Berlín - Bombardier Transportation dnes oznámil, že dodá italským dráhám Trenitalia dalších 150 elektrických lokomotiv řady E464 v celkové hodnotě 368 milionů € (10,3 miliardy Kč). Celkově tak Bombardier dodá do Itálie 584 lokomotiv E464, 350 z nich už je v provozu. Lokomotivy budou kompletovány v italském závodě Vado Ligure, konstrukční celky trakčního ústrojí a hrubé stavby ale dodají továrny Bombardieru ve španělské Trápaze a polské Wroclavi.
Lokomotivy řady E464 jsou u italského dopravce nosnou řadou. S nově dodanými kusy bude Trenitalia disponovat velkou skupinou unifikovaných vozidel, dokonce jednou z největších v Evropě. Tyto univerzální lokomotivy jsou určeny převážně na vozbu osobních vlaků na regionálních a meziregionálních tratích. Disponují výkonem 3.500 kW a mohou jet rychlostí až 160 km/h.
zdroj: Tisková zpráva Bombardier
Doufám, že to alespoň řádně vyúčtují.
Na rozdíl od "rodiny" Peršinků neumí EJ 680 jezdit na automatiku, na rozdíl od 470/471 neumí a nikdy nebudou umět jezdit "na magnety" mezi kolejemi … V době, kdy se "smolily" Potěmkiny v Saviglianu, tak se už na českých kolejích na "magnetovou" automatiku vesele proháněly EJ 470, 163.034, resp. připravovala se pro 471 …
Zatím mě nic nepřesvědčilo o tom, že Pendolina potřebujeme a že by se investice do nich nedaly použít daleko lepším způsobem (navíc, jak dlouho bude trvat, až se Pendolino zaplatí při současné nízké průměrné obsazenosti? 50 let?)
Dluh po ČKD se jen rozpustil do ceny pendolin, osobně by mi bylo milejší, kdyby zůstal jen ten dluh jako utopené náklady a ne ještě koule na noze v podobě 7mi nevhodných vlaků.
Nechápu a nechci pochopit logiku lidí, kteří obhajují pendolína. Asi se dlouho pohybujete v oblasti (dopravní), kde neplatí normální zákonitosti.
Cena nového vícesystémového ICE je udávána na 18,9 milionu EURO. Takže ta "ojetá cena" celkem odpovídá té nové.
ad George_Couser : ano, sedadla ve čtyřkách. Jel jsem jak v ICE 1, tak ICE 2, rovněž v ICE 3 a ICE-T ve II. třídě v uspořádání 2+2 a komfort sedaček, včetně prostoru na dolní končetiny, je o jeden řád vyšší než "u sedadla pro kosmonauta" použitá v EJ 680. Určité sedačky v ICE 1 (před modernizací) se dají výborně sklopit, takže se tam dá v noci slastně spát téměř jako ve Sleeperette.
Švýcarská Pendolina (řada 500 SBB) jsou také v uspořádání 2+2 a komfort stejný jako v "rodině" německých ICE. Hlavně není problém s umístěním zavazadla.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.