..: Modernizace rychlíkových vagonů v Polsku :..

Modernizace polských rychlíkových vozů - ilustrační obrázekWarszawa - V Polsku byla dokončena modernizace 81 osobních vozů určených pro rychlíkové spoje. Cena modernizačních prací dosáhla téměř 70 milonů zlotých (v přepočtu 503 milionů Kč) a byla financována z fondů Evropské unie a ze státního rozpočtu. Pro společnost PKP Przewozy Regionalne to znamená velký úspěch - finanční podporu na modernizaci vagonů z fondů EU se jí podařilo získat historicky poprvé.

Co konkrétně modernizace v polském podání přináší?

- kompletní výměna interiéru
- v celém vagoně tepelná a zvuková izolace
- dosazení nových oken (lepší světelnost a estetický dojem)
- zabudovány nové toalety
- vyměněny nástupní dveře (s blokováním během jízdy)
- nové odkládadací prostory pro zavazadla
- vagony také získaly nový lak s ochranou proti grafitti
- instalováno elektronické počitadlo ujetých kilometrů
- a další úpravy pro zvýšení bezpečnosti

Modernizace polských rychlíkových vozů - ilustrační obrázekNa stránkách PKP Przewozy Regionalne si můžete prohlédnout fotogalerii z průběhu modernizací.

První modernizované vozy se vydaly na trasu rychlíku Krakowianka během května 2006. V dalších měsících pak práce pokračovaly na ostatních vozech. Spolu s novým vzhledem nabídnou cestujícím především vyšší úroveň komfortu, bezpečnosti a vylepšené technické parametry. Z celkového počtu 81 modernizovaných vagonů je 24 nově přístupných i pro zdravotně postižené cestující.

Na kterých vlacích se s těmito vozy můžete setkat? Až na jednu výjimku (litevské Šestokai) se jedná výhradně o vnitrostátní spoje:

Pogoń ... Warszawa – Tłuszcz – Małkinia – Białystok
Konopnicka ... Warszawa – Tłuszcz – Małkinia – Białystok
Hańcza ... Warszawa – Tłuszcz – Małkinia – Białystok – Sokółka – Augustów – Suwałki - Šestokai
Krakowianka ... Kraków – Katowice – Opole – Wrocław – Leszno – Poznań – Piła – Kołobrzeg
Roztocze ... Wrocław – Opole – Katowice – Kraków – Tarnów – Rzeszów – Przemyśl
Bieszczady ... Gliwice – Katowice – Kraków – Tarnów – Rzeszów – Przemyśl
Światowid ... Szczecin - Poznań – Leszno – Wrocław – Opole – Katowice – Kraków – Tarnów – Rzeszów – Przemyśl
Galicja ... Szczecin – Poznań – Leszno – Wrocław – Opole – Katowice – Kraków – Tarnów – Rzeszów – Przemyśl

Trasy vlaků, na které jsou modernizované vozy nasazovány, si také můžete prohlédnout na mapě.

zdroj: PKP Przewozy Regionalne


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 28.3.2007 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
28.03.2007 (18:25)  
Jenom bych podotknul: Nevím proč někteří musí za každou cenu vidět chlup, tohle na rychlíku nebo Sp je podle mě mnohem lepší než staré B nebo novější BDmtee (to je dobré leda na osobák). Že to může pravděpodobně jenom 120 bych až tak neřešil, ne všude je koridor. A na IE a EC se pořizují Xmz.
Ad 8 lidí v kupé: já jsem jenom do délky (187) takže mi víc vadí málo místa na nohy. Pokud vezmeme v úavhu, že "národ tloustne" tak se to i hodí. Na druhou stranu jezdí páteční vlaky nacpané tak, že ve vagóně je o 30 lidí víc než míst k sezení. Těžko říct co je lepší.
BTW: V šinkanzenu není jídelňák, aby tam nacpali víc lidí. Je to pravda?
28.03.2007 (17:13)  
84) Souhlasím s tebou, velkoprostory preferuju rovněž.

I když je na čase pochopit, že rozdílné kategorie nelze odlišit jen vozy, ale i službami. A na tom se bude muset zapracovat.

Pozn. jako vrchol luxusu si představuju Amz 84-91 "Wagon 2000", který na konci 80. let navrhl Siemens v Rakousku-je to jen jeden prototyp - klimatizace, bar, kombinovaný interiér (kupé, velkoprostor, salonek), multimediální zábavný systém) ... v podstatě hodně vylepšený český Beer ...

http://www.siemens.at/transportation/download/Referenzliste_Reisezugwagen.pdf
registrovaný uživatel happy 
28.03.2007 (17:06)  
Já mám taky radši velkoprostory.Je v nich lepší klima (než v zaprděném kupé),lepší výhled a nemusí se brát moc ohledy na spolusedící v kupé (větrání,svícení,topení)-tím nechci říct,že bych byl bezohledný ;).Navíc se ve velkoprostoru cítí člověk bezpečněji,než když jede sám v kupé-míň krádeží.i když je fakt,že dvakrát nemusím busové uspořádání sedadel.

ad M:dle mého soudu je hloupost rozlišovat EC/IC od R počtem míst v kupéčku...
Nejčastěji jezdím "jižními rychlíky" 66x a musím říct,že by bylo ideál mít v kupé 6 míst a proč??? protože stejně těch 8 se nezaplní.Při 6 by byl větší komfort cestování.Navíc,pokud je ten vlak nacpán,tak stejně vlivem báglů a krosen sedí v kupé 6 lidí.To je prostě holý fakt.A jestliže M tady argumentuje,že vozy navíc vlak prodraží,pak se jedná o nesmysl.Pokud totiž budu muset přidat nějaký ten vůz,tak budu předpokládat,že se naplní a pokud je vůz plný cestujících i při 6 místech,potom se to zaplatí!!Co je tedy lepší???80 lidí jako sardinky v kupé po 8 v jednom voze nebo 80 lidí ve dvou vozech po 6 v kupé???Pokud totiž budu mít takovouto obsazenost ve dvou vozech-80 sedících ze 120 míst,potom skutečně nemusím u tohoto spoje řešit nějaké ekonomické aspekty.Spoj bude pravděpodobně výdělečný.Chápete,co sem tím chtěl říct ?? :):)
28.03.2007 (16:52)  
Já jsem taky pro velkoprostory (nejlépe ty, které mají sedadla řazená jako v autobusu) + třeba jeden, dva vozy s kupé pro rodiny nebo prostě pro ty, kteří do velkoprostoru nechtějí.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
28.03.2007 (16:14)  
mic: Pro mě je naopak symbolem luxusu velkoprostor - např. v letadle taky nemáš kupé ;o) . A proto jsem rád za to, že když už nemáme Bmpz, na Ampz se myslelo :o)
registrovaný uživatel M 
28.03.2007 (15:40)  
Netvrdim, ze se s mic na vsem shodnem, ale jsem rad, ze nekdo resi jaksi i to, ze vlaky nejsou sluzba zdarma pro vsechny a ze optimalni sotouske reseni nemusi nutne byt optimalni reseni ekonomicke...
registrovaný uživatel M 
28.03.2007 (15:36)  
Souhlas s happy že vozy mají poskytovat komfort. Nechal bych kupe pro 6 lidi a při řazeni by se daly 2-3 vozy navic.

No, predpokladam, ze na nakladovost vlaku to zadny vliv nebude:-)) Toz jako budete si muset vybrat. Proste budto vetsi dotace nebo vyssi jizdne nebo min vlaku. Neni mozne v jednom threadu psat, ze by melo byt misto 8 jenom 6 sedacek (pripadne klidne prodlouzit vlak!!) a ve druhym threadu kritozovat hospodareni CD apod. Timto netvrdim, ze je to konkretne Sandokanuv priklad, ale obecne mi to pripada jako kdyz alien-kurak, co da dve krabky denne nadava jak nevystaci s duchodem (ale ze utrati 2,5K za ciga vubec neresi...)

V bezpriplatkovym rychliku ve dvojce by melo byt 8 mist. 6 mist za nejaky priplatek - budto za jednicku nebo za EC. Pokud budu mit studii, ktera mi rekne, ze 8 mist nikoho nepritahne, zatimco s 6 mistama budu mit narvany vlak, tak pak ma zmena smysl... Pozn.: nikde nepisu, ze kozenkove B je vlak roku 2007, ale to na te fotce ma k nasemu B celkem festovne daleko...
registrovaný uživatel mic 
28.03.2007 (15:33)  
Ještě k diskusi 8/6. Pokud vím, není nutné, mít jen šest sedaček na "okno", ale na kupé. Tedy velkoprostorové vory umožňují využívat plné kapacity a navíc to "vypadá líp". Naopak u jedniček se přímo nabízí kupé, nemusím sdílet prostor s tolika kaštany.
A co se týče povícero zavazadel: cestující smí vzít do vozu jen tolik bagáže, kolik zvládne umístit nad a pod ZAPLACENÉ sedadlo. Pokud potřebuje další prostor, nezbývá, než si připlatit.
28.03.2007 (12:38)  
Souhlas s happy že vozy mají poskytovat komfort. Nechal bych kupe pro 6 lidi a při řazeni by se daly 2-3 vozy navic. Ty polsky vozy vypadaj hezky s těma mráčkama, stějně mě to připadá Beer. Pro mě nenáročného cestujícího jsou vyhovující B, případně Beer. Jo oni ty vozy chtěj rekonstrukci.[(stačilo by např. zvýšit rychlost aby i (blbost) B(d)t, B jely 160kmH ]..páč i na slovensku jezdí na R Bpeer...no chci říci že je to zavostalý. By mě zajímalo kolik peněz a jak vydolovaly od EU...to je ukecaly samy nebo vyslanci EU viděly (řekly si) sem přispějem na rekonstrukci vagonu. By mohly přispět i nám, ale o tom pochybuju, páč nás berou podle mě jako lidově řečeno blbce.
28.03.2007 (12:14)  
jp:
autobusy: doporucuji navstevu taiwanu:) tady jsou autobusy na dalkovych trasach minimalne 2+1, za standartni cenu, proste 2+2 vubec nejezdi. Neni ani vyjimkou, ze cast autobusu je 1+1 v kuzi, to mate pro sebe metr mista a do usi vam hraje zvuk k promitanemu filmu primo z "usaku" vaseho sedadla, ktere se mimo jine nastavuje pomoci elektrickeho ovladace.
Pak jsou o neco luxusnejsi autobusy, asi o ctvrtinu drazsi a tam je cely autobus 1+1, pred sebou ma kazdy svuj vlastni monitor, casto na nem jdou hrat hry playstation.

letadla: je pravda, ze sedacky v novych economy jsou opticky mensi. podle me ale daleko pohodlnejsi, krome skvele nastavitelne hlavove operky, i vyskove, se sedadlo sklapi tak, ze se spolu s operadlem zaroven posune i sedak, takze vysledny komfort je podle me mnohem lepsi, mi se v novych economy cestuje bezvadne. Kazdopadne at uz litate v nove nebo stare economy, doporucuji si rict na check-inu o mista u unikovych vychodu, tam mate pred sebou tak metr az dva mista a do business class to pak uz nema tak daleko;) jo ale pozor na tyhle mista v boeingu u okna, tam je krabice se zachrannou skluzavkou, a nohy si muzete slozit maximalne za hlavu:)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko