28.03.2007 (11:16)  
Nebudete se mnou souhlasit ale mě se to nelíbí.Toto je jen opravené Béčko.České vozy jsou daleko pohodlnější,takže tolik kritizované Bmee,Beer na EC jsou pro mě prostornější a tím pohodlnější než tyto polský B,kdybych si měl vybrat tak se rozhodnu pro český.Krom osmi lidí v kupé mi tam vadí ta tyč pod sedačkami-tím pádem si nelze natáhnout nohy.Osobně jsem výsadně pro nová vozidla.Pokud rekonstrukce tak takovou jakou provedli slováci viz vozy Beer,Bpeer.
Nicméně více než interiér mě zajímá stav podvozků,protože pokud pojedu vozem,který bude mít menší konstrukční netěsnost,dobré ložiska, čepy atd.což znamená klidnou jízdu při maximálkách na koridoru tak radši budu sedět v tomto v kožence než v potahu ale horšími těmito vlastnosti.
Jedinou výhodou pro Polsko je cena.
registrovaný uživatel M 
28.03.2007 (11:16)  
Pokud jde o tu konkurenceschopnost, tak to nelze rict jednoznacne (resp. vubec)... Vlakova doprava se timto stava "luxusnejsi" (pohodlnejsi), ale min lidi, mensi trzby, mensi zisky, problemy, upadek, konec:-) Zvlast, pokud se za "plne" nekde povazuje i kupe, kde sedi 4 lide...
Zalezi jestli prevazi efekt vetsi luxus->vice lide nebo min sedadel->min lidi. Temhle vecem se pry rika elasticita nebo tak neco...
registrovaný uživatel M 
28.03.2007 (11:10)  
8/6 - fakt je, ze by to byla "idealni" ve na rozliseni trid. Kdybych vagony delal ja, tak ve dvojce bude mist 8:-)

Pokud jde o pohled z oken (Vecera, Mrkef), tak co napadlo mne bylo, kde maji Polaci takovy kopce, ze by to tam mohli "vyfotit":-)
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
28.03.2007 (11:10)  
No tak v Polsku opravili 81 vozu a kolik je to procent z celku? Kez by u nas taky opravili podobne alespon tolik % jako Polaci.

JTB: 81 vozu to je vic nez 12 rychliku, nezapomenme, ze vozy vykonavaji obehy.

JP: Ja mam opacny nazor, snizovani poctu mist zlepsuje konkurence schopnost zeleznicni dopravy proti ostatnim druhum. A to je dobre!
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko