..: ICE začnou jezdit i do Dánska :..

ICE, DBBerlín - Německé dráhy (DB) a Dánské dráhy (DSB) uzavřely dohodu o spolupráci. Zároveň obě železniční společnosti oznámily, že od 9.12.2007 začnou jezdit spoje ICE i mezi Německem a Dánskem. DB a DSB očekávají nárůst počtu cestujících do roku 2015 mezi oběma zeměmi o 30 procent.

Spoje kategorie ICE začnou od změny jízdního řádu v prosinci jezdit na trase Hamburg - Flensburg - Aarhus a Hamburg - Putgarden - Kopenhagen (Kodaň). Jeden pár ICE bude zajišťovat také přímé spojení Berlína s Kodaní. Po více než 10 letech tak budou mít obě hlavní města opět přímé vlakové spojení. Jízdní doba mezi Berlínem a Aarhusem se zkrátí zhruba o půl hodiny na méně než 7 hodin. Do roku 2015 by mělo cestovat mezi Německem a Dánskem zhruba 330.000 cestujících ročně. Od prosince nahradí německé jednotky ICE mezi Německem a Dánskem dosud jezdící dánské vlaky IC.

zdroj: Tisková zpráva DB


CSPSV | 17.3.2007 (17:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla Jízdní řád

Ďalšie z regiónu Německo Dánsko


18.03.2007 (13:32)  
ICE-TD jezdilo na trase DD – Hof – Nürnberg dvojmo, tedy 8 vozů … Podle dostupných informací je technicky možné doplnit soupravu o jeden elektrický vůz, takže by vzniklo "hybridní vozidlo".

http://www.ice-fanpage.de/ice_multimedia/bilder/icet_strecke/icet_strecke01_bild02.htm

http://www.ice-fansite.com/galerie/categories.php?cat_id=20
18.03.2007 (11:24)  
sorry psal sem to v rychlosti. Jsem si neuvedomil ze to tam je ohne drat. Jo fotku mam na trajektu, najdu a kdyztak poslu link, je to docela sranda.
4 vozy? ja snad videl i vic. Pravda v provozu jsem to videl jednou v dobach minulych ve stanici Hof Hbf.
registrovaný užívateľ Qaws 
18.03.2007 (10:49)  
Nemáte někdo foto, tak to vypadá na tom trajektu? Předem díky;)
registrovaný užívateľ j p 
17.03.2007 (23:57)  
Ok, tak jako tradicne u kazde zpravy o Dansku opravy a vysvetlivky:
1. Podle tiskove zpravy DSB k zadne vyrazne zmene jizdni doby nedojde (okolo 6 hodin)
2. ICE-TD draty nepotrebuji.
3. Ten nejdulezitejsi (a v teto zprave opomenuty) prinos tohoto reseni je uvolneni nekolika silne nedostatkovych jednotek IC3 z mezinarodniho provozu.
4. "nemecke jednotky ICE" ve zprave - rozumej nemecke podle zeme puvodu. Pujde o jednotky ICE-TD DSB (pronajem od DB).

michawel: pres Aarhus nic jezdit nebude, Aarhus je konecna stanice. Jedine zrychleni je odstraneni prestupu ve stanici Hamburg. Co se tyce rychlosti, tak na trati Hamburg - Flensburg - Fredericia - Aarhus neni rozdil mezi IC3 a ICE-TD. Hamburg-Puttgarden-Roedby-Koebehavn totez. V Dansku nejsou zadne trati na rychlost vyssi nez 180 km/h. Navic jde o ICE-TD, nikoliv ICE-T (ktere muze nejdal do pohranicni stanice Padborg)
A IC3 ma 3 vozy, takze 2 jednotky maji 6 vozu (MFA-FF-MFB), 2 motorove a jeden vlozeny - tedy nikoliv 5. :) Tech 6 vozu se vejde na jednu kolej trajektu.

Johnyxxx: Do Kodane se z Hamburgu nejezdi pres Flensburg, ale pres Puttgarden. (vyjimkou je nocni spaci vlak (EN) a sezoni lyzarske vlaky, ktere jezdi pres Odense a Padborg)
Ohledne jizdni doby EC z Prahy: ono to taky v Dansku zastavuje v kazde IC-stanici, jede to jako normalni rychlik + je tam preprah v Padborgu.

ICE-TD se do trajektu vejde, ale je delsi nez IC3, takze bud bude jezdit jenom 1 jednotka nebo bude treba vyuzit obe koleje na trajektu. Jednotky IC3 se vejdou do trajektu 2 na jednu kolej.

Podle planu DSB by na trajektu mela byt vzdycky jen jedna jednotka ICE-TD, ale v pripade potreby se vejdou dve.
Predpoklada se jedna jednotka z Kodane a v Puttgardenu pripojeni druhe jednotky.
17.03.2007 (20:04)  
jak chcete aby jezdilo ICE-T Puttgardenu když tam nejsou dráty?

ICE-TD má 4 vozy tzn ideální,ne?
17.03.2007 (19:17)  
Pardon blbě jsem se vyjádřil, já měl na mysli ten Puttgarden, přes Arhus to bude samozřejmně výrazné zrychlení za předpokladu nasazení jednotek ICE-T i když stav železničního svršku kolem Flensburgu dál do Dánska není nic moc. Kdo někdy viděl stanici Flensburg a trať dál tak ví o čem mluvím.
17.03.2007 (18:06)  
Berlín - Aarhus: Teď je nejrychlejší ICE do Hamburku, pak EC - 6:40. To ale nejede přes Flensburg a jede jen 681 km.
Nejrychlejší přímý vlak přes Flensburg je "naše" EC 370. 727 km za 7:25 (průměr 97 km/h)
17.03.2007 (17:37)  
Ale ne, tohle je k horšímu, než k lepšímu. IC3 jsou prostě nejpohodlnější jednotky, kterými jsem zatím jel. Navíc jsem zvědavej co tam bude jezdit za ICE,který se vejde do trajektu. Teď jezdí dvě dvojdílné jednotky IC3 (cca 5 vozů). ICE-T jezdí tuším v šesti vozech, dalo by se asi zkrátit na míň, ale museli by asi vyšoupnout hospodu.

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko