..: Přímý rychlík Jadran z Prahy do Splitu vyjede za 5 měsíců :..

Ilustrační obrázekPraha - Za 5 měsíců, v pátek 22.6.2007, odjede poprvé v letošním roce z pražského hlavního nádraží sezónní spoj R 1203 Jadran, který bude zajišťovat spolu s R 1202 Jadran v opačném směru přímé vlakové spojení České republiky s Chorvatskem v průběhu letní sezóny. Rychlík Jadran nebude přepravovat jen cestující, ale i osobní automobily, motocykly nebo jízdní kola. Během cesty budou moci využít cestující služeb ubytovacích vozů (lůžkové a lehátkové), nikoliv však vozu jídelního.

Ilustrační obrázekRychlík Jadran bude odjíždět z žst. Praha hl. n. denně od pátku 22.6. do pátku 7.9.2007 v 7:54 hod., do Splitu přijede následující den ráno v 5:45 hod. Na zpáteční cestu ze Splitu do Prahy dlouhou 1.250 km se vlak vydá denně ve 20:56 hod. od soboty 23.6. do soboty 8.9.2007. Do Prahy hl.n. přijede následující den po 23 hodinách cesty. Jízdní řád vlaku z Prahy do Splitu najdete zde a v opačném směru zde.

Pro cestu do Chorvatska doporučují ČD využít nabídku CityStar Chorvatsko. Tento produkt je určen pro malé skupiny od 1 do 5 cestujících, jízdenka se vydává jako zpáteční a platí 1 měsíc. Zakoupit je ji nutno nejméně 3 dny před odjezdem vlaku a další podmínkou je strávení alespoň jedné noci ze soboty na neděli v Chorvatsku. Navíc alespoň 1 ze spolucestujících musí být držitelem slevy RailPlus (vyznačeno na In-kartě). První dospělý cestující při použití CityStar Chorvatsko zaplatí 2.038 Kč (CityStar), resp. 1.504 Kč (majitel RailPlus), ostatním spolucestujícím max. do 5 osob poskytují železniční správy výraznou slevu z ceny pro prvního cestujícího (např. čtyřčlenná skupina dospělých zaplatí za cestu v jednom směru z Prahy do Splitu 1.078 Kč na 1 osobu).

Ilustrační obrázekZpříjemněním cesty může být využití lůžkového nebo lehátkového vozu. Příplatek za T3 (kupé se 3 lůžky) činí 522 Kč/lůžko, za lehátko ve čtyřmístném kupé zaplatí cestující příplatek 399 Kč, v oddílu s 6 lehátky zaplatí 268 Kč. Za přepravu jízdního kola včetně rezervace z Prahy do Splitu zaplatí cestující 143 korun. Přeprava automobilů a motocyklů je možná jen mezi Prahou hl. n. a Splitem. Za přepravu automobilu zaplatí cestující 1.610 Kč, přeprava motorky je o 500 Kč levnější.

zdroj: České dráhy, Historie Jadran Expressu


CSPSV | 22.1.2007 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Služby Jízdní řád

More from Česká republika (celá) Slovensko (celé) Chorvatsko


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registered user Kubze  mail  
23.01.2007 (0:36)  
Tou druhou částí jsem myslel speciální chartrový vlak. Aby se to vyplatilo, byla by zpáteční jízdenka srovnatelná s cenou letenky.
Registered user Kubze  mail  
23.01.2007 (0:35)  
Byste se divil, ale klientela je zde docela náročná. On totiž nádražák ví nejlépe, kolik má vychlazený Gambrinus stát, jak dlouho se dělají párky a kdy ve které stanici se staví z dopravních důvodů, jak se správně brzdí, kdy se doplňuje voda, jak se má posunovat, diví se, proč v Ruse 4 hodiny stojí a vůbec by to jako "nádražák" udělal všechno líp (odkoukáno a odposlechnuto z loňské cesty do Burgasu).

hyvrysák a ostatní:
Jadran si na sebe NEVYDĚLÁ.
Registered user M 
23.01.2007 (0:29)  
Laborec425 - heh, take mne napadlo, ze se tam ty "dve skupiny lidi" budou navzajem motat nebo co:-))
22.01.2007 (23:06)  
No co, do Burgasu a do Varny jezdí jenom lehátka a lůžka bez WR a nikdo neřekne ani popel (je pravda, že klientela, využívající tyto kurzy je poněkud méně náročná)... Na druhou stranu by konzumace vynikajících párků a prvotřídního Gambrinusu původem z útrob vozu Bc asi nemusela vyhovovat každému, že...
22.01.2007 (21:35)  
Tak už som si na mape našiel, kde leží Golčův Jeníkov. Hmm, to je to pravé miesto pre získavanie zákazníkov...
Celoročný Slovan by to riešil, nebyť extra súpravy, do čoho ČD nepôjdu. A vôbec, v pohode by som si vedel predstaviť cestovať do Chorvátska vlakom, dokonca aj bez auta, ale v koženke ne-e. Žiadať tam klímu považujem za sci-fi, ale aspoň Bmee by určite trochu prispelo k atraktivite. Dokonca si dovolím tvrdiť, že by spústa potenciálnych zákazníkov nemala ani problém s EC v tejto trase (keď už nie cez Maribor) s vyhovujúcou kvalitou a rozumným počtom zastávok - a to pokojne aj s nejakým rozumným príplatkom.
No ale aspoň sa niečo v tomto smere pohlo. Možno sa to do budúcna vyvinie.

M: chlape, s tým EC si ma dostal! Pripájam sa k návrhu EC 398/399 Ementál: Čáslav - Považská Bystrica, ale musí to zastavovať v Rousínově, Ivanovicích na Hané, Lipníku nad Bečvou a samozrejme Horní Lidčí!
22.01.2007 (17:48)  
Babilon: jo, to máš pravdu, že ty lidi z Jerníkova daleko nejezdí. Ale je otázka, jestli by byl zvláštní rychlík Jadran životaschopný.
Registered user Laborec425  mail  
22.01.2007 (17:48)  
Takže to mám chápat tak, že v létě do Jadranu budou moct normálně lidi nastupovat a vystupovat jako v normálním rychlíku? A to i do vozů, které jedou do Splitu? Moc to řazení vlaku nechápu :).
22.01.2007 (17:32)  
Já nevím, splácat několik obyčejných rychlíků a osobáků dohromady a říkat tomu Jadran, nepovažuji za nějaký spešl nápad. To se opravdu nevyplatí zvlášť vypravit rychlý spoj s minimem zastávek? Předpokládám, že ty houfy lidí z Golčova Jeníkova nejezdí až na Jadran a celoroční Slovan by jim bohatě vyhovoval.
22.01.2007 (17:10)  
ja si myslim ze do toho rychlika, by mali dat ten reštaruračny vozeň, určite by sa tam uzivil
Registered user M 
22.01.2007 (16:16)  
mNe taky:-)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko