Vysočina - České dráhy včera oficiálně uvedly do provozu 2 motorové jednotky řady 814 a 914 RegioNova, které budou využívány zejména na trati z Pardubic do Havlíčkova Brodu nebo Poličky. „Sériové dodávky jednotek RegioNova jsme zahájili před necelým rokem,“ řekl generální ředitel společnosti Pars Nova Šumperk Tomáš Ignačák. „Kromě již realizovaných dvouvozových jednotek dokončujeme i třívozovou verzi, která rovněž posílí regionální dopravu v našich krajích,“ dodal. „Do konce roku bychom měli nasadit ještě další 2 jednotky, které by se měly pohybovat mezi Chocní a Vysokým Mýtem, respektive v okolí České Třebové na Orlickoústecku,“ řekl šéf krajského centra osobní dopravy v Pardubicích Michal Štěpán.
„Je to po dlouhé době poprvé, kdy se i naše regionální tratě dočkaly moderních pohodlných souprav, které vylepší kulturu cestování v naší zemi. Cestující je navíc stále náročnější. Už mu nestačí mít dobrý jízdní řád a jízdenku za přijatelnou cenu, ale chce i určitý komfort. Tyto vozy se velice dobře povedly nejen venkovním designem, ale i pohodlím nabízeným uvnitř vozu. Pendolino je pouze pro někoho, tyto vozy však může užívat denně široká veřejnost včetně mládeže cestující vlaky do škol,“ zdůraznil náměstek primátora Pardubického kraje Ivo Toman, zodpovědný za dopravu. „Pokud vlaky přesvědčí cestující, aby dali přednost před cestování vlastními auty hromadné dopravě, uleví se nám všem, kteří jsme takřka denně na cestách a potýkáme se s předimenzovanou a velice nebezpečnou silniční dopravou,“ konstatoval starosta města Chrudimi Jan Čechlovský.
zdroj: Právo
Uvědomte se, že my jsme tady většinou všichni "postižení" dráhou a známe detaily kolem provozu.
Obyčejný cestující nikoliv a tak je potřeba mu "naservírovat" i modernizaci "Šukafonu".
Reklama spojená s novými vozidly (471, 814/914) je tou nejzdařilejší, která kdy na ČD byla uplatněna.
Nehledě na skutečnost, že ve sdělovacích prostředcích se konečně v této souvislosti hovoří o ČD pozitivně :-)
Myslím se, že tu platí heslo, které bejvávalo na divokém západě nad piánem "NESTŘÍLEJTE NA PIANISTU, DĚLÁ CO MŮŽE". A Pochopte, že nějaký Viamont dokáže ledacos na jediný nebo pěti tratích ale pokud by převzal celou síť ČD, tak se nic nezmění, alespoň pro cestujícího, maximálně by se po propuštění několika zaměstnanců zvedly zisky akcionářům (majitelům). To platí i v případě, že by vedle Viamontu byl na druhý půlce sítě nějakej xmont (kdo nevěří ať si analyzuje rozdíly u mobilních operátorů).
Jinak je zajímavé, že když si dělá reklamu ČD (blbě) ta k to každýmu vadí, když dělají reklamu jiní (blbě) tak to nevadí.
ale je rozdíl, zda za dopravní obslužnost zaplatím 300 miliónů nebo 1 miliardu ne?? Všechno je to o penězích a přiznejme si, že těch moc není. Navíc si myslím, že s dotacemi v rukou ČD není nakládáno zrovna nejlépe...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.