..: Plánované modernizace elektrických lokomotiv a jednotek Českých drah :..

Pardubice - Zajímá Vás, jaké modernizace elektrických lokomotiv a jednotek České dráhy v nejbližší době chystají? Přinášíme vám následující přehled připravovaných modernizací.

Elektrické lokomotivy

363

Řada 150: Aby bylo možné provozovat lokomotivy jejich původně projektovanou rychlostí 140 km/h (nyní jezdí Vmax=120km/h), je zapotřebí provést úpravy sekundárního i primárního vypružení a tlumení kmitů. Dosazen musí být LS-90 a elektronický digitální rychloměr. Předpokládá se upravení všech 13 lokomotiv - pro usnadnění orientace se k inventárnímu číslu upravených lokmotiv přidává +200

Řada 162/3, 363: Výměna nespolehlivých měničů UNIPULS. Počítá se s rekonstrukcemi lokomotiv 163 na řadu 361. Ta by obnášela změnu převodu - zvýšení Vmax na 160 km/h (ze 120 km/h) a zvýšení výkonu trakčních motorů. Dále je nutné provést kompletní modernizaci trakční výzbroje.

Řady 122 a 130: Beze změn, prověřuje se možnost dosazení elektronického řídicího systému.

Řada 371: Beze změn, prověřuje se možnost dosazení elektronického řídicího systému.

Řady 230/240/242: Velmi spolehlivé, i přes svůj úctyhodný věk (až 40 let), s modernizacemi se nepočítá. Uvažuje se o dosazení elektronického řídicího systému.

Řady 110/1, 210: Počítá se se zásadní modernizací, zejména s dosazením spalovacího motoru.

Elektrické jednotky

Řada 460 - uvažuje se o její modernizaci

Řady 451/2: Jedná se stále o nenahraditelná vozidla, kvůli jejich nižší Vmax budou postupně odsouvány na vedlejší tratě. Se zásadní modernizací se vzhledem k jejich stáří neuvažuje.

Řada 460: ČD přistupují k zásadní modernizaci. Nově bude řešen interiér a zejména vložené vozy, které budou upraveny na nízkopodlažní. Nepotřebné osobní vozy budou rekonstruovány na vozy řídicí. Tak vznikne 51 třívozových jednotek se dvěma nízkopodlažními vozy. Budou splňovat všechny současné požadavky (nízkopodlažnost, klimatizace, přeprava imobilních cestujících, informační systém, 1. třída apod.)

Řada 471: Počítá se s nákupem dalších jednotek s určitými změnami oproti již dodaným vozům. Nejzásadnější změny budou aplikovány i na již dodané jednotky.

Řada 560: Procházejí v současné době modernizacemi trakční výzbroje a interiéru. Nadále budou v provozu v okolí Brna.

U ostatních řad elektrických jednotek a vozů se s modernizacemi nepočítá.

Budoucnost

České dráhy

U ČD byla přijata zásada zajišťovat osobní dopravu především ucelenými dopravními jednotkami, které bude možno podle požadavků spojovat do větších celků, a to i bez ohledu na druh trakce. To vede k nutnosti vývoje univerzální jednotky (skříně), kterou bude možno vybavit spalovacím motorem nebo příslušnou elektrickou výzbrojí.

Je třeba zvážit, zda využít výhod, které dává stavebnicová konstrukce jednotek řady 471 a jednotku pro dálkový provoz z ní odvodit, či zda koupit jiné vozido, ať již nově vyvinuté nebo existující na světových trzích.

zdroj: Od Křižíkovy Elinky ke škodováckému ESU... (a ještě kousek dál) - příloha GRAND EXPRESU, Ing. Martin Roubal, odbor kolejových vozidel GŘ ČD


Ninja Poslat mail autorovi | 10.1.2007 (17:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
11.01.2007 (0:03)  
Když to napsal Roubal, tak si s tím hlavu nelámu. Z toho již vypadlo tolik chytrostí, že kdyby se jich realizovala jen jedna polovina, byly ČD již dávno v ŘITI !!! FRK
10.01.2007 (22:55)  
Petryk: 675 není třeba vymýšlet, když už je vymyšlená ;-)

http://www.k-report.net/koridory/provoz3b.htm
10.01.2007 (22:53)  
mě přijde, že každá modernizace je lepší než žádná. Regionova sice není nejlepší, ale zvenku vypadá docela pěkně a myslím si, že cestující přiláká. To samé dokáží udělat na regionálních tratích i třeba 843. prostě člověk, který nepoužívá vlak běžně, na toho to působí. 810 zná každý a většína s ní nemá nejlepší zkušenosti, i kdyby jízdní vlastnosti byli sebelepší...
registrovaný užívateľ xAnri05  mail  
10.01.2007 (22:50)  
Petryk: souhlasim + par vozu a tak bych si shruba predstavoval rychlikovou soupravu. Mozna by neskodily kupecka...
registrovaný užívateľ Piški 
10.01.2007 (22:31)  
Při přeměně 163 na ev.361 by se musel v první řadě dodat trakční transformátor a celá střídavá část.3 jsou jaksi duousystémové.Nechápu, co všechno by se mělo ČD vyplatit. Na to, že zdrojem je "odborník z ČD" je tam jaksi mnoho přinejmenším nepřesností.Být to loni v zimě tak bych navrhl reko řady 680 - do provozního stavu - rozmrazit CD-ROMy
10.01.2007 (22:19)  
naprosty souhlas s Petrykem - doufejme v lepsi zitrky
registrovaný užívateľ Petryk 
10.01.2007 (22:13)  
Taková 471: Zmenšit počet míst instalací větších a pohodlnějších sedadel, na konci (nebo na začátku? :-) ) soupravy pod 1. třídou vytvořit bufetový oddíl, zvýšit rychlost na 160km/h a není potřeba v českých podmínkách Pendolíno...
10.01.2007 (21:28)  
Reko 460 protože dnes je potřeba urychleně vyřešit náhradu 451 v okolí Prahy. Řada 560 se nikde dnes na záskok neplánuje, naopak jí byl ten vagón co ty 460 dostanou před pár lety od 460 přelifrován. A co bude zítra se neřeší.

V srpnu bude pětileté výročí povodně v Praze a onen den byl i posledním nasazením řady 460 v osobní dopravě v Praze.
registrovaný užívateľ comar 
10.01.2007 (21:03)  
proc se 560 neupravi stejne jako 460 na nizkopodlazni? Kdyz si clovek odmysli hnaci cast, tak v nich snad takovy rozdili neni, nebo?
registrovaný užívateľ happy 
10.01.2007 (20:46)  
Prosím vás jestli si myslíte ,že čd koupí na nějakou lokálku třeba z Tábora do Ražic nové vozidlo,tak asi moc čumíte na sci-fi.Regionova byla dobrá volba sem o tom přesvědčen.Zatím bude i na hlavnějších tratích a postupně bude nasazována na skutečné lokálky třeba na Šumavě.Nákup nových dieslelektrických jednotek je jen otázkou času.Reko 460tek je nutnost.Protože nákup 471 jde velmi pomalu(nejsou tolik potřebné peníze).Reko starších lokomotiv na 160km/h je taky dobrá věc.380tek nebude přehnaně moc a ty rychlíky prostě něco tahat po koridorech musí.Takže nelétejte v oblacích a racionálně uvažujte,že nejde všechno hopem
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko