Nový Jičín - Dnes byl zástupcům Moravskoslezského kraje oficíálně předán pár jednotek Regionova, konkrétně čísla 814 020-4 a 814 021-2. Od tohoto okamžiku budou nasazovány na osobních vlacích na tratích 278 a 279, kde by měly nahradit své předchůdce - motorové vozy řady 810. Poprvé také byla odhalena loga, jež jsou součástí projektu "Regionovou Vaším krajem" - ten má za úkol propagaci kraje, turistického ruchu a ekologické železniční dopravy.
Stalo se tak na nádraží Nový Jičín - město za hojné účasti odborné i laické veřejnosti, mj. tiskového mluvčího Českých drah Aleše Ondrůje, generálního ředitele společnosti Pars Tomáše Ignačáka, zástupce hejtmana kraje Pavla Drobila, náměstka ředitele ČD pro osobní dopravu Jiřího Koláře a starosty města Nový Jičín Ivana Týleho, kteří také dostali příležitost ke krátkým proslovům. Veskrze se hovořilo o důležitosti kraje v infrastruktuře ČD a nutnosti nasazování moderních vozidel, ale došlo i na historická fakta ohledně historického (ne)napojení Nového Jičína na hlavni trať (270, pozn. autora) či lidové pojmenování Regionovy obyvateli města - "Suchdolino". Křest loga propagujícího region v rámci projektu "Regionovou Vaším krajem" byl poslední "statickou" částí programu.
Následovala prezentační jízda obou spojených jednotek do Suchdola nad Odrou a zpět, která však byla provázena jednou nemilou patálií. Při příjezdu do Suchdola nad Odrou došlo k poruše na komunikačním rozhraní mezi jednotkami, která zastavila soupravu přímo na přejezdu, jenž byl tímto zablokován. Vada byla po několika minutách odstraněna a po několika metrech se vlak ocitnul ve stanici. Po návratu do Nového Jičína byly soupravy rozděleny, načež 814 020-4 byla přepravena do depa v Suchdole nad Odrou, zatímco její sestra 814 021-2 pokračovala již jako Os 13363 do Suchdola n. O. v rámci (od dneška) pravidelného výkonu.
Pro úplnost dodáváme, že Regionova jezdí na Novojíčínsku od února, viz. zpráva z 19.2.2007. Do Moravskoslezského kraje přijdou ještě další dvě Regionovy, avšak zatím nejsou známy přesnější informace - tedy kdy a kam.
Tak tady máme ostudu jak sviňa ...
Na cestě do Suchdolu s pomazanýma hlavama to chcíplo u vjezdu do Suchdolu a trčelo tam 15 min - nešla komunikace mezi soupravama a 020 se zasekla (blokovali přejezd). Rozpojili komunikační kabely a dotáhla to 021 do nádraží.
Na nádru se do toho hnali cestující, protože přijeli k peronu po pravidelném odjezdu normálního vlaku. Na další cestě do N.J. rupnul u 020 kardan a je nepojízdná odstavená v DKV-PJ Suchdol nad O.
Na 021 svítí 14 poruch - mimo jiné nejde automat na jízednky, označovače, otevírání dveří tlačítkem, tlač. "zastávka na znamení" a vypadává topení.
No von ten článek sám o sobě ja taky dost hustej.Díky 84.Já bych řek článek měsíce března.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.