Praha - Za 5 měsíců, v pátek 22.6.2007, odjede poprvé v letošním roce z pražského hlavního nádraží sezónní spoj R 1203 Jadran, který bude zajišťovat spolu s R 1202 Jadran v opačném směru přímé vlakové spojení České republiky s Chorvatskem v průběhu letní sezóny. Rychlík Jadran nebude přepravovat jen cestující, ale i osobní automobily, motocykly nebo jízdní kola. Během cesty budou moci využít cestující služeb ubytovacích vozů (lůžkové a lehátkové), nikoliv však vozu jídelního.
Rychlík Jadran bude odjíždět z žst. Praha hl. n. denně od pátku 22.6. do pátku 7.9.2007 v 7:54 hod., do Splitu přijede následující den ráno v 5:45 hod. Na zpáteční cestu ze Splitu do Prahy dlouhou 1.250 km se vlak vydá denně ve 20:56 hod. od soboty 23.6. do soboty 8.9.2007. Do Prahy hl.n. přijede následující den po 23 hodinách cesty. Jízdní řád vlaku z Prahy do Splitu najdete zde a v opačném směru zde.
Pro cestu do Chorvatska doporučují ČD využít nabídku CityStar Chorvatsko. Tento produkt je určen pro malé skupiny od 1 do 5 cestujících, jízdenka se vydává jako zpáteční a platí 1 měsíc. Zakoupit je ji nutno nejméně 3 dny před odjezdem vlaku a další podmínkou je strávení alespoň jedné noci ze soboty na neděli v Chorvatsku. Navíc alespoň 1 ze spolucestujících musí být držitelem slevy RailPlus (vyznačeno na In-kartě). První dospělý cestující při použití CityStar Chorvatsko zaplatí 2.038 Kč (CityStar), resp. 1.504 Kč (majitel RailPlus), ostatním spolucestujícím max. do 5 osob poskytují železniční správy výraznou slevu z ceny pro prvního cestujícího (např. čtyřčlenná skupina dospělých zaplatí za cestu v jednom směru z Prahy do Splitu 1.078 Kč na 1 osobu).
Zpříjemněním cesty může být využití lůžkového nebo lehátkového vozu. Příplatek za T3 (kupé se 3 lůžky) činí 522 Kč/lůžko, za lehátko ve čtyřmístném kupé zaplatí cestující příplatek 399 Kč, v oddílu s 6 lehátky zaplatí 268 Kč. Za přepravu jízdního kola včetně rezervace z Prahy do Splitu zaplatí cestující 143 korun. Přeprava automobilů a motocyklů je možná jen mezi Prahou hl. n. a Splitem. Za přepravu automobilu zaplatí cestující 1.610 Kč, přeprava motorky je o 500 Kč levnější.
zdroj: České dráhy, Historie Jadran Expressu
Loni nevyjel Jadran (i přes velký zájem) z důvodu vysoké ceny, kterou si chtěly HŽ účtovat za průjezd. Kvůli tomuto důvodu skončil i slovenksý Jadran.
Nevím ovšem jestli letošní varianta je ta správná. Když jsem před dvěmi lety viděl nacpané Béčko do Splitu plné potícími se lidmi, udělalo se mi špatně.
Jinak je to zajímavé spojení i pro cesty ze Slovinska (přes hraniční přechod Hodoš), s kartou in-Junior to vyjde zhruba nastejno nebo i levněji (pokud kupuji doklad jen z Hodoše Gr. do Kútů Gr. a dál vnitro ČR) v porovnání s Ljubljana-Spezialem. Problém je že v Hodoši se musí přespat :-) Btw nabídnou ČD nějakou akvizici?
1) Jídelní vůz by to skutečně chtělo, na rozdíl od jiných vlaků by se na Jadranu nepochybně uživil.
2) Současnou nevalně rychlou trasu chápu jako kompromis. Zatímco původní Jadran expres jel čistě na náklady a tržby ČD, tak o nový Jadran se nákladově i tržbově dělí všechny projížděné železniční správy, je to vlastně "normální" mezinárodní vlak. I proto jede u nás v trase Slovanu (na který nepochybně ČD dostávají dotace minimálně na vnitroúsek) a i proto zastavuje např. i v tom Golčově Jeníkově.
Bez jidelnaku to znamena zrat konzervy uz ve vlaku:) Tohle je mozna trocha nedomyslenost... Nebo otazka - ma treba Pannonia v Madarsku nebo Vltava v Polsku/Belorusku zarazen jidelni vuz/vozy? Nebo to lidi v Pannonii proste nak vydrzi a z Vltavy jdou vsichni na obed v Brestu?:)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.