Nový Jičín - Dnes byl zástupcům Moravskoslezského kraje oficíálně předán pár jednotek Regionova, konkrétně čísla 814 020-4 a 814 021-2. Od tohoto okamžiku budou nasazovány na osobních vlacích na tratích 278 a 279, kde by měly nahradit své předchůdce - motorové vozy řady 810. Poprvé také byla odhalena loga, jež jsou součástí projektu "Regionovou Vaším krajem" - ten má za úkol propagaci kraje, turistického ruchu a ekologické železniční dopravy.
Stalo se tak na nádraží Nový Jičín - město za hojné účasti odborné i laické veřejnosti, mj. tiskového mluvčího Českých drah Aleše Ondrůje, generálního ředitele společnosti Pars Tomáše Ignačáka, zástupce hejtmana kraje Pavla Drobila, náměstka ředitele ČD pro osobní dopravu Jiřího Koláře a starosty města Nový Jičín Ivana Týleho, kteří také dostali příležitost ke krátkým proslovům. Veskrze se hovořilo o důležitosti kraje v infrastruktuře ČD a nutnosti nasazování moderních vozidel, ale došlo i na historická fakta ohledně historického (ne)napojení Nového Jičína na hlavni trať (270, pozn. autora) či lidové pojmenování Regionovy obyvateli města - "Suchdolino". Křest loga propagujícího region v rámci projektu "Regionovou Vaším krajem" byl poslední "statickou" částí programu.
Následovala prezentační jízda obou spojených jednotek do Suchdola nad Odrou a zpět, která však byla provázena jednou nemilou patálií. Při příjezdu do Suchdola nad Odrou došlo k poruše na komunikačním rozhraní mezi jednotkami, která zastavila soupravu přímo na přejezdu, jenž byl tímto zablokován. Vada byla po několika minutách odstraněna a po několika metrech se vlak ocitnul ve stanici. Po návratu do Nového Jičína byly soupravy rozděleny, načež 814 020-4 byla přepravena do depa v Suchdole nad Odrou, zatímco její sestra 814 021-2 pokračovala již jako Os 13363 do Suchdola n. O. v rámci (od dneška) pravidelného výkonu.
Pro úplnost dodáváme, že Regionova jezdí na Novojíčínsku od února, viz. zpráva z 19.2.2007. Do Moravskoslezského kraje přijdou ještě další dvě Regionovy, avšak zatím nejsou známy přesnější informace - tedy kdy a kam.
Takovou škodovku měl kámoš-novej volant,vzduchovej filtr,sedačka z renaultu,rádio i na CD a přesto byl rád,že se jí zbavil,stejně jako já.Jo a jentak mimochodem ty 120 maj v techničáku 130,140km/h.Regiošukyhovna pouhých 80.Tu 80 pojedu i s namazaným řetězem na kole z kopce.tyhle rekonstrukce je cesta do pekel.
Semík:neboj vona tak dlouho nevydrží.Do 10 let je po nich.
Možná má 814 moderní vzhled ale je to jen moderní někde na vyfocení ve stanici.Jízda je s ní horší než v 810 páč je tam hlučnější motor,jen si s tim zkuste svést a uvidíte.Toto vozidlo nepřivítá ani malé dítě co rodičům taky hned říkalo,"to je jen opravený",seděl jsem naproti.Ano na lokálky kde jsou snilý pražce to stačí.Rozpad bude stejnej.
Mám radši 854 než 843 ta je hlučnější,avšak vlečnáky 043 jsou skvělý.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.