Olomouc - Dnes v 14:00 hodin začnou vlaky Českých drah jezdit po zmodernizované trati Olomouc – Přerov rychlostí 160 km/hod. Znamená to další krok pro zkracování jízdních dob vlaků ČD mezi Moravou a Prahou. Nejrychlejší z nich už dnes spojují Prahu s Ostravou za dobu 3 hodiny 9 minut. Po dokončení všech stavebních a rekonstrukčních prací budou nejrychlejší vlaky Českých drah – SC Pendolino - jezdit mezi Prahou a Ostravou za dobu přibližně 2 hodiny 55 minut. Železniční doprava díky modernizaci tratí dále posiluje svou konkurenceschopnost, zvyšuje se nejen rychlost vlaků, ale také propustnost tratí a dále posiluje bezpečnost železničního provozu.
zdroj: ČD
PRAHA - Státní fond dopravní infra-
struktury a Správa železniční dopravní
cesty opravují a modernizují i želez-
niční stavby, u nichž je to ekonomicky
a společensky neefektivní. Uvedl to
Nejvyšší kontrolní úřad na základě kon-
trol provedených v letech 2004 až 2006.
"Celkem 20 investičních akcí bylo hod-
noceno z hlediska efektivnosti jako ne-
vhodné, přesto byly realizovány. U dal-
ších 15 akcí vůbec nebyla efektivnost
posuzována, řekl prezident NKÚ Franti-
šek Dohnal. Podle úřadu byl výběr sta-
veb závislý na subjektivních názorech
lidí, kteří se podíleli na sestavování
rozpočtu SFDI.
dš
Takze asi tak:-)
1) zmodernizovat urychleně úsek Choceň - Ústí n/O. - tj. ty 200 km/h přeložky tunely.
2) rozmyslet se, zda přistavět v úseku Praha-Libeň - Česká Třebová další 2, v některých místech 1 kolej tak, aby to byla kompletní 4 kolejka nebo místo toho začít urychleně budovat základ VRT Praha-Brno ve zcela nové stopě. Tím by samozřejmě došlo k výraznému odlehčení úseku Praha-ČTB od dálkové dopravy směr jihovýchod.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.